Skip to main content

JANGAN TAYANG-TAYANG ISTERI

Assalamualaikum...

jangan tayang isteri


"Siapa tak sayang bini oi.." salah satu dialog dalam filem Madu Tiga  lakonan Tan Sri P.Ramlee. Kalau tak sayang, tak kahwin la kita..betul tak??

Tapi sayang-sayang juga, cara tu kena betul.Salah satu sikap orang kita ni cukup suka tayang apa yang dia sayang.

Bila dia terlampau sayang kan kereta , asyik la upload gambar kereta, hari ni gambar sport rim, esok gambar lampu , lusa gambar cermin.. Sayang sangat tu..

Bila sayang kan isteri , tak habis-habis tayang gambar isteri. macam-macam gaya si isteri di kongsi di laman sosial.Sampai tak de had.Dari gambar isteri pakai telekung sampai isteri pakai baju lengan pendek semua di kongsi nya.

Tak tahu apa tujuan gambar-gambar tersebut dikongsi untuk tatapan rakan-rakan lain. Yang pasti ianya untuk di lihat oleh orang lain la..kan??kalau untuk sendiri tengok simpan dalam phone je la..Mungkin juga dia nak bagitau yang dia sayang kan isterinya..Tapi , Siapa kisah ??hahahah

jangan tayang isteri


Ada banyak keburukan bila kita kongsi gambar-gambar isteri di media sosial ni.Isteri kita mungkin akan menjadi bahan fitnah orang lain.

Bayangkan jika ada lelaki yang gila di luar sana yang mampu membayangkan macam-macam dengan hanya melihat bentuk badan seorang wanita walaupun dalam keadaan berpakaian. Adakah kita sanggup menjadikan gambar isteri kita sebagai pemuas nafsu lelaki-lelaki lain?




Nak sweet2 pun tengok tempat la..kadang2 bukan sebab nak sweet2 pun tapi sebab cemburu.Kalau boleh dia nak semua orang tau itu isterinya.Ianya seolah-olah amaran pada orang lain supaya tidak mendekati isterinya.Cuma cara dia menjaga isteri nya tu salah dan dia tak tahu dia malah mendedahkan isterinya kepada umum .


Saya pernah dengar orang kata selalu nya yang tayang2 isteri  atau suami ni dia tak bahagia sebenarnya.Disebab kan tu dia nak orang fikir yang dia bahagia jadi dia tunjuk kan kebahagian palsu tu pada orang lain supaya orang tak tahu tentang kesedihan nya..

Berbeza dengan orang yang betul-betul bahagia.Dia lebih rela kebahagian tu cuma dia sendiri saja yang rasai.Tak perlu di canang dan di tayang pada umum kerana ada banyak anasir diluar yang boleh menjejaskan kebahagian rumahtangga nya.
jangan tayang isteri

Jadi sebagai ketua keluarga lindungilah isteri korang sebaik nya dengan cara yang betul.

sekian..




Comments

  1. Memang betul la tu, rasa kalau selalu pun orang tak suka kan

    ReplyDelete
  2. Biarlah seadanya sahaja... semoga bila terjadi 'apa--apa', orang lain tidak turut menambah dosa...

    ReplyDelete
  3. Sama juga dgn isteri jgn tayang suami yg sweet nnt.. Kena kebas ko juga gigit jari.

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …