PRODUK DATO ALIF SYUKRI BAKAL DI BOIKOT DI INDONESIA

Assalamualaikum...



Kecoh jugak la dalam seminggu ni dengan kes pembantu rumah Dato Alif Syukri yang berasal dari Indonesia di tangkap kerana mencuri di rumah nya.Memang macam-macam pendapat oleh netizen berkaitan kes kecurian ni.Apatah lagi Dato Alif memang sentiasa update tentang kes tersebut di Facebook page miliknya. Saya pun follow je cerita ni.Saja la nak tahu sebab Dato ni yang saya tahu dia memang sporting orang nya.. Macam tak percaya pulak Pembantu rumah dia buat aniaya macam tu sekali...

Menurut Dato Alif Tujuan nya buat live dan sentiasa update tu , bukan lah untuk mengaibkan pembantu rumahnya tapi nak memberi pengajaran dan supaya orang ramai berhati-hati dan tidak terlalu percaya pada pembantu rumah.

Kalau ikuti live yang Dato Alif buat setiap hari tentang kes ni, memang jelas setiap pembantu rumah Dato Alif diberikan banyak kemudahan dan ganjaran sepanjang bekerja dengan Dato Alif. Tapi kepercayaan dan budi baik Dato Alif disalah gunakan oleh pembantu-pembantu rumahnya apabila ada yang mencuri dan lebih teruk lagi ada pembantu rumahnya yang membawa masuk teman lelaki ke rumahnya untuk bermalam.

Dalam satu video pembantu rumah mengaku mereka tidur sahaja di rumah dan lebih mengejutkan ustaz yang datang untuk ajar anak2 Dato Alif sendiri yang memakaikan pakaian pada anak-anak dato Alif .Macam mana la Dato Alif dan isterinya tak marah.kan??

Disebab kan kes tersebut ada dikalangan netiven yang kecam dan menghina  warga Indonesia.Ada yang kata warga Indonesi ni semuanya jahat-jahat dan tak patut diberi muka.Komen-komen tersebut sedikit sebanyak mencalarkan hati warga Indonesia yang berada di Malaysia dan Indonesia.



Terbaru ada yang mendedahkan bahawa produk Dato Alif akan diboikot di Indonesia kerana kes kecurian yang sedang hangat diperkatakan. Sewaktu Dato Alif mengadakan seisi Live bersama pengikutnya di facebook dia mendapati ada komen yang mengatakan produknya bakal diboikot di Indonesia.

Tapi dengan tenang dia jawab - "Kenapa diboikot?Saya tak buat salah kenapa saya nak takut?Kenapa nak boikot barang saya?"

"Kalau nak boikot sebab sipenyangak tu , sebab nak membela kaum dia, suka hati korang nak boikot pun boikot la.Malas nak layan.Rezeki kita Allah yang tentukan.." - Shahida(Isteri Dato Alif)

Saya rasa itu cuma ugutan manja2 je oleh segelintir warga Indonesia yang tak puas hati dengan dato Alif ni.Sedangkan ramai juga warga Indonesia yang setuju dengan tindakan yang diambil oleh Dato Alif pada bekas2 pembantu rumahnya tu.Ye la..Mana ada orang setuju dengan tindakan mencuri dan tak amanah macam tu..kan??

sekian..


Post a comment

3 Comments

  1. kalau tgk video2 dato sebelum ni, bibik2 dia tu dh mcm kwn2 je dia lyn... pg mana2 di bwk... tp tak sangka gini pulak yg depa balas pd dato tuh... lainla klu kene aniaya... ni serba serbi semua lengkap pun nk mencuri... mentang2la org tu percaya kt kita amik kesem[atan lak mencuri

    ReplyDelete
  2. Isshhh, geram plak baca ...nak bagi kerja mencuri plak ... hmmm ... Setuju dengan kata-kata isteri Dato Alif "Rezeki kita Allah yang tentukan" ...

    ReplyDelete
  3. Buat baik dibalas tak baik.. Alamak macam tak adil

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)