Skip to main content

#LOFFATAH ATAU #FATTZURA

Assalamualaikum...


Bagi peminat-peminat Suri Hati Mr.Pilot mesti sampai sekarang tak boleh move on dengan drama tersebut .Saya tengok di Instagram masih ramai lagi yang masih share  dan komen di video2 petikan dari drama tersebut,.Drama ini turut memenangi anugerah baru-baru ni.Sebab tu orang kata ni drama berhantu..Berhantu ke tidak tak tahu lah , tapi melihatkan fenomena #loffatah satu masa dulu ianya sekaligus menaik kan nama Fattah Amin  dan Neelofa. Dari artis yang biasa-biasa terus jadi luar bisa..Bab bakat lakonan tu saya tak mau cerita la sebab saya pun tak reti berlakon.heheh

Dari Suri hati Mr.Pilot sampai la ke Hero Seorang Cinderella , Fattah Amin masih lagi mengekalkan peminat-peminatnya sendiri tapi sekarang dah lain sikit.Tak ada lagi #loffatah . Sekarang sudah digandingkan dengan Fazura jadi hashtag pun dah bertukar jadi #fattzura.




Tapi tak dinafikan masih ramai penyokong-penyokong #lofattah di luar sana.Walaupun selepas beberapa peristiwa melibatkan perasaan yang berlaku , ada peminat2 #loffatah berpaling tadah dan merasakan ianya bagaikan satu penganiayaan kepada Neelofa .Yang tu saya tak pasti apa cerita sebenarnya..Fatah Amin ada tipu Neelofa ke?

Drama  Hero Seorang Cinderella baru masuk episod ke 3 Tapi populariti drama ni sebenarnya sudah bermula sejak dari awal Micheal Ang mendedahkan akan penghasilan drama ni.Bayangkan masa drama ni tengah buat pengambaran pun hashtag #Heroseeorangcinderella  dan #fattzura sudah digunakan oleh peminat dan pengikut kedua-dua artis ini.


Tapi bagi pendapat saya sendiri, Neelofa atau Fazura masing-masing ada kelebihan mereka sendiri.Fazura mempunyai pengalaman lakonan yang banyak.Dan Neelofa pula memang sedia ada pengikut yang ramai dan pernah memenangi anugerah di ABPBH. Perkara2 ni sedikit sebanyak menguatkan lagi drama yang mereka lakon kan.Saya tengok ramai yang banding2 kan lakonan mereka berdua bersama Fattah Amin.

Saya menonton Episod pertama Hero Seorang Cinderella  dan saya rasa sama macam drama Suri hati Mr.Pilot ., Fattah Amin hanya bertuah kerana mendapat gandingan pelakon yang hebat .Kalau la drama ni  di terajui oleh pelakon lelaki lain pun, dah tentu pelakon lelaki itu yang tengah popular sekarang..

Dan untuk drama kedua ni pun Fattah guna taktik sama..acah2 sweet dengan pelakon wanita . Makcik2 suka la tu..hahahah

Sekian..

Comments

  1. haha...amboi akak...cik akak langsung tak tertonton drama ni..

    ReplyDelete
  2. macam hilang pulak komen tadi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen apa tu??saya tak de delete2 komen..kalau hilang tu maknanya anda yang tak tekan butang "publish"..terima kasih..

      Delete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …