Skip to main content

HOSPITAL TAK TERIMA. GADIS INI TERPAKSA BERSALIN DI TEPI JALAN.

Assalamualaikum..





Zaman yang mencabar sekarang ni buatkan kita sebagai ibu bapa kena peka dengan perubahan anak-anak kita terutamanya bila mereka menginjak ke alam remaja.Kita semua pun pernah jadi remaja dan kita tahu betapa di waktu tersebut kita lebih suka bertindak mengikut kata hati.Nasihat la macam mana pun kita tetap nak bantah walaupun sikit.

Bila anak kita berbuat silap , kesilapan itu jugak sebenarnya berpunca dari ibu bapa  dan keluarga.Sebagai ibu bapa tugas kita adalah mendidik, melindungi , dan memberi hak-nak mereka.Jadi apabila mereka berbuat silap patut kah kita membuang mereka dan melepas kan semua tanggungjawab kita ?

Di India seorang gadis terpaksa melahirkan anak nya di tepi jalan gara-gara dibuang keluarga dan pihak hospital terpaksa menolak untuk membantu proses bersalin kerana gadis ini idak ditemani ibu bapanya .Gadis berusia 17 tahun ini hilang arah tuju dan tidak tahu di mana lagi harus dia meminta bantuan menyebabkan dia melahirkan anak di tepi jalan.

Kejadian yang berlaku di wilayah Jharkhand, India ini mendapat perhatian ramai orang yang melihat kejadian tersebut.Orang ramai turut mempersoalkan tindakan pihak hospital yang tidak membantu gadis ini  hingga keadaan menjadi tegang. Ada juga yang turut merakam gambar dan video gadis malang ini

Ada antara mereka juga mengawal lalulintas supaya gadis bersama bayinya tidak dilanggar kenderaan.Tidak lama kemudian seorang Dr dari hospital tersebut datang dan memotong talipusat bayi . Dr yang dikenali sebagai Lalita Kashyap mengakui ianya menjadi kesalahan pihak hospital kerana tidak membantu gadis tersebut.


Gadis tersebut kini dsedang ditempatkan di wad hospital tersebut dan dalam keadaan sihat.Dia dikatakan di buang keluarga dan kekasihnya turut menghilangkan diri selepas mengetahui dirinya hamil.



sekian..

Comments

  1. Sedihnya bukan kepalang. ujian hidup manusia di dunia

    semoga Allah swt mengampunkan kita semua atas dosa dosa lalu dan kini

    ReplyDelete
  2. mudahnya dia bersalin, tepi jln je blh kuar...
    kalau lah nk bersalin semudah itu, kuar 2-3 orang lg pun aku sanggup

    ReplyDelete
  3. Dugaan menjadi perempuan adalah bila kalah dengan nafsu. Yang perempuan menanggung bala, yang lelaki bergelak ketawa. Sedih sangat :(

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …