Skip to main content

TANDA-TANDA PASANGAN ANDA SEDANG MENIPU DAN CARA KEMBALIKAN SEMULA KEPERCAYAAN PASANGAN

Assalamualaikum...



TANDA-TANDA PASANGAN ANDA  SEDANG MENIPU DAN CARA KEMBALIKAN SEMULA KEPERCAYAAN PASANGAN kejujuran dan kepercayaan sangat penting dalam rumahtangga.Jika Suami isteri  sentiasa menerapkan dua prinsip ini didalam rumahtangga sudah tentu mereka akan bahagian selamanya.

Namun jika salah seorang tidak mempunyai kejujuran dan kepercayaan pasti rumah tangga akan retak dan tidak mustahil ianya akan musnah.

Memusnahkan kepercayaan yang diberikan oleh pasangan bukan lah sesuatu yang boleh dimaafkan dengan begitu sahaja.Sudah tentu pasangan memerlukan masa untuk mengembalikan semula kepercayaan yang telah musnah.

Kebiasaan nya sikap pasangan yang tidak jujur dapat dikesan oleh pasangan nya .

Memetik Sumber dari : Brightsite.me , ada beberapa tanda pasangan kita  sedang menipu  atau dalam kata lain ada sesuatu yang disembunyikan nya dari kita:






Ilustrasi diatas boleh la juga digunakan jika yang menipu itu adalah di pihak isteri.. Peliharalah rumahtangga yang dibina.kenang semula detik-detik semasa kita baru jatuh cinta pada pasangan kita dahulu.Tentu sudah banyak perkara yang sudah dilalui bersamanya.



Ada 3 tips penting untuk korang yang mahu mengembalikan semula kepercayaan pasangan.

1- Mengakui kesalahan sendiri- Jangan takut meminta maaf dan mengakui kesalahan yang kita lakukan sehingga membuatkan hilang kepercayaan dari nya.Ucapkan kata maaf itu tulis dari hati dan jangan sesekali memberi alasan dengan menyalahkan orang lain untuk kesalahan yang kita lakukan.

2- Tunjuk kan pada nya kita betul-betul menyesal - Jelas kan padanya yang kita betul-betul menyesal atas tindakan lalu kita. Berjanjilah padanya yang kita akan berubah dan tidak akan mengulangi nya lagi.Buktikan nya melalui kata-kata dan juga kotakan lah janji tersebut

3- Sabar - Untuk memujuk pasangan sudah tentu akan mengambil sedikit masa dan memerlukan kesabaran. kepercayaan yang hilang tidak mudah untuk dikembalikan .Namun jika kita benar-benar ikhlas pasti sedikit hari lagi dia akan kembali pada kita. Kita tidak perlu memaksa pasangan kita dalam tempoh tersebut.Ini akan membuatkan pasangan menjadi rimas dan ia menunjuk kan kita hanya mementingkan diri kita sendiri tanpa memperdulikan perasaan nya

4- Lebih jaga perasaan nya - Jika sebelum ini kita kurang mempedulikan nya, kini  buktikan yang dia sangat penting dalam hidup kita. Dengar dan beri tumpuan pada apa yang dibicarakan, tenangkan perasaan nya dan beri dia ruang untuk membuat kepuitusan nya sendiri.

5- Elak kan orang ke 3 - Ada masanya kita rasa menjadikan orang lain sebagai orang tengah untuk memulihkan kembali keharmonian rumahtangga adalah tepat.Tapi bagi suami/isteri yang dianiaya , menggunakan orang ketiga memburuk kan lagi keadaan kerana dia merasakan kita dan orang tengah tersebut hanya meletak kan kesalahan pada dirinya hingga memaksa dirinya untuk mengalah atas kesalahan yang kita lakukan. Dia juga pasti akan merasa tidak selesa apabila masalah rumahtangga nya diketahi orang lain.

sekian..




Comments

  1. pelbagai cara kan kalau pasangan tu nk menipu..hehe

    ReplyDelete
  2. Kejujuran itu penting. Peliharalah sebaiknya. Sekali terkantoi, selamanya pasangan anda tidak akan percaya anda lagi.

    ReplyDelete
  3. Kepercayaan mmg penting dlm hubungan.. selain tu kena sabar..kalau bgaduh sorang kena jadi air. Gaduh2 manja tu biasalah..jgn ego nk ngaku salah..

    ReplyDelete
  4. Namanya pun isterikan.... mmg Allah dah anugerahkan deria pengesan kot haha,...
    Beranilah nak menipu,mmg tak percaya dah. Tak gitu makcik?

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …