WARNA TEMA BAJU RAYA 2017

Assalamualaikum...



Sebelum bulan puasa hari tu ada niat nak pakai baju raya yang lama-lama dulu la sebab nak berjimat..Baju lama2 dulu pakai sekali je..Sayang la..kan??

Tapi lepas tengok banyak pulak baju raya cantik-cantik di Lazada Malaysia  rasa macam nak buang je niat suci tu.Hahahha..Banyak sangat baju cantik-cantik di Lazada .Macam mana la tak tergoda..

Warna tema Raya 2017


Untuk tahun ni warna tema Raya 2017 kitaorang adalah BIRU ..Kami ni kalau bab baju raya masing-masing ada pilihan sendiri jadi kalau nak kata ada satu tema je memang tak la..hahahah..Kenapa memilih biru??Sebab Tak pernah lagi ada baju biru.So kita buat tema biru je la tahun ni..

Untuk saya dan suami kami memilih baju kurta dan jubah .kemudian untuk raya kedua saya memilih baju kurung dan suami hanya pakai jeans dan T -shirt.

Pakaian Untuk Hari Raya 2017


Untuk baju raya anak-anak saya beli ikut citarasa anak saya sendiri.Biasa nya sehelai jubah dan sehelai.baju kurung.Kemudian saya akan belikan jeans dan blouse atau t-shirt saja

Begitu jugak dengan anak lelaki saya.saya akan beli ikut citarasa mereka sendiri.biasanya baju melayu dan t-shirt serta seluar.

Semua ni korang boleh dapatkan di Lazada je.tak payah pergi jauh2 bejalan di bulan2 puasa ni..

Pakaian Yang saya nak beli Di Lazada


Saya ada nampak beberapa pakaian  yang kena dengan tema biru saya sekeluarga ni di Lazada.


Saya suka bahagian tangan dia. ada sulaman tu..Jubah ni pun ada saiz sampai XXL..Jadi untuk saiz saya memang tak de masalah kot.Harga nya pun murah je..RM55 sahaja..




Saya tertarik dengan baju kurung rekaan Amar Amran ni.Pertama sebab  warnanya la..saya memang suka warna-warna macam ni..



Tudung pun kena la ada..saya memilih tudung dari Fasha Sandha ni.Sebab dia bukan shawl biasa.Tapi ianya adalah Shawl Semi Instant.Lagipun ada dalam berbagai warna mudah la saya nak pilih yang mana sesuai dengan baju saya nanti..

Marhaban Ya Ramadhan dan Jualan Riang Ria Raya 

Selain dari pakaian dan shawl yang saya tunjuk ni,  di Lazada juga ada bermacam jenama pakaian dari tudung , baju , jubah , telekung dan segalanya yang korang perlukan untuk Hari raya nanti.Boleh la korang dapatkan baju-baju raya di lazada je sebab harga nya berpatutan dan murah-murah je..



Sempena kedatangan bulan Ramadhan ini Marhaban Ya Ramadhan By Lazada  dan jualan Riang Ria Raya menawarkan tawaran potongan harga sehingga 90%  dari 19 May sehingga 30  June depan. Jadi jangan lepas kan peluang untuk membeli belah di Lazada untuk lebih penjimatan di musim perayaan ini.

Pada blogger korang boleh rebut berbagai hadiah dengan menyertai Ramadhan Raya Blogger Contest ni.Ada banyak hadiah yang disediakan...


sekian...

Previous
Next Post »

8 komen disini

Click here for komen disini
mrhanafi
admin
15 June 2017 at 15:21 ×

Semoga berjaya membeli baju raya..

Reply
avatar
15 June 2017 at 15:47 ×

mmg cnatik2... harga pun berpatutan... apa lg sambar jgn tak sambar

Reply
avatar
15 June 2017 at 16:37 ×

Ctk bju tu, gud luck

Reply
avatar
Miera Hassan
admin
15 June 2017 at 23:01 ×

cantikkan.. murah je.. good luck.

Reply
avatar
18 June 2017 at 04:02 ×

wahh tahun ni ramai memilih warna bold navy blue. Good Luck Kak Diana :)

Reply
avatar
18 June 2017 at 07:07 ×

good luck. kami warna hijau tahun ni

Reply
avatar
paridah
admin
18 June 2017 at 17:18 ×

CANTIK SEMUANYA GD LUCK

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment