JANGAN TAYANG-TAYANG ISTERI

Assalamualaikum...

jangan tayang isteri


"Siapa tak sayang bini oi.." salah satu dialog dalam filem Madu Tiga  lakonan Tan Sri P.Ramlee. Kalau tak sayang, tak kahwin la kita..betul tak??

Tapi sayang-sayang juga, cara tu kena betul.Salah satu sikap orang kita ni cukup suka tayang apa yang dia sayang.

Bila dia terlampau sayang kan kereta , asyik la upload gambar kereta, hari ni gambar sport rim, esok gambar lampu , lusa gambar cermin.. Sayang sangat tu..

Bila sayang kan isteri , tak habis-habis tayang gambar isteri. macam-macam gaya si isteri di kongsi di laman sosial.Sampai tak de had.Dari gambar isteri pakai telekung sampai isteri pakai baju lengan pendek semua di kongsi nya.

Tak tahu apa tujuan gambar-gambar tersebut dikongsi untuk tatapan rakan-rakan lain. Yang pasti ianya untuk di lihat oleh orang lain la..kan??kalau untuk sendiri tengok simpan dalam phone je la..Mungkin juga dia nak bagitau yang dia sayang kan isterinya..Tapi , Siapa kisah ??hahahah

jangan tayang isteri


Ada banyak keburukan bila kita kongsi gambar-gambar isteri di media sosial ni.Isteri kita mungkin akan menjadi bahan fitnah orang lain.

Bayangkan jika ada lelaki yang gila di luar sana yang mampu membayangkan macam-macam dengan hanya melihat bentuk badan seorang wanita walaupun dalam keadaan berpakaian. Adakah kita sanggup menjadikan gambar isteri kita sebagai pemuas nafsu lelaki-lelaki lain?




Nak sweet2 pun tengok tempat la..kadang2 bukan sebab nak sweet2 pun tapi sebab cemburu.Kalau boleh dia nak semua orang tau itu isterinya.Ianya seolah-olah amaran pada orang lain supaya tidak mendekati isterinya.Cuma cara dia menjaga isteri nya tu salah dan dia tak tahu dia malah mendedahkan isterinya kepada umum .


Saya pernah dengar orang kata selalu nya yang tayang2 isteri  atau suami ni dia tak bahagia sebenarnya.Disebab kan tu dia nak orang fikir yang dia bahagia jadi dia tunjuk kan kebahagian palsu tu pada orang lain supaya orang tak tahu tentang kesedihan nya..

Berbeza dengan orang yang betul-betul bahagia.Dia lebih rela kebahagian tu cuma dia sendiri saja yang rasai.Tak perlu di canang dan di tayang pada umum kerana ada banyak anasir diluar yang boleh menjejaskan kebahagian rumahtangga nya.
jangan tayang isteri

Jadi sebagai ketua keluarga lindungilah isteri korang sebaik nya dengan cara yang betul.

sekian..




JANGAN TAYANG-TAYANG ISTERI JANGAN TAYANG-TAYANG ISTERI Reviewed by Diana Rashid on 14:48:00 Rating: 5

5 comments:

  1. Memang betul la tu, rasa kalau selalu pun orang tak suka kan

    ReplyDelete
  2. Biarlah seadanya sahaja... semoga bila terjadi 'apa--apa', orang lain tidak turut menambah dosa...

    ReplyDelete
  3. Sama juga dgn isteri jgn tayang suami yg sweet nnt.. Kena kebas ko juga gigit jari.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

About Me

Powered by Blogger.