Skip to main content

3 SEBAB UTAMA KENAPA MANUSIA MUDAH DIRASUK MAKHLUK HALUS

Assalamualaikum..



Korang pernah dirasuk makhluk halus ? Biasanya dirasuk makhluk halus terjadi bila kita memasuki satu tempat yang memang dihuni oleh makhluk-makhluk halus ni.Contohnya bila kita masuk dalam rumah kosong atau   masuk hutan .

Waktu saya kerja dulu  company tempat saya bekerja ada buat team bulding .kami pergi ke satu tempat yang masih baru lagi dijadikan Chalet dan tempat riadah.Asalnya tempat tu hutan lah./Tapi bila dah dibina Chalet, ada tasek memang cantik la tempat tu

Malam pertama sorang ahli team building di rasuk. meracau-racau berlari2 sambil ketawa.Kemudian dia histeria.Memang pengalaman yang menakut kan bagi saya yang penakut ni.Mujur ada yang pandai merawat masa tu.


Sebenarnya ada 3 sebab utama kenapa Makhluk-makhluk halus ni mudah merasuk badan kita. Kalau diperhatikan ada yang memang mudah dirasuk terutamanya yang lemah sangat nih.

Salah satu sebab kenapa manusia dirasuk makhluk halus atau jin ialah kerana dia suka kan manusia tu.Bukan semua manusia dia suka tau..Ada juga yang dia tak suka .Pernah tengok ustaz atau orang alim di rasuk?Tak pernah ..kan??

Sebab yang kedua ialah kerana manusia tu sendiri yang menggangu makhluk halus tu.Sama ada menggangu tempat tinggalnya atau kita sendiri menyeru dia datang pada kita.Gangguan kepada jin ni ada macam-macam salah satu nya ialah bila kita kencing di tempat dia tinggal.Memang tak tidur malam la kita.Sebab tu nak kencing jangan la di tepi2 jalan, tepi highway..Guna tandas kan lebih baik.

Korang mungkin tak tahu ada pernah jadi seorang lelaki alat sulit yang jadi membesar dan dia memang kesakitan la.Rupa-rupanya jin dah masuk ke alat sulit nya .semuanya sebab dia kencing di tempat tak sepatutnya.So hati2 ye korang..

Dan sebab yang ketiga kenapa makhluk halus merasuk manusia ialah kerana dia nak usik-usik kita saja.Jin dan Makhluk halus ni pun ada yang jenis nakal.Tapi yang ni InsyaAllah bila di halau keluar dia keluar tanpa di paksa dengan keras.

jadi korang hati-hati jangan sampai dirasuk makhluk halus.Semoga bermanfaat untuk semua.

sekian..




Comments

  1. Seram juga bila baca entri kali ini. Mohon perlindungan dari semua ini.

    ReplyDelete
  2. ngerinya kalau di rasuk ni,macam-macam boleh jadi

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …