APA YANG DILAKUKAN KANAK-KANAK INI UNTUK MEMBANTU KAKAKNYA YANG BAKAL MENDIRIKAN RUMAHTANGGA SANGAT MENYENTUH HATI

Assalamualaikum...



Kanak-kanak sebenarnya mempunyai hati yang lembut bersih dan suci.Mereka cepat tersentuh dan perasaan mereka mudah dikuasai oleh persekitaran.Sebeb itu kanak-kanak memerlukan
persekitaran yang baik  . Jangan ada unsur-unsur negatif dalam persekitaran anak-anak.

Ada satu cara yang boleh ibu bapa amalkan untuk membuatkan anak lembut hati , bijak dan menjadi soleh .Saya petik dari laman web CahayaSyurgayangsempurna.blogspot.my .

1 -Baca Fatihah (1 kali )
2 -Baca Ayat Kursi (1 Kali
3 -Baca Surah al - Insyirah (1 kali
4 -Baca Surah Toha 1-5 (1 kali )ayat

kemudian hembuskan di ubun-ubun anak niatkan agar anak menjadi yang soleh, cemerlang, lembut hati, rajin belajar solat dan lain-lain.

Hari ni saya terbaca satu post yang dikongsi di laman twitter tentang seorang kanak-kanak dikenali sebagai Mai yang berjaya membuatkan netizen terharu dengan sikap prihatin dan ikhlas nya.







 Apa yang dikongsikan oleh kakak kepada kanak-kanak-kanak yang dikenali sebagai Mai ni memang sangat menyentuh hati bukan saja pada kakaknya malah netizen turut meluah kan rasa terharu .sweet sangat..kan??

Semoga anak - anak kita juga jadi anak yang ikhlas dan baik hati macam Mai..

sekian..







APA YANG DILAKUKAN KANAK-KANAK INI UNTUK MEMBANTU KAKAKNYA YANG BAKAL MENDIRIKAN RUMAHTANGGA SANGAT MENYENTUH HATI APA YANG DILAKUKAN KANAK-KANAK INI  UNTUK MEMBANTU KAKAKNYA YANG BAKAL MENDIRIKAN RUMAHTANGGA  SANGAT MENYENTUH HATI Reviewed by Diana Rashid on 19:11:00 Rating: 5

4 comments:

  1. SubhanaAllah..cair hati..moga kekal sikap begini hingga akhir hayat..sentiasa ada usaha untuk meringankan..

    ReplyDelete
  2. baiknya hati adik ya. terharu juga

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

About Me

Powered by Blogger.