KETIAK KUAT BERPELUH.CUBA 5 CARA INI UNTUK ATASINYA..

Assalamualaikum..


KETIAK BASAH
Siapa selalu ada masalah ketiak basah dan berpeluh kuat ??
mesti rimas dan rasa tak selesa.bukan??
Tambahan pulak  kalau perempuan lagi la malu..
tak boleh nak pakai warna2 menarik bila keluar..
oren,biru,pink ...banyak warna nampak nya yang kita tak boleh pakai.
Apa kata cuba atasi masalah ni dengan bebarapa cara yang mungkin berkesan untuk
korang yang alami masalah ni..



1-jangan makan makanan pedas
Ini adalah salah satu punca badan kita kuat berpeluh.
Ada yang kata sebab bawang.
sebenarnya bawang tu penyebab peluh tu berbau.
kalau tak makan bawang pun tapi kuat makan sambal belacan
tetap kuat berpeluh,..

2-Sapu limau nipis .
Cuma potong limau nipis dan gosok kan di ketiak ketika
mandi.Cara ni juga akan  buat ketiak lebih cerah.

3-baking soda
Banyak jugak fungsi baking soda ni.
Salah satunya mengurangkan peluh di ketiak.
Satu sudu besar soda + air 1 sudu,
Sapu pada ketiak. Awalnya ketiak akan menjadi sedikit kering,
lama kelamaan ianya akan ok..

4-cuka epal
Sapu cuka epal 30 minit sebelum mandi.
cuma ambil kapas,celup dalam cuka epal dan
sapu di  ketiak..

5-tepung jagung
Rasanya semua rumah ada tepung jagung kan?
Sapu sedikit tepung jagung pada ketiak.
kemudian biar selama satu-2 jam..kemudian bilas..
Elok la diamalkan sebelum mandi


Buat masa hari cuti sambil2 dok kat rumah je tau..heheh

selamat mencuba..


sekian...

Previous
Next Post »

20 komen disini

Click here for komen disini
Shark Kay
admin
20 March 2014 at 14:30 ×

owh..
biasa pakai deodorant jer..
yang nom 5 tu cam lawak pula baca.
tepung jagung pn boleh upanyer.
hehe

Reply
avatar
20 March 2014 at 15:05 ×

Info yang baik.Memang da setengah lelaki mengalami masalah begini.

Tapi bukan yang menulis komen ini.

;)

Reply
avatar
Ujie
admin
20 March 2014 at 15:33 ×

Yg guna limau tu ada la buat. Tapi yg guna tepung, mcm tak lalu pulak... :)

Reply
avatar
20 March 2014 at 16:52 ×

yg limau nipis tu mmg slalu sy dgr/bc

Reply
avatar
20 March 2014 at 17:06 ×

terima kasih maklumatnya..

Reply
avatar
20 March 2014 at 17:35 ×

tq for the info...
kene cube...ops..kantoi.hahaha

Reply
avatar
Tihara
admin
20 March 2014 at 18:52 ×

Sapu limau tu rasa fresh gitu :-)

Reply
avatar
20 March 2014 at 22:34 ×

no. 3,4,5 tu aiza tak pernah mencuba, boleh cuba lepas ni.. no.1 makan makanan pedas tu memang kegemaran aiza.. hehe.. limau nipis tu aiza pernah mencuba, alhamdulillah menjadi...

Reply
avatar
Jay Ar
admin
20 March 2014 at 23:04 ×

Pakai deodarant aje, mudah tak payah susah2 tanam limau...huhuhuhu...

Reply
avatar
LydSunshine
admin
21 March 2014 at 12:13 ×

tepung jagung pun boleh ye. Sama mcm tepung ubi la kan.

Reply
avatar
eykabaha
admin
21 March 2014 at 12:41 ×

good info :)
http://eykabaha.blogspot.com/ ;)

Reply
avatar
wantie
admin
21 March 2014 at 13:40 ×

limau nipis tu saya ingat utk hilangkan bau ketiak..

Reply
avatar
28 March 2014 at 16:47 ×

nak mudah pakai deodorant je :)

Reply
avatar
2 December 2015 at 17:09 ×

nice info...jom lawat sini http://waysimahzakaria.blogspot.my/2015/12/ketiak-berpeluh-p.html

Reply
avatar
Kakcik Nur
admin
10 March 2017 at 14:18 ×

Boleh juga cuba nanti sebab kakcik rasa badan kakcik ada bau yang tak enak bila berpanas dan berpeluh...

Reply
avatar
10 March 2017 at 14:19 ×

Tips yang berguna ..boleh try nanti

Reply
avatar
Noor Azlan
admin
10 March 2017 at 16:52 ×

Kalau buat waktu kerja bau cuka pula kan... hihi..

Reply
avatar
Asha Lya
admin
11 March 2017 at 07:47 ×

Nice tips, yg guna limau nipis tu memg lya amalkan.

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment