Skip to main content

WARNA TEMA BAJU RAYA 2017

Assalamualaikum...



Sebelum bulan puasa hari tu ada niat nak pakai baju raya yang lama-lama dulu la sebab nak berjimat..Baju lama2 dulu pakai sekali je..Sayang la..kan??

Tapi lepas tengok banyak pulak baju raya cantik-cantik di Lazada Malaysia  rasa macam nak buang je niat suci tu.Hahahha..Banyak sangat baju cantik-cantik di Lazada .Macam mana la tak tergoda..

Warna tema Raya 2017


Untuk tahun ni warna tema Raya 2017 kitaorang adalah BIRU ..Kami ni kalau bab baju raya masing-masing ada pilihan sendiri jadi kalau nak kata ada satu tema je memang tak la..hahahah..Kenapa memilih biru??Sebab Tak pernah lagi ada baju biru.So kita buat tema biru je la tahun ni..

Untuk saya dan suami kami memilih baju kurta dan jubah .kemudian untuk raya kedua saya memilih baju kurung dan suami hanya pakai jeans dan T -shirt.

Pakaian Untuk Hari Raya 2017


Untuk baju raya anak-anak saya beli ikut citarasa anak saya sendiri.Biasa nya sehelai jubah dan sehelai.baju kurung.Kemudian saya akan belikan jeans dan blouse atau t-shirt saja

Begitu jugak dengan anak lelaki saya.saya akan beli ikut citarasa mereka sendiri.biasanya baju melayu dan t-shirt serta seluar.

Semua ni korang boleh dapatkan di Lazada je.tak payah pergi jauh2 bejalan di bulan2 puasa ni..

Pakaian Yang saya nak beli Di Lazada


Saya ada nampak beberapa pakaian  yang kena dengan tema biru saya sekeluarga ni di Lazada.


Saya suka bahagian tangan dia. ada sulaman tu..Jubah ni pun ada saiz sampai XXL..Jadi untuk saiz saya memang tak de masalah kot.Harga nya pun murah je..RM55 sahaja..




Saya tertarik dengan baju kurung rekaan Amar Amran ni.Pertama sebab  warnanya la..saya memang suka warna-warna macam ni..



Tudung pun kena la ada..saya memilih tudung dari Fasha Sandha ni.Sebab dia bukan shawl biasa.Tapi ianya adalah Shawl Semi Instant.Lagipun ada dalam berbagai warna mudah la saya nak pilih yang mana sesuai dengan baju saya nanti..

Marhaban Ya Ramadhan dan Jualan Riang Ria Raya 

Selain dari pakaian dan shawl yang saya tunjuk ni,  di Lazada juga ada bermacam jenama pakaian dari tudung , baju , jubah , telekung dan segalanya yang korang perlukan untuk Hari raya nanti.Boleh la korang dapatkan baju-baju raya di lazada je sebab harga nya berpatutan dan murah-murah je..



Sempena kedatangan bulan Ramadhan ini Marhaban Ya Ramadhan By Lazada  dan jualan Riang Ria Raya menawarkan tawaran potongan harga sehingga 90%  dari 19 May sehingga 30  June depan. Jadi jangan lepas kan peluang untuk membeli belah di Lazada untuk lebih penjimatan di musim perayaan ini.

Pada blogger korang boleh rebut berbagai hadiah dengan menyertai Ramadhan Raya Blogger Contest ni.Ada banyak hadiah yang disediakan...


sekian...

Comments

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …