JANGAN BERCERAI..KASIHAN PADA ANAK-ANAK

Assalamualaikum..


Setiap ibu bapa pasti nak kan yang terbaik untuk anak-anak.Kebahagian anak-anak adalah keutamaan.Selalu bila kita lihat ada dikalangan artis atau selebriti yang menghadapi krisis rumahtangga, akan ada yang memberi pendapat supaya jangan bercerai demi anak-anak.



Semua orang yang berlahwin tidak sesekali mengharapkan perceraian.Siapa la yang kahwin sebab nak bercerai..kan??kalau awal2 dah niat nak bercerai buang masa , buang duit je kahwin..Tapi perjalanan setiap rumahtangga tu dah tentu berbeza.Ada yang bahagia dan ada yang tidak.Ada yang kekal selamanya dan ada yang putus ditengah jalan.

Jika perceraian sahaja yang boleh buat kita bahagia, tak salah keputusan kita tu.Mungkin sampai situ saja jodoh kita.Kalau diteruskan tapi hati tak bahagia, tengok muka pasangan pun tak de selera, sikit2 nak bergaduh, makan hati sampai menjejaskan pretasi kerja dan kesihatan bukan kah perceraian saja jalan nya.?



Tak semua anak-anak yang berdepan dengan ibu bapa yang bercerai ni musnah masa depan mereka.Ada juga yang semakin bahagia dan berjaya lebih hebat dari mereka yang mempunyai keluarga yang sempurna.

Bagi saya kalau diri  kita bahagia kita akan lebih mampu untuk membahagia kan mereka yang kita sayang.Bayangkan kalau kita bersedih, emosi tak stabil macam mana kita nak jaga anak-anak kita.Macam mana kita nak pastikan mereka berjaya dalam pelajaran?Kalau siang malam tersiksa dengan sikap pasangan dah tentu anak-anak juga akan terjejas sama.



Satu bonus pada kita jika selepas berpisah hubungan kita dan bekas pasangan masih baik demi anak-anak.Soal mulut orang yang suka cakap2 buruk bila ada yang bercerai ni, itu kita tak boleh nak tutup.Tak payah la dengar dan peduli semua tu.Apa yang penting kita bahagia dan anak-anak juga bahagia.


sekian..


Previous
Next Post »

4 komen disini

Click here for komen disini
Noor Azlan
admin
3 March 2017 at 22:04 ×

Setuju,anak akan mendapat kesan mendalam akibat penceraian, hilang tempat berkasih sayang seperti keluarga lain...

Reply
avatar
4 March 2017 at 08:12 ×

tengok juga apa sebab pergaduhan tu, kalau simple2 bolehlah maafkan sahaja. kalau kes besar, takleh elak juga

Reply
avatar
SITI AWADAH
admin
5 March 2017 at 14:30 ×

kena tgk pada keadaan. kalau sampai tahap melibatkan soal keselamatan, tak dapat nak di elak. Tapi penceraian memang jalan terakhir la

Reply
avatar
SalbiahM
admin
6 March 2017 at 10:02 ×

kalau masih bersama, tapi hari-hari bergaduh pun anak-anak stress juga. cari penyelesaian terbaik.tapi ramai je anak-anak mangsa penceraian yang boleh terima dan membesar dengan baik

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment