3 SEBAB UTAMA KENAPA MANUSIA MUDAH DIRASUK MAKHLUK HALUS

Assalamualaikum..



Korang pernah dirasuk makhluk halus ? Biasanya dirasuk makhluk halus terjadi bila kita memasuki satu tempat yang memang dihuni oleh makhluk-makhluk halus ni.Contohnya bila kita masuk dalam rumah kosong atau   masuk hutan .

Waktu saya kerja dulu  company tempat saya bekerja ada buat team bulding .kami pergi ke satu tempat yang masih baru lagi dijadikan Chalet dan tempat riadah.Asalnya tempat tu hutan lah./Tapi bila dah dibina Chalet, ada tasek memang cantik la tempat tu

Malam pertama sorang ahli team building di rasuk. meracau-racau berlari2 sambil ketawa.Kemudian dia histeria.Memang pengalaman yang menakut kan bagi saya yang penakut ni.Mujur ada yang pandai merawat masa tu.


Sebenarnya ada 3 sebab utama kenapa Makhluk-makhluk halus ni mudah merasuk badan kita. Kalau diperhatikan ada yang memang mudah dirasuk terutamanya yang lemah sangat nih.

Salah satu sebab kenapa manusia dirasuk makhluk halus atau jin ialah kerana dia suka kan manusia tu.Bukan semua manusia dia suka tau..Ada juga yang dia tak suka .Pernah tengok ustaz atau orang alim di rasuk?Tak pernah ..kan??

Sebab yang kedua ialah kerana manusia tu sendiri yang menggangu makhluk halus tu.Sama ada menggangu tempat tinggalnya atau kita sendiri menyeru dia datang pada kita.Gangguan kepada jin ni ada macam-macam salah satu nya ialah bila kita kencing di tempat dia tinggal.Memang tak tidur malam la kita.Sebab tu nak kencing jangan la di tepi2 jalan, tepi highway..Guna tandas kan lebih baik.

Korang mungkin tak tahu ada pernah jadi seorang lelaki alat sulit yang jadi membesar dan dia memang kesakitan la.Rupa-rupanya jin dah masuk ke alat sulit nya .semuanya sebab dia kencing di tempat tak sepatutnya.So hati2 ye korang..

Dan sebab yang ketiga kenapa makhluk halus merasuk manusia ialah kerana dia nak usik-usik kita saja.Jin dan Makhluk halus ni pun ada yang jenis nakal.Tapi yang ni InsyaAllah bila di halau keluar dia keluar tanpa di paksa dengan keras.

jadi korang hati-hati jangan sampai dirasuk makhluk halus.Semoga bermanfaat untuk semua.

sekian..




Previous
Next Post »

3 komen disini

Click here for komen disini
Usry Norie
admin
17 August 2017 at 21:25 ×

Seram juga bila baca entri kali ini. Mohon perlindungan dari semua ini.

Reply
avatar
18 August 2017 at 15:40 ×

ngerinya kalau di rasuk ni,macam-macam boleh jadi

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment