HOSPITAL TAK TERIMA. GADIS INI TERPAKSA BERSALIN DI TEPI JALAN.

Assalamualaikum..





Zaman yang mencabar sekarang ni buatkan kita sebagai ibu bapa kena peka dengan perubahan anak-anak kita terutamanya bila mereka menginjak ke alam remaja.Kita semua pun pernah jadi remaja dan kita tahu betapa di waktu tersebut kita lebih suka bertindak mengikut kata hati.Nasihat la macam mana pun kita tetap nak bantah walaupun sikit.

Bila anak kita berbuat silap , kesilapan itu jugak sebenarnya berpunca dari ibu bapa  dan keluarga.Sebagai ibu bapa tugas kita adalah mendidik, melindungi , dan memberi hak-nak mereka.Jadi apabila mereka berbuat silap patut kah kita membuang mereka dan melepas kan semua tanggungjawab kita ?

Di India seorang gadis terpaksa melahirkan anak nya di tepi jalan gara-gara dibuang keluarga dan pihak hospital terpaksa menolak untuk membantu proses bersalin kerana gadis ini idak ditemani ibu bapanya .Gadis berusia 17 tahun ini hilang arah tuju dan tidak tahu di mana lagi harus dia meminta bantuan menyebabkan dia melahirkan anak di tepi jalan.

Kejadian yang berlaku di wilayah Jharkhand, India ini mendapat perhatian ramai orang yang melihat kejadian tersebut.Orang ramai turut mempersoalkan tindakan pihak hospital yang tidak membantu gadis ini  hingga keadaan menjadi tegang. Ada juga yang turut merakam gambar dan video gadis malang ini

Ada antara mereka juga mengawal lalulintas supaya gadis bersama bayinya tidak dilanggar kenderaan.Tidak lama kemudian seorang Dr dari hospital tersebut datang dan memotong talipusat bayi . Dr yang dikenali sebagai Lalita Kashyap mengakui ianya menjadi kesalahan pihak hospital kerana tidak membantu gadis tersebut.


Gadis tersebut kini dsedang ditempatkan di wad hospital tersebut dan dalam keadaan sihat.Dia dikatakan di buang keluarga dan kekasihnya turut menghilangkan diri selepas mengetahui dirinya hamil.



sekian..

Post a comment

4 Comments

  1. Sedihnya bukan kepalang. ujian hidup manusia di dunia

    semoga Allah swt mengampunkan kita semua atas dosa dosa lalu dan kini

    ReplyDelete
  2. mudahnya dia bersalin, tepi jln je blh kuar...
    kalau lah nk bersalin semudah itu, kuar 2-3 orang lg pun aku sanggup

    ReplyDelete
  3. Dugaan menjadi perempuan adalah bila kalah dengan nafsu. Yang perempuan menanggung bala, yang lelaki bergelak ketawa. Sedih sangat :(

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)