Skip to main content

TANDA-TANDA TERKENA SIHIR DAN CARA MERAWATNYA

Assalamualaikum...



Sihir dan ilmu hitam membawa kepada perbuaztan syirik malah  mempelajarinya juga adalah haram didalam agama islam. Dalam islam juga pengamal ilmu hitam yang mengamalkan nya hingga memudaratkan orang lain boleh dijatuhkan hukuman qisas/hudud.

Dalam negara kita ni saya tak tahu la ada ke akta untuk mereka yang mengamalkan ilmu hitam dan sihir . Benda-benda yang kita tak nampak nyata untuk dibuktikan ni mungkin agak sukar untuk diwujudkan akta..kan??

Sihir dan ilmu hitam ni biasanya bertindak secara perlahan-lahan.Sebab tu ada yang dari awal tak dapat kesan diri nya terkena ilmu hitam atau sihir.Bila dah melarat baru la sedar terkena sihir.Masa tu mungkin ada yang dah terlewat hingga membawa maut.

Ada banyak jenis sihir dan ilmu hitam yang diamalkan untuk mengenakan orang lain,Diantara jenis-jenis sihir dan ilmu hitam ialah"-

Sihir Rumahtangga dan perceraian
sihir pengasih/guna-guna
Sihir menipu pandangan
Sihir gila
Sihir santau
Sihir lesu anggota badan
Sihir halang pernikahan
Sihir Pelaris





Ramai antara kita yang suka menonron silap mata..kan??Ada setengah silap mata menggunakan sihir dan bukan semata-mata trick.Kalau tonton silap mata yang memang susah nak diterima dek akal tu , maknanya mesti ada ilmu sihir yang digunakan.Jangan fikir benda ni mengarut ke apa tau..Sebab sihir dan ilmu hitam memang wujud.

Kebanyakan mereka yang terkena sihir akan melalui beberapa perkara dan perubahan pada tubuh badan mereka tanpa mereka sedari.Ini kerana sihir akan mempengaruhi badan dan hati serta fikiran si mangsa dengan perlahan-lahan.Berikut adalah  tanda -tanda terkena sihir yang saya petik dari laman web kabarmakkah.




1- Sakit Kepala atau anggota badan tertentu selepas waktu asar ke atas
2- Badan terasa berat dan malas
3-Susah mendapat jodoh
4-Sakit ketika tazkiyah atau ziarah orang meninggal
5-Susah tidur malam
6-sakit pinggang tanpa sebab
7-Sakit dada bila waktu asar
8-Sering bermimpi bayi atau menyusui bayi
9-Ada terasa benda bergerak dibawah kulit
10-Suami isteri kerap bertengkar untuk perkara-perkara kecil
11-Sayang yang berlebihan pada orang yang baru dikenali
12-Malas beribadah/bersolat
13-Rasa gelisah dan panas di bahagian leher bila mendengar bacaan alquran
14- Suka melakukan tabiat buruk
15-Kerap sendawa bila mendengar bacaan al-quran
16-Sering keguguran
17-Mengantuk bila mendengar bacaan al-quran
18-Sering bermimpi seram yang menakutkan
19-darah haid turun melebihi 15 hari
20-Batuk yang berpanjangan
21-Selalu di tindih ketika tidur
22-Nafsu seks yang berlebihan
23-Selalu terlihat bayangan kelibat di dalam rumah
24-Terasa selelu diperhatikan walaupun berada didalam rumah
25-Kerap mendengar sesuatu bisikan
26- Sakit mental ataupun gila





Di dalam islam setiap penyakit disertakan dengan penawarnya. Terdapat beberapa cara penyelesaian bagi merawat sihir dan ilmu hitam. Diantara cara yang boleh digunakan ialah:-

1- Mandian daun bidara
Sediakan daun bidara yang masih hijau dan air secukupnya untuk mandi

Tumbuk daun bidara dan campurkan dengan air yang telah disediakan .Kemudian baca ayat-ayat berikut pada air mandian tersebut.

1-Baca Auzubillah minashaitan nirajeem
2-Baca ayat Qursi
3-Baca surah Al-A'raf ayat 117 hingga 122
4-Baca surah Yunus dari ayat 79 hingga 82
5- Baca surah Taha ayat 65 hingga 70
6- Baca surah Al Kafirun , Al- Ikhlas , Al- Falaq dan An-nas
7-Minum air tersebut lebih dari 3 kali.Gunakan gelas kecil
8- mandi air yang selebihnya
9- Ulang cara ini beberapa kali sehingga sihir hilang



2-Bacaan Ayat suci Al-quran
Baca surah Al-fatihah , Ayat kursi, dua ayat terakhir surah Al-Baqarah, Surah Al-Ikhlas . Al-Falaq dan An-Nas.

Ulang sebanyak 3 kali atau lebih. Setiap kali habis membacanya tiup dan usapkan pada bahagian tubuh yang sakit.


Semoga artikel ini dapat membantu mereka yang terkena sihir dan ilmu hitam.

Sekian.

sumber: kabarmakkah.com





Comments

  1. semenjak ada anak ni baru tahu pasal daun bidara etc. bagus info ni. thanks

    ReplyDelete
  2. Ada a few tanda, tapi harap dijauhkan dari perkara tak elok macam ni.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …