SAIFUL APEK KECEWA PERSEMBAHAN SENARIO UNION DI ABPBH DIGUGURKAN ATAS SEBAB "SUDAH TIDAK EKSKLUSIF"

Assalamualaikum...



Kemunculan kumpulan lawak popular SENARIO sentiasa dinanti- nantikan sejak dari dulu lagi.Walaupun sudah bertahun lama kumpulan Senario tidak aktif membuat persembahan namun setiap kali mereka muncul di pentas dan kaca tv persembahan mereka sentiasa menjadi buah mulut oleh peminat dan pengikut setia kumpulan lawak ini.

Baru-baru ini kumpulan Senario disenaraikan sebagai antara artis yang akan membuat persembahan dalam acara anugerah berprestij ABPBH3.0 yang akan berlangsung pada 14 mei ini jam 9 malam secara lansung di TV3.Namun apa yangdikesalkan oleh peminat Senario ialah dalam promo yang disiar baru -baru ini , nama kumpulan Senario tidak disenaraikan.Ianya menjadi tanda tanya pada peminat- peminat Senario yang menanti persembahan mereka di ABPBH3.0 nanti.



Kekecewaan ini turut diluahkan oleh wakil senario iaitu Saiful Apek . Dalam kenyataan Saiful di akaun instagram nya, dia memberitahu bahawa pihak Berita harian ,menjelaskan bahawa persembahan kumpulan Senario terpaksa dibatalkan kerana sudah tidak eksklusif kerana muncul membuat persembahan di Anugerah Meletop baru-baru ini.

Kenyataan Saiful apek berhubung isu digugurkan dari membuat persembahan di ABPBH


"tiba2 dihujani soalan b'talu2 & b'tubi2, b'kenaan promo senarai nama2 artis yg akan t'libat dgn persembahan sempena #abpbh2017 pd 14 Mei ini.

soalan anda : "kenapa takde pun nama@senariounion #SENARIOUNION ?" 


jawapan @beritaharian :


"walaupun mereka @senariounion#SENARIOUNION telah menghadiri mesyuarat / sessi brainstorming d@tv3malaysia bg m'bincangkan konsep/rangka p'sembahan, namun kami t'paksa buat keputusan utk batalkan & gugurkan pembabitan mereka (@senariounion #SENARIOUNION ) atas sebab 'sudah tidak eksklusif' kerana muncul utk p'sembahan di #ame2017tempohari, dgn menyanyikan dua lagu pilihan yg telah di pilih / dirancang awal ( Cari Tapak & Sebelum & Sesudah ), pd bulan lpas lg (April)."


 jawapan sepakat kami :


"itulah bezanya antara duit dan rezeki. kami ucapkan terima kasih & mohon maaf, pd semua peminat2 kerana ini semua adalah hakikat SENARIO kehidupan. kita hanya mampu merancang & b'doa." 


anyway, good luck & all d best pd @aydajebat &@dayangsayangkamu kerana masih lg 'ekslusif' & 'bebas diskriminasi' utk teruskan legasi industri. semoga اَللّهُ terus pelihara & lindungi kami dari p'aniayaan ORGANIGERGASI. sesungguhnya tiada yg lebih besar dari MU, اَللّهُ اَكْبَرُ 
ape2 pun, nantikan kami di Pinewood Iskandar Malaysia Studio, JB pd 10.5.2017 #SENARIOUNION#konserkomediwarna #demamsenario#senariofever 😎👍🏻 Syukur اَلحَمْدُ لِله • " - Saiful Apek-



Kenyataan pihak penganjur dianggap tidak masuk akal memandangkan sewaktu AME , Dayang Nurfaizah dan Ayda Jebat juga ada membuat persembahan namun nama mereka tidak digugurkan.

Menurut apa yang saya faham persembahan Senario digugurkan kerana menyanyikan lagu yang sudah dipilih untuk persembahan mereka di ABPBH nanti .Yang dikatakan sebagai "sudah tidak ekslusif" adalah lagu tersebut bukan nama Senario itu sendiri.Ini bermakna Dayang dan Ayda mungkin menyanyikan lagu lain dan kerana itu nama mereka masih dalam senarai artis yang akan membuat persembahan.

sekian.


Previous
Next Post »

8 komen disini

Click here for komen disini
Nur Misnan
admin
7 May 2017 at 06:32 ×

pihak pengajur boleh sana hubungi senariounion bg tau tukar lagu.. bg kak no ini bukan alasan lagu tp depa memang x nak senariounion.. biasalah dunia production.. wayang

Reply
avatar
7 May 2017 at 06:51 ×

Kesian jugak dorang ni. Hmmm lagu2 dorang kan banyak? Alasan penganjur macam x boleh diterima akal pulak...

Reply
avatar
7 May 2017 at 07:36 ×

Alasan je tu.. Kalau dah tak nak tu macam2 lah alasan.. Semoga makin murah rezeki #senariounion

Reply
avatar
dalila
admin
7 May 2017 at 07:46 ×

Alahaiii..siannye..

Reply
avatar
paridah
admin
7 May 2017 at 09:41 ×

TIADA REZKI DI SITU BERLMBAK LAGI REZKI-NYA DI TEMPAT LAIN IN SYA ALLAH...

Reply
avatar
7 May 2017 at 17:27 ×

Rezeki satu hal.. dalam hal ni nampak habis madu sepah di buang. sedangkan rasanya masih ramai nak tengok persembahan senario.. mereka masih ada peminat.

Reply
avatar
7 May 2017 at 18:15 ×

alasan je...padahal senario ada je lagu2 lain..

Reply
avatar
8 May 2017 at 08:57 ×

takbaiknya pihak berita harian bt gitu, dhla senario tu baru nk naik semula, peminat pun ramai yg dh rindu pd mereka....

setakat pilihan lagu mereka ada banyak lg lagu2 yg sedap yg boleh di pilih....

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment