Friday, 22 December 2017

TAK CUCI SARUNG BANTAL 5 TAHUN, HAMA MEMBIAK DI KELOPAK MATA WANITA INI

Assalamualaikum..




Berapa kerapkah korang mencuci sarung bantal dan menjemur bantal korang??Kalau yang bekerja tu mungkin seminggu sekali cuci dan jemur bantal..kan??tapi macam saya yang tak bekerja dan setiasa ada dirumah ni , 3- 4 kali seminggu mesti nak kena jemur bantal2 tilam dan cuci sarung bantal.Terutamany bantal anak-anak ni.

Ada juga yang malas  nak jemur bantal kat luar sebab malu la nanti jiran nampak peta banyak kat bantal. Biar la bantal banyak peta yang penting sarung bantal kita lawa-lawa dan bersih.hahaha...betul tak?Hahha..





Ada satu kisah yang saya pasti lepas korang baca ni mesti lepas ni korang akan lebih kerap mencuri sarung bantal korang.

Di China seorang wanita mengadu sakit di bahagian mata. Di mendapatkan rawatan disebuah hospital selepas mendapati matanya merah dan berasa sangat gatal.




Rasa gatal-gatal tersebut sudah kerap dialami sejak 2 tahun lalu namun dia hanya bertahan dengan meletak kan ubat titisan mata tanpa mendapatkan rawatan di hospital.

Selepas tidak tahan lagi menanggung kasakitan kerana bulu mata dan kelopak matanya melekat dia kemudian nya mendapatkan rawatan namun apa yang mengejutkan ketika doktor melakukan pemeriksaan , mereka menemui beratus-ratus tungau di bahagian mata wanita tersebut.



Menurut media China bulu matanya menjadi tempat beratus tungau membiak dan bergantung di setiap helian bulu matanya,

Doktor turuk merasa hairan bagaiman beratus hama  boleh membiak di bahagian mata wanita itu namun wanita itu membuat pengakuan selama 4-5 tahun dia tidak pernah memebersihkan sarung bantal nya,


Wanita tersebut yang dikenali sebagai Cik Xu didiagnosis dengan blepharitis dan konjunktivitis, keradangan asas bulu mata dan mata, tetapi dia dilaporkan telah pulih sepenuhnya setelah menerima rawatan di hospital di Wuhan.

Lepas ni jangan lupa bersihkan tempat tidur korang tu ye.. Celah2 tilam tu pun kadang2 ada pijat. Kalau susah sangat, angkat je semua tu buang je la kat tempat sampah. Beli je yang baru dan mula mengutamakan kebersihan..

Jangan muka je cantik, kacak, kemas , wangi..tapi tempat tidur..MasyaAllah!!!!


sekian..








1 comment:

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();