Skip to main content

INGAT SAYA GATAL SANGAT KE NAK LAKI? - DATO VIDA

Assalamualaikum...

Pengasas produk dan kini bergelar penyanyi yang sentiasa mempunyai sikap yang ceria, peramah serta terbuka membuatkan  Dato Vida kerap menjadi perhatian masyarakat.Malah kisah-kisah peribadinya juga selalu menjadi bualan netizen. Disebab kan selalu bersikap terbuka, dan ceria tak semua orang mengambil perkara tersebut sebagai hiburan malah ada yang memandang serong dengan sikap wanita berjaya ini.

Kadang-kadang saya pun tak faham dengan sikap sesetengah dari kita ni yang suka pandang hina pada orang.Bagi saya walau macam mana pun seseorang tu kita tetap kena ada rasa hormat.Kalau orang gila sekali pun kita tak boleh buat sesuka hati pada dia..kan??

Baru-baru ni tersebar berita tentang Dato Vida yang mempunyai keinginan untuk berumahtangga.Akibat dari berita tersebut ada segelintir manusia yang menghina beliau.

Caption dari Instagram Dato Vida.


Kawal la sama jari kita ni untuk menulis yang baik-baik..Jangan ingat bila orang tu tak de depan kita , kita boleh menulis ikut suka kita je.Dosa dengan Allah kita boleh tadah tangan berdoa minta ampun dan bertaubat.tapi dosa sesama mnusia kita sendiri kena minta maaf pada orang tu.Jangan dah sakitkan hati orang kita buat tak tahu dan rasa benda tu akan berlalu macam tu saja.

sekian..

Comments

  1. Sian dia... Kita nie selalu lupa nak hormat perasaan orang lain... Cer kalau kita yg kena...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Wrmbth

    Salam pagi rabu & apa khabar sis diana

    Setiap orang ada ujiannya kan

    Ujian untuk orang lain mungkin ujian susah, ujian kita pula berlebihan dalam harta

    Apa yang pasti nanti depan Allah swt semua kena tanya

    ReplyDelete
  3. biasa lah kite2 nih... kadng cuma berani depan pc je jd keyboard warrior kan...

    biarlah dia, dia tak usik or kacau kita pun
    kalau tak suke dia tak pyhla tgk gelagatnya...
    tp btl jgk kata dia, kita nampak luaran dia je yg mcm kuat tp dlm hati dia sama je mcm kita

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …