Skip to main content

BAGAIMANA MEMULAKAN BISNES BAKERI DARI RUMAH DAN MENJANA PENDAPATAN 4 ANGKA SEBULAN

Assalamualaikum


Saya percaya ramai pembaca blog saya ni yang minat berniaga terutamanya perniagaan bakeri.Bukan senang nak memulakan perniagaan bakeri memandangkan perniagaan ni memang mendapat sambutan dan menjaminkan pendapatan yang tinggi.Tapi macam mana nak mula??Mampu ke nak buat kalau pesanan banyak?

Tidak dapat dinafikan lagi, kos sara hidup sekarang sememangnya amat tinggi!
Jika hanya sekadar mengharapkan pendapatan suami sahaja untuk menampung kos kehidupan sekeluarga, ia sememangnya agak sukar.

Lebih-lebih lagi jika kita  turut mempunyai bilangan anak yang agak ramai (lebih dari 2 orang). Harga susu, lampin pakai buang, yuran tadika/taska, yuran transit... semuanya semakin mahal dan harganya sentiasa naik setiap tahun.

Jadi, mahu atau tidak... kita perlu berusaha dan berikhtiar untuk menambahkan pendapatan keluarga!

 

Jadi salah satu cara yang korang boleh cuba ialah dengan memulakan bisnes bakeri dari rumah sahaja.Antara sebab kenapa bisnes bakeri paling sesuai untuk korang ialah kos permulaan yang rendah.Sedia maklum la kita suri rumah ni bukan ada simpan duit banyak pun.Dengan simpanan yang sedikit tu kita mula kan dengan membuat mengikut tempahan.

Lagipun kita surirumah dah tentu nak juga urusan rumahtangga dapat dilakukan dengan mudah dan tak mengganggu rutin anak-anak serta suami.

Dah tentu ada yang terfikir nak jual apa untuk permulaan?macam mana nak tentukan harga ?apa alatan yang kita patut ada??

Sebab tu korang kena dapatkan<<<< ebook panduan memulakan bisnes bakeri dari rumah >>>supaya korang tak payah nak pening-pening fikir. Kesemua maklumat berkaitan panduan memulakan bisnes bakeri lengkap tersedia didalam ebook ni.klik ebook di bawah untuk memulakan bisnes bakeri korang 

Bila korang beli Ebook ni korang juga akan dapat 3 ebook slain sebagai bonus yang mengandungi maklumat dan info penting berkaitan bakeri.Cepat dapatkan segera.


sekian..

Comments

  1. Kau bakeries mesti Ada pelanggannya

    ReplyDelete
  2. kalu pandai grab peluang mesti boleh berjaya

    ReplyDelete
  3. Sebenarnya teringin jugak nak try berbisnes ni. Tp tulah...belum ada confiden kot...tulah masalahnya.
    Mcm mcm benda nak difikirkan

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …