Skip to main content

BETUL KE BLOGGER NI MENIPU UNTUK DAPATKAN DANA BAGI KES SAMAN SIVIL?

Assalamualaikum..

Gambar curi :  wajah sebenar blogger  Nursuria Azizan
Sejak beberapa bulan lepas kisah seorang blogger  (Nursuria Azizan ) disaman pengasas satu produk kecantikan menjadi hangat malah ianya jadi lebih panas bila blogger ni di tuduh menipu untuk mendapatkan dana.

Tambahan pulak blogger ni jarang2 dedahkan wajah sebenar dia..Bertebaran la tuduhan yang mengatakan akaun yang digunakan ni ialah akaun palsu.

Ada yang kata blogger ni sebenarnya tak kena saman pun, dia saja-saja kutip derma untuk kepentingan peribadi je. Kutipan dana tu dilakukan melalui facebook dan blog blogger tersebut.





Bila dah di tuduh begitu..Kita kena siasat la.betul ke dia menipu...Kan??

Tuduhan yang mengatakan dia menipu ni bermula apabila Suria tidak mendedahkan apa-apa dokumen yang mengatakan dia di saman.

Yang sebenarnya Suria sudah dapat perintah mahkamah yang melarang dia menceritakan secara terbuka di mana-mana laman sosial, blog atau apa saja maklumat berkaitan saman sivil yang dikenakan oleh pengasas produk tersebut pada Suria.

Dah dijelaskan berkali-kali tentang isu Injuksi ni tapi masih ada yang tak faham dan cuba membuat provokasi seolah-olah nak buat Suria melanggar injuksi tersebut..Bila langgar injuksi akan dikenakan hukuman lah..

Tak kan lah ada orang nak menipu kata kena saman. Gila ka apa tiba2 nak menipu dengan mengaku diri kena saman. Dari menipu kata kena saman baik dia menipu kata dia ada jual emas murah ka, ajak join pelaburan ka..Lagi cepat untung sebab kan orang Malaysia ni masing-masing berlumba nak jadi kaya..kan??kan??ahahhaha

Di bawah ni saya kongsikan post dan dokumen yang Suria serta kan untuk siapa-siapa yang tak percaya blogger ni menghadapi saman 3 juta.




Kos yang diperlukan agak tinggi sebenarnya..Lebih Rm40k  diperlukan untuk kos saman ni.Tambahan pulak permohonan  rayuan untuk memindahkan kes ke mahkamah shah alam  dah ditolak.

Bermakna kos akan bertambah sebab kes dibicarakan di Mahkamah Kota Bahru..

Perjalanan kes ni akan jadi lebih mudah jika ada bantuan dana dari orang ramai dan adalah lebih baik lagi jika ada mangsa produk beracun ni yang sudi tampil membantu.. Jangan lah menyorok. ,.Masa buat pendedahan kat facebook dulu ramai je yang tampil.Tapi bila minta jadi saksi masing2 tak mau.Sebab kos dan masa..




Jadi bantuan orang ramai sangat-sangat diperlukan..Suria buat semua ni untuk mangsa-mangsa produk beracun tu jugak.Bukan nya buat untuk diri sendiri je.

Kalau dia  malas nak fikir bahaya produk tu untuk kita bakal pengguna ni , dah lama dia buat permohonan maaf masa tempoh 7 hari yang ditetapkan  oleh pengasas produk tu pada dia dulu..


Bagi yang nak menyumbang boleh la salaurkan ke:

SUMBANGAN BOLEH DI SALURKAN MELALUI MAYBANK ACC : 
162795008709 (Nursuria)


Bagi yang ada perniagaan korang juga boleh suruh Suria Review dan promote busines korang dengan harga yang korang boleh bincang dengan Suria nanti. Itu juga boleh membantu Suria mengumpul dana .

Sekian.

Comments

  1. eh, apa citer sebenarnya ni...mmg ketinggalan sungguh aku ni...kesian nya kena saman sampai 3 juta...huhu...moga semuanya dipermudahkan...

    ReplyDelete
  2. Blogger Suria diuji dengan gentir sekali.

    Semoga urusan dipermudankan

    ReplyDelete
  3. semoga dipermudahkan urusan kak suria..

    ReplyDelete
  4. org kalau nak mengata ada jer ceta dia.. x siasat sblm nak mengapi2kan.. hope suria menang kes ni dan saman ganti rugi balik pd pemilik produk tersebut. Allah always bersama org yg benar

    ReplyDelete
  5. Semoga di permudahkan segalanya untuk beliau..

    ReplyDelete
  6. Kes ni dah lama kot, tak kan baru sekarang nak pertikai. Kalau tak nak tolong, diam-diam dah le.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …