Skip to main content

INGAT SAYA GATAL SANGAT KE NAK LAKI? - DATO VIDA

Assalamualaikum...

Pengasas produk dan kini bergelar penyanyi yang sentiasa mempunyai sikap yang ceria, peramah serta terbuka membuatkan  Dato Vida kerap menjadi perhatian masyarakat.Malah kisah-kisah peribadinya juga selalu menjadi bualan netizen. Disebab kan selalu bersikap terbuka, dan ceria tak semua orang mengambil perkara tersebut sebagai hiburan malah ada yang memandang serong dengan sikap wanita berjaya ini.

Kadang-kadang saya pun tak faham dengan sikap sesetengah dari kita ni yang suka pandang hina pada orang.Bagi saya walau macam mana pun seseorang tu kita tetap kena ada rasa hormat.Kalau orang gila sekali pun kita tak boleh buat sesuka hati pada dia..kan??

Baru-baru ni tersebar berita tentang Dato Vida yang mempunyai keinginan untuk berumahtangga.Akibat dari berita tersebut ada segelintir manusia yang menghina beliau.

Caption dari Instagram Dato Vida.


Kawal la sama jari kita ni untuk menulis yang baik-baik..Jangan ingat bila orang tu tak de depan kita , kita boleh menulis ikut suka kita je.Dosa dengan Allah kita boleh tadah tangan berdoa minta ampun dan bertaubat.tapi dosa sesama mnusia kita sendiri kena minta maaf pada orang tu.Jangan dah sakitkan hati orang kita buat tak tahu dan rasa benda tu akan berlalu macam tu saja.

sekian..

Comments

  1. Sian dia... Kita nie selalu lupa nak hormat perasaan orang lain... Cer kalau kita yg kena...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Wrmbth

    Salam pagi rabu & apa khabar sis diana

    Setiap orang ada ujiannya kan

    Ujian untuk orang lain mungkin ujian susah, ujian kita pula berlebihan dalam harta

    Apa yang pasti nanti depan Allah swt semua kena tanya

    ReplyDelete
  3. biasa lah kite2 nih... kadng cuma berani depan pc je jd keyboard warrior kan...

    biarlah dia, dia tak usik or kacau kita pun
    kalau tak suke dia tak pyhla tgk gelagatnya...
    tp btl jgk kata dia, kita nampak luaran dia je yg mcm kuat tp dlm hati dia sama je mcm kita

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…