DISINI HARGA KULIT BAWANG LEBIH MAHAL DARI BAWANGNYA

Assalamualaikum..



Kalau di malaysia ni kulit bawang tak ada nilai nya .Nak buat apa la dengan kulit bawang?Nak buat kerepek pun tak boleh..kan??Tapi kalau nak tahu di Swistzerland kulit bawang lebih mahal dari harga bawang tu sendiri.Malah kulit bawang bombay dijual berasingan untuk memudahkan orang yang membeli.

Nak buat apa dengan kulit bawang?



Di Switzerland , perayaan Paskah atau Easter yang diraikan oleh penganut Kristian biasanya akan ada telur yang dihias dengan kulit bawang.Jadi disebabkan perayaan ni harga kulit bawang bombay kat sana memang mahal melambung-lambung.Lagi2 bila menjelang perayaan Easter  ni.



Satu plastik tu biasanya dalam 100g berat kulit bawang ..kalau di Switzerland harga nya dalam 2.80 Franc atau sama dengan rm120 duit malaysia..kalau beli 1 kg harganya 33 franc bersamaan dengan hampir rm1500 ..Hahhahah..bapak mahal nya lahai...



Tapi biasanya warga swiss ni akan menyimpan kulit bawang berbulan2 sebelum hari perayaan Easter.Jadi tak la jugak diaorang nak beli kulit bawang yang mahal tu..

Korang pun, kalau berjalan  ke sana nampak ada jual kulit bawang jangan pelik pulak tau..Ni makcik dah bagitau ni..Jangan kata makcik tak payung.. :p

sekian...






Previous
Next Post »

1 komen disini:

Click here for komen disini
Asha Lya
admin
1 April 2017 at 18:11 ×

Mhlnya, kat sini kita buang je x adanya nak guna hihi

Congrats bro Asha Lya you got PERTAMAX...! hehehehe...
Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment