CINDO PITAYA- KEBAIKAN SABUN BUAH NAGA YANG PATUT KITA TAHU

Assalamualaikum...



CINDO PITAYA- KEBAIKAN SABUN BUAH NAGA YANG PATUT KITA TAHU Ni antara buah kegemaran saya ni.. Buah naga atau dragon Fruit. Sedap buah ni..Ramai yang suka.Rasanya masam2 manis.Lepas tu bau nya pun harum.

Dulu mak saya ada tanam pokok ni kat rumah.hari2 dia belek.Merasa jugak la dia makan hasil dari tanaman sendiri walau tak banyak.Bukan saja sedap di makan saja.Ada yang buat juice dan aiskrim juga.

Banyak khasiat buah naga ni.Sebab tu lah apabila dikomersil kan pasti akan dapat sambutan.Antara khasiat buah Naga  ialah

-Mencegah penuaan
-Menghilangkan jerawat
-Menghalus dan melembabkan kulit
-mempercepatkan proses penyembuhan luka dan radang
-Melindungi kulit dari sinaran UV

Ini baru khasiat untuk kulit tau..Ada banyak lagi khasiat nya juga untuk kesihatan dan merawat penyakit.


Sabun Buah Naga - Cindo Pitaya

Salah satu produk yang sekarang orang dok cakap sana sini ialah Cindo Pitaya (NOT: 171100224K) keluaran De Rizqeen  Empire .   Cindo Pitaya ialah Sabun Buah Naga yang dibuat menggunakan ekstrak Buah Naga.

 


Tengok pun kita tau dah , bau nya sangat la sedap..Allahuakbar..Kalau hilang waras ni makcik gigit dah .hahhaha

Rasa sayang nak guna tau.Kalau gunakan untuk muka saja sabun ni kena potong kecik2 gini baru la jimat.Boleh pakai lama.Boleh tahan sebulan ni rasanya kalau untuk guna di muka saja.

Kalau nak gunakan untuk badan  tak payah la potong.Boleh juga kalau beli je yang saiz besar.Dia ada dalam dua saiz ,kecik dan besar.Yang besar tu sesuai la untuk badan.

Saya baru guna seminggu .Sepotong ni pun tak habis lagi..ada sikit lagi.jadi saya agak2 dalam sebulan cukup la seketul sabun ni.





Lepas ni saya nak suruh anak-anak pulak guna sebab diaorang ni ada masaah kulit.Anak-anak saya ada alahan pada makanan tertentu.Walaupun tak serius tapi ambil masa 5.6 hari juga bila alahan tu muncul.

Kalau menjadi nanti kita review sekali lagi..Ok??Tapi untuk hari ni saya nak cerita pengalaman guna Cindo Pitaya dan juga kelebihan-kelebihan nya.

CINDO PITAYA- KEBAIKAN SABUN BUAH NAGA YANG PATUT KITA TAHU

Apa yang buat saya rasa Cindo Pitaya best ialah ianya :

-tidak mengeringkan kulit walaupun kerap digunakan
-Tiada kesan sampingan yang memudaratkan kulit
-Tak mahal.



Cara saya gunakan Cindo Pitaya ni senang je..Sama je macam sabun cuci muka yang lain.

-basahkan muka atau badan kita..
-ambil sapu dan gosok kat tangan sikit bagi keluar buih.
-kalau nak sabun di badan gunakan saja macam sabun biasa.
-bilas muka dengan air biasa.
-gunakan setiap kali mandi

Tips untuk korang.Selalu dah saya bagitau ni..Bila korang cuci muka pastikan korang buat sikit urutan kat muka tu..dekat mata,dahi,tepi mulut..tu part yang paling penting selain pipi.Sebab kat situ lah bermula nya kedut2 wajah kita.

Satu lagi bila cuci muka jangan cuci dengan air suam.nanti kulit akan jadi kering.Bila kering senang la kulit berkedut.Makeup pun tak cantik sebab banyak kulit mati kat muka.

kenapa saya guna Cindo Pitaya?

1- Cindo Pitaya mampu mencerahkan kulit
2- badan berbau harum
3- kulit jadi anjal
3- kulit nampak bersih
4- minyak pada wajah dah berkurangan

kalau korang berminat nak dapat kan Cindo Pitaya boleh terus hubungi:

whatsapp/tel: 0189127233

facebook page : Cindo White



_____________________________

Apa-apa pun produk yang korang guna kan , tolong la gunakan dengan konsisten.jangan la kejap2 tukar ini , belum habis yang ini dah guna yang itu.Itu cara yang tak sihat sebab kulit akan terkejut dengan perubahan produk yang korang gunakan.

Guna satu2 produk sampai serasi. Apa -apa produk pun akan ambil masa untuk memulihkan kulit kita,.kalau yang boleh cantik dalam masa kurang seminggu tu mesti ada sesuatu yang tak kena.Susuk je yang pakai2 terus cantik.Susuk pun haram digunakan..hahahah

Ha,,Panjang makcik membebel hari ni.geram la ..kan??Kadang2 kita review apa2 produk di marahnya pulak kita sebab katanya tak berkesan.Bila tanya berapa lama guna , katanya dah seminggu..Ingatkan dah  sebulan ke..??kan??

Sekian...
Next
This is the current newest page
Previous
Next Post »

3 komen disini

Click here for komen disini
Mrs Pip
admin
16 November 2017 at 04:11 ×

boleh try nextime ni...

Reply
avatar
Mimi Azirah
admin
16 November 2017 at 08:23 ×

Sebelum nih memg duk usha sabun nih.. Next week memg nak beli..

Reply
avatar
Cik Rose
admin
16 November 2017 at 09:39 ×

menarik warna sabun ni . bab konsisten tu betul. apa pun yang kita cuba kenalah displin amalkan, baru nampak kesannya. kalau kejap tukar, kejap tukar, memang susahla, dan jangan salahkan sesuatu produk tak berksesan pula kan. :)

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment