TAIWAN JADI NEGARA ASIA PERTAMA IKTIRAF PERKAHWINAN SEJENIS

Assalamualaikum...


Di Malaysia ni golongan Gay tak berani nak menonjolkan diri mereka sebab undang-undang negara kita yang menolak perkahwinan dan hubungan sejenis.Tapi tak mustahil golongan ni sedikit masa lagi akan mula merasakan hak2 mereka perlu diikut.Macam yang saya baca semalam  Taiwan iktiraf perkahwinan sejenis di negara tersebut.Berita tersebut telah lama di tunggu-tunggu oleh golongan  ini . Golongan gay seluruh dunia  meraikan berita tersebut dengan gembira.


Mahkamah perlembagaan utama Taiwan semalam.memutuskan keputusan yang telah lama di tunggu-tunggu oleh golongan gay apabila membenarkan perkahwinan sejenis di negara tersebut.Taiwan ada lah negara pertama di Asia yang membenarkan golongan gay menikmati kesaksamaan perkahwinan .

Mungkin ada yang rasa, negara kita masih lagi dalam keadaan "ok" sebab percaya kerajaan sedia ada tak kan biarkan perkara macam tu di negara kita ni.Tapi selepas pengumuman berita di Taiwan tersebut ramai golongan gay di Asia tanpa ragu-ragu menjelaskan yang mereka sedia berhijrah ke Taiwan untuk membolehkan perkahwinan sejenis mereka diiktiraf.


Korang rasa golongan Gay di negara kita ada tak yang berasa nak juga ke Taiwan selepas ni?Tak mustahil..kan??Kata nak pi travel , last2 keluarga kat sini dapat gambar perkahwinan je..Kahwin pulak kat gereja.....Tak mungkin la kahwin kat masjid..kan??

Apa nak jadi dengan dunia sekarang.Ini lah yang jadi kalau nak ikut undang-undang dunia saja...

sekian..



Previous
Next Post »

4 komen disini

Click here for komen disini
dear anies
admin
25 May 2017 at 10:45 ×

diorg x yah tggu pindah taiwan... tgk je laa bdk lelaki yg kawen kt scotland pakai bj melayu tu nauzubillah

Reply
avatar
25 May 2017 at 11:45 ×

mintak di jauhkan lah dr negara kita ngikut jejak taiwan nih...
takmo lah kita di laknat mcm zaman Nabi Luth dulu....

Reply
avatar
25 May 2017 at 13:34 ×

Dah ada kan golongan gay yang berkahwin dekat australia ke mana ntah. Ni taiwan lagi dekat. Nauzubillah :(

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment