NAK ORANG KENAL KENA LA JADI BERANI

Assalamualaikum...

Sebelum ni kan, kita tengok Amran Fans , Saiful Nang. lagi siapa entah..Mat Luthfi. err..lagi..lagi siapa..

Tahu tak cemana "nama" diaorang boleh jadi sebutan??

Semua nya dengan bercakap tentang isu-isu semasa..Diaorang tak de setakat nak bercakap pasal.."nk masak apa hari ni?" atau  sekadar tegur follower diaorang dengan sekadar " hai apa kabar semua.."...walaupun isu yang diketengahkan tu isu semasa yang remeh je tapi ramai yang suka berkongsi pendapat tentang isu yang remeh

Tapi bagi setengah orang yang bajet2 bagus ni . bila orang bercakap tentang isu semasa dia kata orang meroyan, menyibuk, tak penting, dan macam2 lagi la...Hanya sebab dia tak buat macam orang tu buat, dia anggap orang salah dan dia betul.....Sebab tu Orang susah nak ingat dia .Sebab tak de buah apa pun yang dia keluarkan dari fikiran dia..Dia tak kreatif.Dia tak berani nak bagi pendapat dia sendiri.

Macam ada yang menghalang dia untuk menulis dengan berani.

Saya tertarik dengan status blogger ni.



Penting untuk blogger bebas menulis dan memberi pendapat. Kadang-kadang  tu tak de siapa pun yang halang dia bagi pendapat .Tapi diri dia sendiri yang jadi penghalang..

"aku tak mau la tulis macam tu..nanti orang kecam aku macam mana?"

Dikecam tu benda biasa di laman sosial ni.Kalau nak orang sokong kita je sampai sudah kita tak tahu apa pendapat orang lain.

"Aku tak nak la dia ni ada dalam senarai pengikut / rakan aku..aku nak senarai pengikut2 aku yang menyokong aku je"

Jadi blogger kau kena bergaul dengan semua orang.Bukan suruh kau ikut apa orang buat.Tapi bila kau bercampur dengan berbagai-bagai jenis orang akan banyak dan lebih luas lagi apa yang kau akan nampak.Ianya juga beri kesan pada apa yang kau akan tulis.

Kesimpulan nya, tolong jadi berani dalam meluahkan pendapat..Jangan takut di label meroyan kalau kita memang yakin yang kita bukan meroyan.Kalau  dok maki hamun orang itu baru namanya meroyan.Kalau setakat bagi pendapat , itu bukan meroyan namanya.

Sampai bila korang nak jadi tukang "like" je..Nampak komen2 yang sekepala dengan korang , korang mampu like je..Nak tulis sendiri memang tak la..takuttt...

sekian..

Previous
Next Post »

9 komen disini

Click here for komen disini
15 May 2017 at 14:13 ×

Kan? kalau asyik takut jer tak kemana la.. Yang penting kalau nak tulis isu hangat ni better ada lampiran bukti kalau berdasarkan fakta.. Kalau pendapat jer ok.. Zaman sekarang semua main ugut dengan surat lawyer katanya.. Tapi kalau kita tulis fakta yang berbukti.. biar la dia dengan surat lawyer dia tu. hahahaha... Setuju dengan status cik eny tu.. Nak di kenali kena berani. Persepsi orang cakap meroyan ke hapa.. biarlah. Manusia ni.. kita tulis benda baik ke buruk ke akan ada jugak pertikaikan.. jadi tulis jer

Reply
avatar
Yousuf Adi
admin
15 May 2017 at 14:25 ×

betul tu..kadang2 sya pn takut jugak nak post entri..haha

Reply
avatar
Mas_FVOME
admin
15 May 2017 at 14:53 ×

Setuju sangatlah tu.Ada ea yg takut..kalau saya jenis malas nk ambil kisah sebenarnya😂

Reply
avatar
16 May 2017 at 13:50 ×

setuju sangat bab ni

Reply
avatar
Zizie Zack
admin
16 May 2017 at 21:19 ×

dah nama pun blogger bebas kan kak.. so, kena bebaskan diri dari benda2 yang menghalang diri..

Reply
avatar
17 May 2017 at 09:16 ×

btul

jd diri sndiri. buat apa nak terikat pdhl boleh "bebas"

Reply
avatar
17 May 2017 at 18:58 ×

Tu la sebenar nya fungsi sebenar blogger.
Bila ada isu, kita akan ulas dari sudut pemikiran kita.
Kalau sekadar nak publish kan isu semasa, tanpa apa2 kupasan..baik jadi reporter surat khabarkan.
Nilai blog terletak pada buah fikiran penulisnya..ye tak?

Reply
avatar
Elih Japahar
admin
18 May 2017 at 09:03 ×

Betul lah tu...hehe

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment