PAKAR BEDAH INI BERJAYA TANAM TELINGA PADA LENGAN KEMUDIAN PINDAHKAN KE KEPALA.

Assalamualaikum..

Rasa kagum dengan kemajuan teknologi prubatan masa kini.Saya terbaca kisah ni di laman web Shanghaiist.Kisah nya seorang lelaki kehilangan telinga dalam satu kemalangan jalan raya beberapa tahun lalu.Namun malang nya telinga tersebut tak dapat di sambung semula kerana terdapat parut dibahagian tersebut.


Namun dengan kecanggihan teknologi masa kini kini dia mampu mempunyai telinga seperti orang lain.Seorang pakar bedah , Dr. Gua Shuzong yang mengendalikan kes ini telah berjaya memberi kehidupan baru buat orang lain melalui prosedur yang agak rumit dan mengambil masa.


Awal nya tulang rawan pesakit akan di ambil dan dibentuk seakan telinga menggunakan teknik percetakan 3D.Tulang tersebut kemudian nya di tanam di bahagian lengan pesakit untuk beberapa bulan.
Tulang rawan tersebut di tanam di bahagian yang mempunyai aliran darah supaya "telinga" tersebut dapat menerima aliran darah seperti telinga asal.



Selepas beberapa bulan, telinga tersebut telah menerima aliran darah yang menunjuk kan operasi ini hampir menuju kejayaan.





Telinga tersebut kini sudah dipindah kan ke bahagian telinga pesakit dan ia nya akan mengambil masa beberapa minggu untuk sembuh dan dibenarkan pulang.

sekian..
Previous
Next Post »

1 komen disini:

Click here for komen disini

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment

About Me