Skip to main content

KONSER GEGAR VAGANZA MUSIM KE 4 MINGGU KE 6 : LIZA HANIM NYANYI LAGU WARKAH UNTUK KU LEBIH BAIK DARI PENYANYI ASAL

Assalamualaikum...



KONSER GEGAR VAGANZA MUSIM KE 4 MINGGU KE 6 : LIZA HANIM NYANYI LAGU WARKAH UNTUK KU LEBIH BAIK DARI PENYANYI ASAL 


Gegar Vaganza minggu ke 6 berlangsung malam tadi. Boleh dikatakan semua lagu-lagu minggu ni adalah lagu yang paling popular dan menjadi siaulan ramai.



Susah kita nak duga keputusan setiap minggu sebab setiap artis masin-masing2 nak persembahkan nyanyian dan persembahan yang baik.Contohnya macam Hazami..Kalau sebelum ni saya kurang suka dengan persembahan nya yang nampak biasa2 je. Memang suara dia sedap tapi dia suka olah lagu tu jadi tak sedap.Jadi boring..

Tapi minggu ni persembahan nya sangat bagus , best ..Walaupun dia punya pakaian memang tiap minggu buat dia nampak macam nak buat pertunjukan  sarkas..



Persembahan kedua yang saya suka ialah dari Liza Hanim. Apa yang saya baca di instagram ramai yang memuji persembahan Liza Hanim ni malah ada yang membandingkan persembahan nya dengan Ara .

Kalau siapa yang pernah menonton separuh Akhir Muzik-muzik mesti ada tengok persembahan Ara menyanyikan lagu Warkah Untuk Ku ni. Persembahan nya sangat mengecewakan..Tapi dapat juga jadi finalist Juara Lagu.hahah..Pelik bin Ajaib.. HAhah..






Persembahan Lan  minggu ni bagi saya tak best sebab kesilapan kecil dia tu..Suara memang best..Sebab suara dia la saya minat Kristal dulu tau..hahahah.. Lagu yang jadi siulan ni bila kau nyanyi tersilap lirik sikit je memang terus cacat lagu tu.. Tambah pulak kita penonton ni tengah asyik menyanyi sama tiba-tiba kau sebut lain penonton sebut lain. Hilang mood nak nyanyi sama-sama tu tau..



Persembahan Aqasha pun sangat mengecewakan .Lagu best dah tapi entah la kenapa minggu ni dia nyanyi tak sedap.Ada peminatnya kata "lagu tak mencabar..sebab tu Aqasha tak boleh bawak lagu ni.." eh!!kalau lagu tak mencabar la sepatutnya lebih mudah nak di nyanyikan.Tak payah nak ubah2 lagu ni kononnya nak tonjolkan vokal .Lagu ni dah cukup best dah.Nyanyi je bagi sedap. Bagi lagu mencabar nanti dibagi pulak alasan " lagu ni susah sangat.." ..


Minggu ni Anugerah Gelora Vida Vaganza pemenangnya ialah Aisyah. Saya pun suka persembahan dia ni..Tambah pulak bawak lagu yang kita minat..kan??Sedap pulak tu..Layak la dia menang.

Peserta yang terkeluar ialah Aqasha. Bila melihatkan persembahan Aqasha minggu ni rasanya tak terkejut nama dia yang disebut sebagai peserta yang tersingkir.

Minggu depan tema nya ialah Goyang kaki Goyang tangan.Mesti lah lagu-lagu rancak je..Dan lagu tema kedua ialah Runut bunyi .Ada dua lagu yang perlu dinyanyikan oleh peserta-peserta .

Jom tengok senarai lagu..

Senarai Lagu Konsert ke 7 Gegar Vaganza musim ke 


1)  Liza Hanim -  Kesal + Jagalah diri
2)  Hazami - Getaran + Hello
3)  Aisyah - River Deep Mountain High + keranamu kekasih
4) Tia - Hukum Karma +  Isabella
5)  Firman - I Feel Good + Menanti Sebuah Jawaban
6) Syura - Dokter Cinta + Cinta Antara Benua
7) Lan - kalis Rindu + Ukiran Jiwa


Macam mana persembahan mereka pada minggu separuh akhir nanti???Jangan lupas tonton Gegar Vaganza musim ke 4 setiap ahad jam 9 malam di Astro Ria dan Ria HD


sekian..



Comments

  1. mlm td banyak betul yg akak terskip tgk gara2 ngantuk sgt...
    sedar2 tgk tgh di ulas ngn juri,.... tunggu lg tertido lg tup2 dh persembahan hazami.... tu pun dh lps kene ulas juri aduhla...
    nsb lah mmg ada rakam GV4 nih... mlm nnti layan lah mana yg tertinggal tuh...

    ReplyDelete
  2. malam td x sempat nk tgk gv, daku dh tido..hihihi..tgk ulangan j laa

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …