TUGAS SEBAGAI GURU BUAT BADAN JADI GEMUK

Assalamualaikum...




Saya terbaca di laman web brightside ni.Katanya jadi guru akan buat korang jadi gemuk. Sebab gemuk ialah korang banyak duduk.Korang setuju ke tidak??Makcik rasa macam kurang bersetuju je sebab cikgu mana la yang asyik duduk tu.Cikgu ni biasanya masa mengajar pun dia berdiri..nak pi ke kelas tu kadang2 panjat sampai 4 tingkat.kan??

Kawan-kawan saya ramai cikgu ..Tolong la  korang jangan gemuk..Nanti anak murid kau akan kenal kau dengan nama "cikgu gemuk" sampai diaorang habis sekolah..

"kau ingat tak cikgu Manan..?

"yang mana satu beb"

"yang gemuk2 , pipi cam tempurung tu.."

nampak ???sampai kau mati pun dia akan ingat kau cikgu gemuk macam tempurung.Walaupun masa kau dah pencen kau punya gemuk dah bertukar jadi sado.



Memang ada orang yang sejak dia kerja dia jadi gemuk....Ada banyak sebab nya..Mungkin sebab korang asyik  makan sedap-sedap setiap kali waktu makan.Kalau waktu makan  3 kali, dan setiap kali tu la korang makan macam  pak Arab memang gemuk la..Sebab lain mungkin adalah kerana kerja korang adalah makan.Hahhaah,..Atau pun kerja korang macam kerja makcik ni..Menyuap anak-anak makan.Bila anak tak mau makan dah ,sanggup korang nak buang semua tu dalam tong sampah??tak sanggup kan??Jadi korang mula menyuap diri sendiri..Tu la punca gemuk nya..hahahh..

Ada juga yang waktu kerja dia tak makan..dia sibuk sangat.lepas tu balik kerja dah jam 10 malam..baru nak tidur perut dah lapar.Pergi dapur, buat roti canai dengan kuah kari.Buka peti sejuk..eh...ada nasi beriani semalam tak habis.Terus masuk kan dlam mikrowave.Tak kan nak makan beriani tak de lauk.Korang pun buat la dalca daging.Siap dengan jus tembikai..Hambik kau!!tak makan siang kan..jadi qadha la makan siang tadi..hahahahh

sekian..


Previous
Next Post »

1 komen disini:

Click here for komen disini
Hero Borneo
admin
22 April 2017 at 14:18 ×

gemuk kerana faktor genetik,umur,gaya hidup dan pemakanan...

kerjaya sebagai cikgu..rasanya tidak mempengaruhi...

tak jadi cikgupun orang boleh gemuk

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment

About Me