Skip to main content

PHOTOGRAPHY CLASS

Assalamualaikum..


PHOTOGRAPHY CLASS  Untuk semua yang berminat nak sertai Photography Class ada berita baik untuk dikongsikan dengan korang. Kursus Asas Fotography 2017 akan diadakan di Alangraphy Studio yang bertempat di Cheras, Kuala Lumpur dengan bayaran yuran hanya RM 99 sahaja.

KURSUS ASAS FOTOGRAFI KUALA LUMPUR 2017



Dalam kursus Fotography ini korang akan diajar tentang asas menggunakan kamera DSLR dan mengusai teknik-teknik dalam menggunakan kamera DSLR. Korang akan diajar cara menjaga kamera dan bagaimana mengetahui exposure iaitu pencahayaan yang tepat bagi setiap gambar.


Setiap sesi berlangsung selama 3 jam dan korang akan dilatih dengan praktikal dan latih tubi yang akan dilakukan sendiri dengan latihan dan bimbingan dari pengajar.Korang yang berminat boleh memilih mana-mana tarikh diatas dan terus hubungi ALANGRAPHY STUDIO untuk urusan bayaran dan pengesahan .


WHATSAPP: 012 2094321


DAFTAR KURSUS PHOTOGRAPHY 2017


Dalam kursus photography class ini korang diwajibkan untuk membawa Kamera DSLR dan lens untuk memudahkan latihan praktikal yang akan diadakan sepanjang 3 jam masa kursus dijalankan.Selain itu pastikan korang bawa memori card, bateri kamera dan tripod (jika ada) .



Bidang fotography bukan sahaja sebagai hobi malah ianya juga memberi pulangan lumayan pada korang yang minat menceburi bidang ini.Namun haruslah disertakan dengan ilmu dan teknik yang akan digunakan dalam mengaplikasi kan ke dalam hasil kerja korang.Kat mana nak dapatkan semua tu kalau bukan di ALANGRAPHY STUDIO Photography Classes 2017 




Sekian..

Comments

  1. Assalamualaikum Wrmbth

    Selamat pagi isnin yang produktif sis diana

    Wah ada kelas tangkap gambar

    Bukan untuk selfie

    Kalau minat bisnes

    Dapat tangkap gambar lawa ni dah jadi bonus

    Orang nampak pun rasa nak beli sebab gambar lawa

    Hehe

    Elok lah pergi

    ReplyDelete
  2. wow bestnyaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  3. CARILAH ILMU APA YG DIMINATI

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …