Skip to main content

CERITA SERAM : PULANGKAN HAK AKU

Assalamualaikum...



Orang tua-tua selalu berpesan kalau masuk hutan ke, jalan-jalan di pantai ke jangan sekali-kali kita kutip barang-barang pelik dan bawa balik.Sebab setiap barang tu ada tuan punya.Bunyi macam seram je..Ye la..nak cerita seram la ni..hahah..Dah banyak kejadian yang kita dengar ada orang yang meracau-racau dan deman bila ambil barang yang dia jumpa dan bawa balik.Lepas tu terpaksa hantar semula barang yang diambul  tu ke tempat asalnya.

Saya nak kongsikan satu cerita seram yang saya ambil di Twitter .Perkongsian dari @httpsRid tentang pengalaman nya bila dia ambil satu barang yang dia jumpa.Kemudian dia mula alami mimpi dan perasaan nya selalu berasa tidak tenang.Jom baca..











Ok..yang last sekali tu saya tak crop sebab bila baca terus hilang sikit seram tu..ahhahaha..

Sekian

Comments

  1. Assalamualaikum Wrmbth

    Selamat pagi sis diana. Pagi pagi dah baca cerita mistik ni

    Memang betul, kebetulan minggu lepas baru lepas buat rawatan islam untuk keluarga

    Ada saudara terdekat ni macam alami gangguan

    Bila ustaz dua orang datang waktu malam lepas solat isya

    Benda pertama ustaz tanya, ada simpan apa apa tak?

    Minta keluarkan semua

    Dan

    Selepas selesai rawatan

    Ustaz ada berikan ayat manz manzil daripada al quran

    Untuk jadi benteng diri

    Kita kan kena banyak amalkan baca al quran supaya rasa terisi

    Dan salah satu pesanan tu, kalau pergi laut kat pantai

    Jangan sebarangan kutip barang yang kita jumpa

    Khuatir ada orang buang barang yang "berisi"

    Tu yang mimpi kena gangguan

    Apa pun semua yang berlaku dengan izin Allah swt

    ReplyDelete
  2. Kat twitter mmg konsep cerita panjang2 macam tu ke? Jenuh nak baca setiap tweet. Hehe. Apapun, cerita ni bagus utk dijadikan peringatan supaya tak ambik barang org terutamanya kalau tak tau siapa punya. Huhu.

    ReplyDelete
  3. Perkongsian yang menarik.. Kenkadang kita terambil tanpa sengaja.. seeloknya jangan ambil.. sebab setiap barang ada pemiliknya..

    ReplyDelete
  4. Mesti berpeluh juga kan dapat mimpi macam tu....

    ReplyDelete
  5. setuju, jgn amik barang sembarangan... selagi tak tau sapa punya, kecuali kalau tau sapa punya nk pinjam bgtau jgn sampai lesap je

    ReplyDelete
  6. PANJANGNYA TWEET TAPI SERAM KISAHNYA...PERINGATAN UTK KITA SEMUA

    ReplyDelete
  7. Seram juga.. Paling seram pada bahagian bawah sekali..

    Terambil hati orang.. Tak tidur malam kalau kena

    ReplyDelete
  8. Rajinnya la bercerita di twitter..hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …