Sunday, 19 November 2017

TANDA-TANDA PASANGAN ANDA SEDANG MENIPU DAN CARA KEMBALIKAN SEMULA KEPERCAYAAN PASANGAN

Assalamualaikum...



TANDA-TANDA PASANGAN ANDA  SEDANG MENIPU DAN CARA KEMBALIKAN SEMULA KEPERCAYAAN PASANGAN kejujuran dan kepercayaan sangat penting dalam rumahtangga.Jika Suami isteri  sentiasa menerapkan dua prinsip ini didalam rumahtangga sudah tentu mereka akan bahagian selamanya.

Namun jika salah seorang tidak mempunyai kejujuran dan kepercayaan pasti rumah tangga akan retak dan tidak mustahil ianya akan musnah.

Memusnahkan kepercayaan yang diberikan oleh pasangan bukan lah sesuatu yang boleh dimaafkan dengan begitu sahaja.Sudah tentu pasangan memerlukan masa untuk mengembalikan semula kepercayaan yang telah musnah.

Kebiasaan nya sikap pasangan yang tidak jujur dapat dikesan oleh pasangan nya .

Memetik Sumber dari : Brightsite.me , ada beberapa tanda pasangan kita  sedang menipu  atau dalam kata lain ada sesuatu yang disembunyikan nya dari kita:






Ilustrasi diatas boleh la juga digunakan jika yang menipu itu adalah di pihak isteri.. Peliharalah rumahtangga yang dibina.kenang semula detik-detik semasa kita baru jatuh cinta pada pasangan kita dahulu.Tentu sudah banyak perkara yang sudah dilalui bersamanya.



Ada 3 tips penting untuk korang yang mahu mengembalikan semula kepercayaan pasangan.

1- Mengakui kesalahan sendiri- Jangan takut meminta maaf dan mengakui kesalahan yang kita lakukan sehingga membuatkan hilang kepercayaan dari nya.Ucapkan kata maaf itu tulis dari hati dan jangan sesekali memberi alasan dengan menyalahkan orang lain untuk kesalahan yang kita lakukan.

2- Tunjuk kan pada nya kita betul-betul menyesal - Jelas kan padanya yang kita betul-betul menyesal atas tindakan lalu kita. Berjanjilah padanya yang kita akan berubah dan tidak akan mengulangi nya lagi.Buktikan nya melalui kata-kata dan juga kotakan lah janji tersebut

3- Sabar - Untuk memujuk pasangan sudah tentu akan mengambil sedikit masa dan memerlukan kesabaran. kepercayaan yang hilang tidak mudah untuk dikembalikan .Namun jika kita benar-benar ikhlas pasti sedikit hari lagi dia akan kembali pada kita. Kita tidak perlu memaksa pasangan kita dalam tempoh tersebut.Ini akan membuatkan pasangan menjadi rimas dan ia menunjuk kan kita hanya mementingkan diri kita sendiri tanpa memperdulikan perasaan nya

4- Lebih jaga perasaan nya - Jika sebelum ini kita kurang mempedulikan nya, kini  buktikan yang dia sangat penting dalam hidup kita. Dengar dan beri tumpuan pada apa yang dibicarakan, tenangkan perasaan nya dan beri dia ruang untuk membuat kepuitusan nya sendiri.

5- Elak kan orang ke 3 - Ada masanya kita rasa menjadikan orang lain sebagai orang tengah untuk memulihkan kembali keharmonian rumahtangga adalah tepat.Tapi bagi suami/isteri yang dianiaya , menggunakan orang ketiga memburuk kan lagi keadaan kerana dia merasakan kita dan orang tengah tersebut hanya meletak kan kesalahan pada dirinya hingga memaksa dirinya untuk mengalah atas kesalahan yang kita lakukan. Dia juga pasti akan merasa tidak selesa apabila masalah rumahtangga nya diketahi orang lain.

sekian..




4 comments:

  1. pelbagai cara kan kalau pasangan tu nk menipu..hehe

    ReplyDelete
  2. Kejujuran itu penting. Peliharalah sebaiknya. Sekali terkantoi, selamanya pasangan anda tidak akan percaya anda lagi.

    ReplyDelete
  3. Kepercayaan mmg penting dlm hubungan.. selain tu kena sabar..kalau bgaduh sorang kena jadi air. Gaduh2 manja tu biasalah..jgn ego nk ngaku salah..

    ReplyDelete
  4. Namanya pun isterikan.... mmg Allah dah anugerahkan deria pengesan kot haha,...
    Beranilah nak menipu,mmg tak percaya dah. Tak gitu makcik?

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();