Skip to main content

BELI LAIN YANG SAMPAI LAIN.PENGALAMAN BELI BARANG DILAZADA OLEH WANITA INI MEMANG MELUCUKAN

Assalamualaikum...

Membeli melalui online memang mudah. Dari rumah kita hanya buat pesanan dan bayaran kemudian esok atau lusa barang yang dipesan akan dihantar oleh posmen atau perkhidmatan penghantaran.Saya sendiri kerap membeli melalui online.Seminggu sekali mesti ada saja barang yang dihantar.Alahamdulillah belum pernah lagi mengalami keadaan dimana barang yang sampai tak seperti yang di pesan.


Dapat barang yang salah dan tak seperti yang kita mahu memang boleh terjadi pada kita.Ramai yang dah mengalami nya.Tapi kebanyakan nya disebab kan kesilapan pembeli sendiri yang terlalu cepat buat keputusan tanpa meneliti dengan lebih lagi tentang produk yang dipaparkan dalam portal membeli belah tersebut.

Hari ni viral satu post yang saya rasa agak lucu jugak.Seorang wanita yang berasa teruja apabila barangan yang dipesan melalui Lazada sampai ke tangan nya,Tapi apa yang terjadi selepas itu memang melucukan .  




Alat penimbang yang sampai pada wanita ni..


Gambar asal dari laman web lazada..

Kalau dilihat pada gambar asal tu dah tertulis Doll house Miniacute Decoration Accessory weigh scale Toy Pink.." tapi disebab kan tidak sabar dan harga yang terpapar agak murah wanita tersebut mengakui terus membuat pesanan.

Lepas ni kalau siapa2 nak beli di Lazada atau portal membeli belah yang lain kena baca betul2.Jangan nampak murah terus beli ok..kalau tidak jadi la macam ni..hahahah..

Sekian..

Comments

  1. nsb dia ngaku dia yg silap tak tgk betul2.... hehehhe

    kira jd pengajaran lenkali nk oder tgk btl lha kan... kite pun kadang asal murh sauk

    ReplyDelete
  2. Hihihihi tengok harga murah xperasan nama produk tu hihihihi

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …