Skip to main content

BANGGA JADI LELAKI PALING HODOH UNTUK KALI KE EMPAT



Setiap orang tak de yang serba serbinya sempurna.. Kita kena terima diri kita seadanya..Kalau benda tu boleh di ubah jadi elok tak salah kita nak bagi lebih elok.Tapi jangan la sampai buat pembedahan plastik hanya sebab hidung tak mancung macam hidustan, atau bibir tak tebal macam Anggelina Jolie..Itu dah dikira berdosa dah tu..Ada had-had nya jugak..

Kalau orang lain rasa tak seronok sebab wajah tak cantik tapi di Zimbabwe seorang lelaki sangat "bertuah" kerana memiliki wajah yang hodoh. William Masvinu dari Epworth telah dinobatkan sebagai Mr Ugly Zimbabwe 2017 dan ini membuatkan dia menjadi bangga dengan "kelebihan" yang dia miliki,.Lebih menggembirakan nya  ia adalah gelaran kali keempat.




William gembira dengan "pengiktirafan" tersebut dalam  merebut kembali gelaran yang dia pernah kalah kepada peserta lain 2 tahun lepas. Memenangi peraduan hodoh memerlukan persiapan, sama seperti pesona kecantikan,.  Lelaki berusia 43 tahun yang menganggur kini sedang melakukan persiapan  untuk persaingan peringkat dunia  Mr Ugly World yang akan diadakan tahun depan di Afrika Selatan.


Tahun 2015 William tewas kepada  Maison Sere . Dia tidak berpuas hati dengan kekalahan tersebut dan melakukan protes . William mendakwa  pesaingnya itu  tidak ada apa-apa keistimewaan kecuali gigi yang hilang. Kemudian pada edisi 2016 pertandingan tersebut dibatalkan, , jadi William terpaksa menunggu selama dua tahun untuk mendapatkan gelarannya kembali.



 Kata William. "Tidak ada yang boleh mempertikaikan bahawa saya adalah orang yang paling hodoh  di Zimbabwe.. Sekiranya ada Mr Ugly World, saya yakin saya akan membawa mahkota tersebut ke Zimbabwe. "

Dalam pertandingan tersebut William memenangi  $ 500 dan membawa pulang seekor lembu.

sekian..

Comments

  1. ayoooo tp sbb hadiah dia lumayan jgk tu kira oklah tu

    ReplyDelete
  2. hahaha.. bagusla ada pertandingan macam ni. Barulah manusia rasa bersyukur kan.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …