KEBAIKAN PEGANG TANGAN PASANGAN

Assalamualaikum...



Kebaikan pegang tangan pasangan bukan saja mengeratkan hubungan malah dikatakan berpegangan tangan dapat menyingkirkan strees dan membuat jiwa lebih tenang.Bila jiwa tenang dan tak stress kita pun sihat, tak de sakit merbahaya..Bermakna semakin tua kita ni janganlah malu untuk berpegangan tangan dengan isteri pulak.baru la hati rasa tenang dan penyakit pun tak de..

Selalunya masa bercinta je sibuk nak pegang tangan..Tak mau la macam tu..kalau boleh bila dah kawen pun jalan2 pegang tangan.Ada anak kecik memang susah sikit nak pegang tangan..Tapi jangan la sampai tak pegang lagsung sampai bila-bila..ok..

Tapi tengok tempat dan keadaan jugak la..Ni kat kubur pun nak jalan pegang tangan, kat dalam masjid nak berpaut lengan.Bukan tak boleh cuma kita pun kena juga jaga diri ita ni dari fitnah.Walaupun orang kata "baru lah sweet" tapi tak kurang juga yang anggap kita kurang menghormati tempat2 tertentu .Mana yang penting ??orang pandang sweet atau elak kan fitnah???Dah tentu mengelak kan fitnah lebih uatama..kan??



Dalam islam pun orang perempuan ni digalak kan menjaga rasa malu tapi saya pernah terbaca kalau di tempat yang sesak dan ramai orang kita digalak kan memegang tangan pasangan..Bukan apa, takut nanti orang lain yang pegang tangan isteri kita.hahaha..mana la tahu kalau tersesat ke, isteri pulak ada sakit , dah tentu akan merisaukan suami..

Berpegangan tangan bukan saja mengeratkan hubungan suami isteri malah hubungan ahli keluarga terutamanya dengan anak-anak dan ianya juga membuatkan emosi anak berkembang dengan baik..Bayangkan bila anak-anak tengok ibu dan ayahnya duduk sama-sama tengok tv sambil pegang tangan , anak pun rasa gembira sebab keluarga nya bahagia.

Berpegangan tangan dengan pasangan bukan bermakna kita lemah, tidak bebas  dan suka bergantung pada orang lain tapi lebih kepada menghargai dan menjaga hubungan yang dibina supaya terus kekal bersama.


lepas ni kena banyak kan pegang tangan pasangan ye..


sekian..

.
Previous
Next Post »

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment

About Me