Skip to main content

"BEAUTIFUL BUT SO STUPID " - LIHAT APA YANG WANITA CANTIK INI BALAS UNTUK MENUTUP MULUT LELAKI YANG MENGHINANYA

Assalamualaikum..

Semalam saya dengar radio dan ada dengar pesanan yang kata "Jadi lah Keyboard warrior yang Bijak" .. Pesanan tu bagi saya agak kelakar sebab boleh dikatakan semua keyboard warrior selalu merasakan mereka bijak.Sebab tu setiap komen dan ulasan dari mereka tidak memikirkan perasaan dan kemampuan orang lain. 

Apa yang terjadi pada wanita cantik ini sedikit sebanyak dapat memberi pengajaran kepada mereka yang selalu  memberi komen dan kritikan pada orang lain di laman sosial supaya lebih berhati-hati dan menjadi lebih bijak.Bukan perasan Bijak.Gambar dan komen mereka menjadi viral di media sosial sejak semalam.



Wanita cantik yang dikenali dengan nama Tyra ini memuat naik satu video beliau sedang berjalan dengan caption "U kno ..Just Casually walking.." .Tiba -tiba salah seorang pengikutnya dengan nama Nikiskandar_official  meninggal kan komen yang membuatkan ramai yang merasakan ianya satu tindakan yang menyerlahkan kebodohan lelaki tersebut.


"U know not u kno..Walk - berjalan 
walking- menjalankan...
good English..Beautiful but so stupid "

Walaupun sudah dihina namun wanita cantik tersebut dengan tenang menerangkan malah sempat memberi sedikit ilmu bermanfaat untuk lelaki tersebut.Ianya menyebabkan ramai yang kagum dengan wanita cantik ini .
" You know i typed like that just for fun.
And walking is kata kerja,
 so I was berjalan.
Berjalan is walking.Before cakap orang kurang bijak, 
better check yourself first..si pandai.."

Lebih melucukan apa bila ramai lelaki yang meminta maaf atas kebodohan lelaki tersebut..




Saya cuba cari instagram Nikiskandar-official ni..tapi dari bio nya dia menjelas kan akaun nya di hack..hahaha..biasa la..dah buat salah, kena viral terus kata kena hack.

sekian..

Comments

  1. Ini kelakar.. yang menegur akhirnya ditegur kembali..

    ReplyDelete
  2. Hahaha..asal kne kecam je akaun kena hacked..what the fish

    ReplyDelete
  3. mmg terang2 walking tu berjalan... laki tu memalukan diri sndri

    ReplyDelete
  4. Haha.. confident betul budak laki tu menegur. Adeh

    ReplyDelete
  5. Sekurang kurangnya saya belajar bahasa inggeris

    ReplyDelete
  6. ini kelakar..nk tegur org sekali kena tegur lg pedas..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …