Breaking

Tuesday, 8 August 2017

INGAT SAYA GATAL SANGAT KE NAK LAKI? - DATO VIDA

Assalamualaikum...

Pengasas produk dan kini bergelar penyanyi yang sentiasa mempunyai sikap yang ceria, peramah serta terbuka membuatkan  Dato Vida kerap menjadi perhatian masyarakat.Malah kisah-kisah peribadinya juga selalu menjadi bualan netizen. Disebab kan selalu bersikap terbuka, dan ceria tak semua orang mengambil perkara tersebut sebagai hiburan malah ada yang memandang serong dengan sikap wanita berjaya ini.

Kadang-kadang saya pun tak faham dengan sikap sesetengah dari kita ni yang suka pandang hina pada orang.Bagi saya walau macam mana pun seseorang tu kita tetap kena ada rasa hormat.Kalau orang gila sekali pun kita tak boleh buat sesuka hati pada dia..kan??

Baru-baru ni tersebar berita tentang Dato Vida yang mempunyai keinginan untuk berumahtangga.Akibat dari berita tersebut ada segelintir manusia yang menghina beliau.

Caption dari Instagram Dato Vida.


Kawal la sama jari kita ni untuk menulis yang baik-baik..Jangan ingat bila orang tu tak de depan kita , kita boleh menulis ikut suka kita je.Dosa dengan Allah kita boleh tadah tangan berdoa minta ampun dan bertaubat.tapi dosa sesama mnusia kita sendiri kena minta maaf pada orang tu.Jangan dah sakitkan hati orang kita buat tak tahu dan rasa benda tu akan berlalu macam tu saja.

sekian..

4 comments:

  1. Sian dia... Kita nie selalu lupa nak hormat perasaan orang lain... Cer kalau kita yg kena...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Wrmbth

    Salam pagi rabu & apa khabar sis diana

    Setiap orang ada ujiannya kan

    Ujian untuk orang lain mungkin ujian susah, ujian kita pula berlebihan dalam harta

    Apa yang pasti nanti depan Allah swt semua kena tanya

    ReplyDelete
  3. biasa lah kite2 nih... kadng cuma berani depan pc je jd keyboard warrior kan...

    biarlah dia, dia tak usik or kacau kita pun
    kalau tak suke dia tak pyhla tgk gelagatnya...
    tp btl jgk kata dia, kita nampak luaran dia je yg mcm kuat tp dlm hati dia sama je mcm kita

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox