Skip to main content

SENARAI FINALIST ANUGERAH JUARA LAGU 32 ( AJL32 )

Assalamualaikum...

SENARAI FINALIST ANUGERAH JUARA LAGU 32 ( AJL32 ) Tahniah untuk 12 lagu yang layak ke Juara Lagu 32 .

Selama 3 minggu , sebanyak  30 lagu berentap di separuh akhir Muzik-Muzik  32 , akhirnya 12 lagu terbaik sudah pun diumumkan secara langsung di Seri Pentas tv3 malam tadi.




Kalau dilihat dari senarai 30 lagu tu semuanya hebat-hebat dan ada peminatnya yang tersendiri.Saya tengok di Youtube semua lagu-lagu tu di tonton sehingga berjuta-juta views.

Berikut adalah senarai 12 lagu yang layak ke Anugerah Juara Lagu 32 (AJL32 )

1- Sejati - Faizal Tahir
2- Tergantung Sepi - Haqiem Rusli
3- Separuh Mati Ku Bercinta - Dayang Nurfaizah
4- Jampi - Hael
5- Amboi - Altimet
6- Syamel - Lebih Sempurna
7- Aku Yang Sebenarnya - Hazama
8- Akhirnya Cinta - Salma
9-   Menahan Rindu - Wani Hasrita
10-  Aku Cinta - Syamel & Enie
11- Bayang - Khai Bahar
12 - Warkah Untuk Ku - Ara Johari

Pic:Lensa Ayid


Mungkin lepas ni ada yang tak puas hati dengan pemilihan lagu. Tapi semua lagu-lagu yang dipilih ni di nilai oleh juri-juri profesional .

Mereka lebih tahu lagu yang terbaik.Ianya bukan dinilai hanya atas populariti lagu tersebut tapi juga melalui susunan muzik, lirik dan cara penyanyi tersebut menyampaikan nya.

Semoga berjaya untuk semua Finalist Anugerah Juara Lagu 32 .

sekian..



Comments

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …