Skip to main content

3 PERALATAN MODEN INI MAMPU MEMBANTU ANDA MENGURUSKAN BAYI DENGAN LEBIH MUDAH.

Assalamualaikum..

cara uruskan bayi baru lahir

Beruntungnya ibu-ibu zaman sekarang bila pendedahan tentang penjagaan bayi baru lahir banyak di kongsikan di laman-laman blog, video dan sebagainya.Walaupun hanya teori dan belum mempraktik kan nya tapi ibu-ibu zaman sekarang sudah ada sedikit ilmu dalam bab menguruskan bayi yang baru lahir.

Berbeza dengan dahulu, ibu-ibu hanya belajar menguruskan bayi setelah melahirkan anak.Tak de internet untuk dijadikan sumber rujukan ataupun  hub untuk menghubungkan ibu-ibu dengan mereka yang lebih pakar dalam penjagaan dan pengurusan bayi baru lahir. Ibu-ibu ahanya mendapat pendedahan dari buku atau pun penenrangan dari jururawat kesihatan dan doktor ketika sesi rutin pemeriksaan kandungan ketika hamil setiap bulan.






Bukan itu sahaja malah zaman sekarang berbagai perlatan moden dan canggih juga amat membantu dalam ibu-ibu menguruskan bayi mereka sendiri.

Hari ini saya nak kongsikan beberapa peralatan moden yang boleh membantu kita menguruskan bayi kita dengan lebih baik lagi. Saya tak pasti sama ada alat-alat ini ada dijual di dalam negara kita dan berapa harga yang sebenarnya,.Namun untuk pasaran diluar negara alat-alat ini memang boleh didapati dengan mudah dengan pembelian melalui online.

1- Sarung Kaki Pintar Owlet-

cara mudah uruskan bayi baru lahir


 Ingat phone je ke yang pintar?Sekarang kita ada sarung kaki pintar yang berfungsi untuk  memantau tahap jantung dan oksigen bayi semasa mereka tidur, supaya anda boleh berehat dengan mudah dan tahu yang  mereka sihat dan selesa. Sarung kaki ni ni perbuat daripada kain kapas yang sudah tentu tak kan buat bayi berpeluh . Ianya boleh digunakan untuk bayi sehingga berusia 18 bulan.. Produk ini ada dijual  dengan harga $299.99.



2- Pacifier Thermometer

cara menguruskan bayi baru lahir

Salah satu perkara pertama yang dilakukan oleh ibu bapa apa bila anak sakit  adalah mengambil suhu badan  mereka. Setiap kali nak mengambil suhu badan anak ianya bukan perkara mudah.Tapi dengan menggunakan  pacifier ini segalanya jadi mudah. Pacifier ini juga mempunyai cahaya  yang menyala membolehkan ibu bapa mengambil bacaan waktu malam tanpa mengganggu tidur bayi. getah putingnya juga amat selesa digunakan oleh bayi. Produk ini dijual dengan harga $7.39


3- SNOO smart sleeper

tips jaga bayi baru lahir


Masalah bayi kerap menangis di waktu tidur mereka sering dialami ramai ibu bapa .Ini bukan sahaja mengganggu tidur si bayi malah ibu yang baru melahirkan juga turut terjejas . SNOO smart sleeper membantu bayi tidur lena dan nyenyak . Alat ini memang sangat membantu bagi memberi keselesaan pada bayi semasa tidur.

Bayi yang tidur didalam SNOO bagaikan tidur didalam rahim ibu kerana ada bunyi yang seakan-akan rahm ibu didalam smart sleeper ini. Ianya juga secara automatik mampu mengesan suara bayi menangis. Setiap kali bayi menangis , secara  automatik jiggly akan berbunyi bagi menenang kan si bayi.Ianya tidak panas dan sangat selesa digunakan . Produk ini berharga lebih $1000 .


Itu je yang saya kongsikan untuk anda yang mempunyai bayi kecil atau pun yang bakal melahirkan anak.Jika berlemampuan boleh la mendapatkan produk2 ni.Walaupun harga nya mahal tapi dah tentu ianya juga berbaloi.


Sekian..

Comments

  1. mcm2 barangan terkini utk baby

    ReplyDelete
  2. Snoo smart tu baru tau. Banyak ye alatan moden yang dapat membantu ibu bapa sekarang ni.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …