KENAPA SEMAKIN RAMAI WANITA CARI JODOH MELALUI ONLINE

Assalamualaikum..


cari jodoh online
picture from : https://www.huffingtonpost.com


KENAPA SEMAKIN RAMAI WANITA CARI JODOH MELALUI ONLINE Kalau ditanya pada kebanyakan rakan-rakan saya laman sosial ni ramai yang bagitau yang mereka bertemu  jodoh  melalui online. Ada yang bertemu di myspace, mIRC dan juga ada yang bertemu di laman Friendster . Itu dahulu..Tapi sekarang  dah ada facebook , twitter , instagram dan banyak lagi forum-forum.Jadi tak heran la semakin ramai yang cari  jodoh melalui online.

Agaknya kenapa mereka memilih lelaki-lelaki yang dikenali melalui online sebagai pasangan hidup mereka?



Kalau dulu ramai yang kurang yakin dan memberi pandangan buruk jika kita kata " saya kenal dia di myspace " sebab orang fikir jika nak dijadikan pasangan hidup perlu kenal secara berdepan dan ada tanggapan lelaki yang dikenali melalui online ni lelaki jahat..hehhehe..


Tapi zaman dah berubah..Dah ramai orang-orang baik yang menggunakan internet. Internet bukan saja jadi medium untuk perniagaan tapi juga sebagai ruang untuk bersantai dan bersosial .Malah kita boleh dapat lebih ramai kawan melalui online.Siapa tahu dalam ramai-ramai kawan kita tu ada terselit jodoh kita.Bukan?

KENAPA SEMAKIN RAMAI WANITA BERTEMU JODOH MELALUI ONLINE

cari jodoh online

1- Terlalu sibuk dengan urusan kerja dan perniagaan.
Wanita sekarang buat macam-macam kerja.Walaupun dah ada kerja tetap tapi masih buat perniagaan online dan offline.Ini menyebabkan wanita kurang ada masa untuk keluar bersosial.Mereka lebih banyak menghabiskan masa dengan phone dan laptop untuk urusan kerja.Jadi tak hairan la mereka lebih selesa cari jodoh melalui online.

2- tak mahu buang masa
Orang kata segala urusan jadi mudah dan cepat bila guna online.Hahaha...Jadi jangan terkejut pula kalau saya katakan urusan cari jodoh melalui online lebih cepat dan tak guna banyak masa.Kenal sorang lelaki, sambil buat kerja kita balas2 email, balas2 whatsapp, cerita tentang keluarga dan diri sendiri.. Kemudian kalau rasa serasi tetapkan hari untuk berjumpa..Bila jumpa pun dah tak ambil banyak masa untuk kenali pasangan kita tu sebab kita dah banyak tahu melalui apa yang diceritakan ketika chatting di online.



3- Rasa lebih yakin dan tidak kekok
Bertemu pertama kali dengan orang yang kita tidak pernah jumpa tentu akan buat kita malu, kekok dan mungkin rasa tidak selesa..Pertemuan pertama pun tentu belum ada banyak perkara yang nak dibualkan.Tapi bila awal nya sudah kenal melalui online , perjumpaan pertama tak kan buat wanita rasa kekok kerana wanita tersebut sudah tahu apa perkara yang akan dibualkan.

4- Tidak mahu melibatkan orang lain
Wanita sekarang tak suka ada orang lain yang tentukan siapa patut dipilih jadi suami nya.Wanita lebih suka diberi kebebsan untuk memilih sendiri calon pasangan nya. Ada wanita dan lelaki yang lebih selesa menggunakan laman web  cari jodoh untuk memilih pasangan hidup.Sekarang di malaysia sendiri dah ada Baituljannah.com iaitu laman web cari jodoh yang patuh syariah . Ada lebih 100000 pendaftar yang mungkin salah seorang nya adalah jodoh korang

website cari jodoh
klik untuk cari jodoh online 



Jadi bagaimana dengan korang yang masih bujang tu??Sudi tak cari jodoh melalui online dan membina keluarga bahagia ? Jodoh perlu dia cari.Ianya tak kan datang sendiri.Semoga pencarian korang berakhir dengan kebahagian..

sekian..
KENAPA SEMAKIN RAMAI WANITA CARI JODOH MELALUI ONLINE KENAPA SEMAKIN RAMAI WANITA CARI JODOH MELALUI ONLINE Reviewed by Diana Rashid on 14:35:00 Rating: 5

4 comments:

  1. Kena cari dalam online la nampaknya...

    ReplyDelete
  2. Yang pasti jodoh tak datang sendiri kalau tak cari, hahaha. Mai jumpa pasangan kat MLM, HAHAHHAHAHAHA. Nasib dedua tak terpengaruh masa tu, biasalah kawan2 ajak.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

About Me

Powered by Blogger.