Skip to main content

REMAJA LELAKI USIA 17 LAHIRKAN BAYI LELAKI

REMAJA LELAKI USIA 17  LAHIRKAN BAYI  LELAKI Kalau sebut tentang kehamilan mesti lah ianya ,melibatkan kaum wanita.Tapi satu kejadian pelik yang mengemparkan penduduk setempat telah berlaku di Indonesia apa bila seorang lelaki melahirkan anak lelaki .

Kejdian berlaku di Grobongan , Jawa Tengah . Seorang ramaja melahirkan bayi lelaki secara pembedahan di sebuah hospital di Semarang.

Ganang Yudho Putra Yuri seorang remaja lelaki yang berusia 17 tahun.Dia anak ketiga dan masih bersekolah.

Penduduk kampung memenuhi kawasan perkuburan bayi yang sudah dikebumikan

Bayi lelaki yang dikeluarkan dari perut ganang seberat  3 kilo ini sudah tidak bernyawa

Ganang sebenarnya lahir normal sejak kecil lagi.tapi memasuki usianya 7 tahun perut nya membesar. Setiap hari dia terpaksa berjalan dengan membawa perutnya yang membesar.





Namun perut yang membesar kembali ke keadaan asal ketika Ganang semakin dewasa.

Disebab kan keadaan nya itu ramai yang menganggap keadaan perutnya yang kembali membesar adalah perkara biasa.

Suatu hari ketika berada dirumah rakan nya , Jamal, Ganang  mengadu sakit dibahagian dada.Namun Jamal mengatakan mungkin perutnya dimasuki angin.

Dia juga mengadu sakit perut lalu keluarganya membawanya melakukan pe meriksaan dan doktor mengesahkan terdapat tumor di dalam perutnya.

Doktor mencadangkan Ganang dibawa ke Semarang untuk pemeriksaan lebih teliti namun mengejutkan apabila doktor di Semarang mengatakan terdapat janin di dalam perut Ganang,

Pembedahan dilakukan  untuk mengeluarkan janin tersebut dan kemudian nya dikebumikan oleh pihak keluarga Ganang sendiri.

Dalam istilah perubatan keadaan ini dinamakan sebagai Fetus In Fetu dimana seseorang yang sepatutnya  dilahirkan kembar tetapi  salah satu dari janin tersebut tidak dapat membesar dengan sempurna dan janin tersebut membesar di dalam perut kembarnya.,



Permulaan diagnosis pasti doktor akan mengatakan ianya adalah tumor dan setelah diteliti baru lah janin kembar itu dapat dikesan.

Keadaan ni akan berlaku pada kurang 100 manusia didunia.

Salah satu kes lain korang boleh baca disini..

PELIK..LELAKI INI HAMIL


sekian...


Comments

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …