Breaking

Friday, 10 March 2017

KETIAK KUAT BERPELUH.CUBA 5 CARA INI UNTUK ATASINYA..

Assalamualaikum..


KETIAK BASAH
Siapa selalu ada masalah ketiak basah dan berpeluh kuat ??
mesti rimas dan rasa tak selesa.bukan??
Tambahan pulak  kalau perempuan lagi la malu..
tak boleh nak pakai warna2 menarik bila keluar..
oren,biru,pink ...banyak warna nampak nya yang kita tak boleh pakai.
Apa kata cuba atasi masalah ni dengan bebarapa cara yang mungkin berkesan untuk
korang yang alami masalah ni..



1-jangan makan makanan pedas
Ini adalah salah satu punca badan kita kuat berpeluh.
Ada yang kata sebab bawang.
sebenarnya bawang tu penyebab peluh tu berbau.
kalau tak makan bawang pun tapi kuat makan sambal belacan
tetap kuat berpeluh,..

2-Sapu limau nipis .
Cuma potong limau nipis dan gosok kan di ketiak ketika
mandi.Cara ni juga akan  buat ketiak lebih cerah.

3-baking soda
Banyak jugak fungsi baking soda ni.
Salah satunya mengurangkan peluh di ketiak.
Satu sudu besar soda + air 1 sudu,
Sapu pada ketiak. Awalnya ketiak akan menjadi sedikit kering,
lama kelamaan ianya akan ok..

4-cuka epal
Sapu cuka epal 30 minit sebelum mandi.
cuma ambil kapas,celup dalam cuka epal dan
sapu di  ketiak..

5-tepung jagung
Rasanya semua rumah ada tepung jagung kan?
Sapu sedikit tepung jagung pada ketiak.
kemudian biar selama satu-2 jam..kemudian bilas..
Elok la diamalkan sebelum mandi


Buat masa hari cuti sambil2 dok kat rumah je tau..heheh

selamat mencuba..


sekian...

20 comments:

  1. owh..
    biasa pakai deodorant jer..
    yang nom 5 tu cam lawak pula baca.
    tepung jagung pn boleh upanyer.
    hehe

    ReplyDelete
  2. Info yang baik.Memang da setengah lelaki mengalami masalah begini.

    Tapi bukan yang menulis komen ini.

    ;)

    ReplyDelete
  3. Yg guna limau tu ada la buat. Tapi yg guna tepung, mcm tak lalu pulak... :)

    ReplyDelete
  4. yg limau nipis tu mmg slalu sy dgr/bc

    ReplyDelete
  5. tq for the info...
    kene cube...ops..kantoi.hahaha

    ReplyDelete
  6. Sapu limau tu rasa fresh gitu :-)

    ReplyDelete
  7. no. 3,4,5 tu aiza tak pernah mencuba, boleh cuba lepas ni.. no.1 makan makanan pedas tu memang kegemaran aiza.. hehe.. limau nipis tu aiza pernah mencuba, alhamdulillah menjadi...

    ReplyDelete
  8. Pakai deodarant aje, mudah tak payah susah2 tanam limau...huhuhuhu...

    ReplyDelete
  9. tepung jagung pun boleh ye. Sama mcm tepung ubi la kan.

    ReplyDelete
  10. good info :)
    http://eykabaha.blogspot.com/ ;)

    ReplyDelete
  11. limau nipis tu saya ingat utk hilangkan bau ketiak..

    ReplyDelete
  12. nice info...jom lawat sini http://waysimahzakaria.blogspot.my/2015/12/ketiak-berpeluh-p.html

    ReplyDelete
  13. Boleh juga cuba nanti sebab kakcik rasa badan kakcik ada bau yang tak enak bila berpanas dan berpeluh...

    ReplyDelete
  14. Kalau buat waktu kerja bau cuka pula kan... hihi..

    ReplyDelete
  15. Nice tips, yg guna limau nipis tu memg lya amalkan.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox