KONSER GEGAR VAGANZA MUSIM KE 4 MINGGU KE 6 : LIZA HANIM NYANYI LAGU WARKAH UNTUK KU LEBIH BAIK DARI PENYANYI ASAL

Assalamualaikum...



KONSER GEGAR VAGANZA MUSIM KE 4 MINGGU KE 6 : LIZA HANIM NYANYI LAGU WARKAH UNTUK KU LEBIH BAIK DARI PENYANYI ASAL 


Gegar Vaganza minggu ke 6 berlangsung malam tadi. Boleh dikatakan semua lagu-lagu minggu ni adalah lagu yang paling popular dan menjadi siaulan ramai.



Susah kita nak duga keputusan setiap minggu sebab setiap artis masin-masing2 nak persembahkan nyanyian dan persembahan yang baik.Contohnya macam Hazami..Kalau sebelum ni saya kurang suka dengan persembahan nya yang nampak biasa2 je. Memang suara dia sedap tapi dia suka olah lagu tu jadi tak sedap.Jadi boring..

Tapi minggu ni persembahan nya sangat bagus , best ..Walaupun dia punya pakaian memang tiap minggu buat dia nampak macam nak buat pertunjukan  sarkas..



Persembahan kedua yang saya suka ialah dari Liza Hanim. Apa yang saya baca di instagram ramai yang memuji persembahan Liza Hanim ni malah ada yang membandingkan persembahan nya dengan Ara .

Kalau siapa yang pernah menonton separuh Akhir Muzik-muzik mesti ada tengok persembahan Ara menyanyikan lagu Warkah Untuk Ku ni. Persembahan nya sangat mengecewakan..Tapi dapat juga jadi finalist Juara Lagu.hahah..Pelik bin Ajaib.. HAhah..






Persembahan Lan  minggu ni bagi saya tak best sebab kesilapan kecil dia tu..Suara memang best..Sebab suara dia la saya minat Kristal dulu tau..hahahah.. Lagu yang jadi siulan ni bila kau nyanyi tersilap lirik sikit je memang terus cacat lagu tu.. Tambah pulak kita penonton ni tengah asyik menyanyi sama tiba-tiba kau sebut lain penonton sebut lain. Hilang mood nak nyanyi sama-sama tu tau..



Persembahan Aqasha pun sangat mengecewakan .Lagu best dah tapi entah la kenapa minggu ni dia nyanyi tak sedap.Ada peminatnya kata "lagu tak mencabar..sebab tu Aqasha tak boleh bawak lagu ni.." eh!!kalau lagu tak mencabar la sepatutnya lebih mudah nak di nyanyikan.Tak payah nak ubah2 lagu ni kononnya nak tonjolkan vokal .Lagu ni dah cukup best dah.Nyanyi je bagi sedap. Bagi lagu mencabar nanti dibagi pulak alasan " lagu ni susah sangat.." ..


Minggu ni Anugerah Gelora Vida Vaganza pemenangnya ialah Aisyah. Saya pun suka persembahan dia ni..Tambah pulak bawak lagu yang kita minat..kan??Sedap pulak tu..Layak la dia menang.

Peserta yang terkeluar ialah Aqasha. Bila melihatkan persembahan Aqasha minggu ni rasanya tak terkejut nama dia yang disebut sebagai peserta yang tersingkir.

Minggu depan tema nya ialah Goyang kaki Goyang tangan.Mesti lah lagu-lagu rancak je..Dan lagu tema kedua ialah Runut bunyi .Ada dua lagu yang perlu dinyanyikan oleh peserta-peserta .

Jom tengok senarai lagu..

Senarai Lagu Konsert ke 7 Gegar Vaganza musim ke 


1)  Liza Hanim -  Kesal + Jagalah diri
2)  Hazami - Getaran + Hello
3)  Aisyah - River Deep Mountain High + keranamu kekasih
4) Tia - Hukum Karma +  Isabella
5)  Firman - I Feel Good + Menanti Sebuah Jawaban
6) Syura - Dokter Cinta + Cinta Antara Benua
7) Lan - kalis Rindu + Ukiran Jiwa


Macam mana persembahan mereka pada minggu separuh akhir nanti???Jangan lupas tonton Gegar Vaganza musim ke 4 setiap ahad jam 9 malam di Astro Ria dan Ria HD


sekian..



Previous
Next Post »

2 komen disini

Click here for komen disini
4 December 2017 at 11:54 ×

mlm td banyak betul yg akak terskip tgk gara2 ngantuk sgt...
sedar2 tgk tgh di ulas ngn juri,.... tunggu lg tertido lg tup2 dh persembahan hazami.... tu pun dh lps kene ulas juri aduhla...
nsb lah mmg ada rakam GV4 nih... mlm nnti layan lah mana yg tertinggal tuh...

Reply
avatar
4 December 2017 at 13:13 ×

malam td x sempat nk tgk gv, daku dh tido..hihihi..tgk ulangan j laa

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment

About Me