Skip to main content

AZWAN KOMBOS PADAM GAMBAR ANAK DI INSTAGRAM ATAS NASIHAT KELUARGA

Assalamualaikum...



6 Disember yang lalu pelakon Ezzaty Abdullah selamat melahirkan bayi perempuan. tahniah untuk Ezzaty dan Azwan Kombos . Memang seronok dapat baby ni.Rumah rasa ceria. Dapat lah dibayangkan perasaan Azwan dan isterinya apabila  sekarang ni Azwan setiap hari memuat naik gambar anaknya di sosial media.








Malah Azwan turut mewujudkan satu akaun instagram khas untuk anak nya. Akaun yang diberi nama sempena nama anak nya , Harum Dalia kini sudah mempunyai seramai lebih 14 ribu pengikut.


Dalam pada teruja dapat bayi mungkin Azwan terlupa dengan pantang larang orang tua yang melarang gambar wajah anak didedahkan selama siibu didalam pantang.



Di laman instagram nya Azwan memberitahu terpaksa memadam gambar wajah anak nya atas nasihat keluarga.Dia turut mengakui dia terlalu seronok dan bersemangat untuk berkongsi kegembiraan nya pada semua. 

Bagus la kalau macam tu,..kan??Lagipun kena hormat juga pendapat dan pandangan orang-orang lama. Peminat2 sekarang ni pun dah faham dan tak kisah sama ada artis tu nak dedahkan gambar anak mereka atau pun tidak.

Nanti dah habis tempoh berpantang pun tetap boleh tengok wajah anak artis kesayangan mereka.Banyak komen2 yang tak kisah dan menghormati keputusan Azwan. 

Lagipun Azwan tak padam semua gambar..Dia cuma padam gambar yang mendedahkan wajah anak nya sahaja.


sekian..

Comments

  1. die teruja sgt kan dpt baby.. sbb tu laa.. hihi

    ReplyDelete
  2. Trend artis sekarang ni semua nak buat instagram untuk anak-anak kan. Tapi kena berpada juga dengan keadaan sekeliling

    ReplyDelete
  3. PANTANG ORG TUA2 DULU GITULAH BAYI XBOLEH DIAMBIL GAMBAR TAPI ORG LA NI XKISAHPUN...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …