Tuesday, 25 July 2017

CERITA SERAM : PULANGKAN HAK AKU

Assalamualaikum...



Orang tua-tua selalu berpesan kalau masuk hutan ke, jalan-jalan di pantai ke jangan sekali-kali kita kutip barang-barang pelik dan bawa balik.Sebab setiap barang tu ada tuan punya.Bunyi macam seram je..Ye la..nak cerita seram la ni..hahah..Dah banyak kejadian yang kita dengar ada orang yang meracau-racau dan deman bila ambil barang yang dia jumpa dan bawa balik.Lepas tu terpaksa hantar semula barang yang diambul  tu ke tempat asalnya.

Saya nak kongsikan satu cerita seram yang saya ambil di Twitter .Perkongsian dari @httpsRid tentang pengalaman nya bila dia ambil satu barang yang dia jumpa.Kemudian dia mula alami mimpi dan perasaan nya selalu berasa tidak tenang.Jom baca..











Ok..yang last sekali tu saya tak crop sebab bila baca terus hilang sikit seram tu..ahhahaha..

Sekian

8 comments:

  1. Assalamualaikum Wrmbth

    Selamat pagi sis diana. Pagi pagi dah baca cerita mistik ni

    Memang betul, kebetulan minggu lepas baru lepas buat rawatan islam untuk keluarga

    Ada saudara terdekat ni macam alami gangguan

    Bila ustaz dua orang datang waktu malam lepas solat isya

    Benda pertama ustaz tanya, ada simpan apa apa tak?

    Minta keluarkan semua

    Dan

    Selepas selesai rawatan

    Ustaz ada berikan ayat manz manzil daripada al quran

    Untuk jadi benteng diri

    Kita kan kena banyak amalkan baca al quran supaya rasa terisi

    Dan salah satu pesanan tu, kalau pergi laut kat pantai

    Jangan sebarangan kutip barang yang kita jumpa

    Khuatir ada orang buang barang yang "berisi"

    Tu yang mimpi kena gangguan

    Apa pun semua yang berlaku dengan izin Allah swt

    ReplyDelete
  2. Kat twitter mmg konsep cerita panjang2 macam tu ke? Jenuh nak baca setiap tweet. Hehe. Apapun, cerita ni bagus utk dijadikan peringatan supaya tak ambik barang org terutamanya kalau tak tau siapa punya. Huhu.

    ReplyDelete
  3. Perkongsian yang menarik.. Kenkadang kita terambil tanpa sengaja.. seeloknya jangan ambil.. sebab setiap barang ada pemiliknya..

    ReplyDelete
  4. Mesti berpeluh juga kan dapat mimpi macam tu....

    ReplyDelete
  5. setuju, jgn amik barang sembarangan... selagi tak tau sapa punya, kecuali kalau tau sapa punya nk pinjam bgtau jgn sampai lesap je

    ReplyDelete
  6. PANJANGNYA TWEET TAPI SERAM KISAHNYA...PERINGATAN UTK KITA SEMUA

    ReplyDelete
  7. Seram juga.. Paling seram pada bahagian bawah sekali..

    Terambil hati orang.. Tak tidur malam kalau kena

    ReplyDelete
  8. Rajinnya la bercerita di twitter..hahaha

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();