Skip to main content

ALIF SYUKRI HARAP LAGU LAYAK KE AJL : INI RESPON NETIZEN

Assalamualaikum..




ALIF SYUKRI HARAP LAGU LAYAK KE AJL  : INI RESPON NETIZEN Tak salah kita punya impian dan harapan yang tinggi . Ianya sebagai pemangkin semangat untuk kita cuba buat yang terbaik dalam hidup kita.

Mempunyai impian juga boleh memberi semangat kepada orang lain ,maah untuk mencapai impian tersebut, sokongan dan kata-kata semangat dari orang lain juga sangat diperlukan.

Namun tak semua orang akan memberi sokongan terhadap impian dan cita-cita kita.

Itu lah yang terjadi kepada Dato Alif Syukri selepas satu portal hiburan menyiarkan berita mengenai impian nya untuk membawakan lagu nyanyian nya "Abang Nak Tegur" untuk  layak ke  Anugerah Juara lagu.

Rata-rata netizen bukan sahaja mempersendakan impian Dato Alif Syukri malah mereka merasakan jika lagu tersebut layak ke AJL , jelas menunjuk kan Anugerah Juara Lagu tidak mementingkan kualiti dan hilang taraf prestij anugerah tersebut.








Melalui komen-komen ini nampaknya boleh la Dato Alif bekerja lebih keras lagi dan buktikan kemampuan sebenarnya. Mungkin lepas ni dato Alif boleh ambil kelas vokal dan memilih lagu-lagu yang lebih berkualiti.

Pendapat saya memang ada lagu yang boleh di jadikan lagu untuk pertandingan tapi ada juga lagu yang hanya boleh dijadikan hiburan semata-mata dan tak layak untuk dipertanding kan.

Bukan saya nak pertikaikan kemampuan KRU dalam menghasil kan lagu.Saya tahu mereka sangat berpengalaman lebih 20 tahun dalam industri hiburan ni..Cuma untuk lagu ni saya rasa ianya hanya sesuai untuk dijadikan sound track drama komedi .

sekian..


Comments

  1. huhuhu lagu tu pun baru lg kan, mana dan msk AJL bln 2 nih...
    akak rasa kalau nyanyi live mau ke laut lah sore dua2 tuh... huhuhu

    ReplyDelete
  2. Hiihi guna ayat ‘tak salah punya impian’ tu, Rose cuba untuk positif. Tapi.. tapi.. hihi kena juga berpijak di bumi yang nyata..

    ReplyDelete
  3. sy rs x payah laa... byk lg lagu yg betul2 layak dan berhak berada di AJL

    ReplyDelete
  4. AJL patut ada genre penyanyi korporat utk meraikan penaja stesen TV tu

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …