Skip to main content

JANGAN TAYANG-TAYANG ISTERI

Assalamualaikum...

jangan tayang isteri


"Siapa tak sayang bini oi.." salah satu dialog dalam filem Madu Tiga  lakonan Tan Sri P.Ramlee. Kalau tak sayang, tak kahwin la kita..betul tak??

Tapi sayang-sayang juga, cara tu kena betul.Salah satu sikap orang kita ni cukup suka tayang apa yang dia sayang.

Bila dia terlampau sayang kan kereta , asyik la upload gambar kereta, hari ni gambar sport rim, esok gambar lampu , lusa gambar cermin.. Sayang sangat tu..

Bila sayang kan isteri , tak habis-habis tayang gambar isteri. macam-macam gaya si isteri di kongsi di laman sosial.Sampai tak de had.Dari gambar isteri pakai telekung sampai isteri pakai baju lengan pendek semua di kongsi nya.

Tak tahu apa tujuan gambar-gambar tersebut dikongsi untuk tatapan rakan-rakan lain. Yang pasti ianya untuk di lihat oleh orang lain la..kan??kalau untuk sendiri tengok simpan dalam phone je la..Mungkin juga dia nak bagitau yang dia sayang kan isterinya..Tapi , Siapa kisah ??hahahah

jangan tayang isteri


Ada banyak keburukan bila kita kongsi gambar-gambar isteri di media sosial ni.Isteri kita mungkin akan menjadi bahan fitnah orang lain.

Bayangkan jika ada lelaki yang gila di luar sana yang mampu membayangkan macam-macam dengan hanya melihat bentuk badan seorang wanita walaupun dalam keadaan berpakaian. Adakah kita sanggup menjadikan gambar isteri kita sebagai pemuas nafsu lelaki-lelaki lain?




Nak sweet2 pun tengok tempat la..kadang2 bukan sebab nak sweet2 pun tapi sebab cemburu.Kalau boleh dia nak semua orang tau itu isterinya.Ianya seolah-olah amaran pada orang lain supaya tidak mendekati isterinya.Cuma cara dia menjaga isteri nya tu salah dan dia tak tahu dia malah mendedahkan isterinya kepada umum .


Saya pernah dengar orang kata selalu nya yang tayang2 isteri  atau suami ni dia tak bahagia sebenarnya.Disebab kan tu dia nak orang fikir yang dia bahagia jadi dia tunjuk kan kebahagian palsu tu pada orang lain supaya orang tak tahu tentang kesedihan nya..

Berbeza dengan orang yang betul-betul bahagia.Dia lebih rela kebahagian tu cuma dia sendiri saja yang rasai.Tak perlu di canang dan di tayang pada umum kerana ada banyak anasir diluar yang boleh menjejaskan kebahagian rumahtangga nya.
jangan tayang isteri

Jadi sebagai ketua keluarga lindungilah isteri korang sebaik nya dengan cara yang betul.

sekian..




Comments

  1. Memang betul la tu, rasa kalau selalu pun orang tak suka kan

    ReplyDelete
  2. Biarlah seadanya sahaja... semoga bila terjadi 'apa--apa', orang lain tidak turut menambah dosa...

    ReplyDelete
  3. Sama juga dgn isteri jgn tayang suami yg sweet nnt.. Kena kebas ko juga gigit jari.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …