ISU KOREA UTARA: TIDAK LA RASA SAMPAI NAK BERPERANG

Assalamualaikum...




Semalam ada makcik sorang tu kata "risau la..takut negara kita ni berperang dengan negara Korea Utara tu..depa tu kejam.."

Bagus nya makcik peka dengan isu semasa..Tak macam setengah orang boleh tanya pulak apa isu negara kita ada krisis dengan Korea Utara tu..Rasa macam."eh2..kau buka FB untuk baca pasal artis je ke"

Ok Makcik..untuk pengetahuan makcik bukan negara kita je ada krisis dengan Korea Utara..Belambak makcik oi...Dengan negara di selatan nya pun dia bergaduh..jadi kalau dia nak berperang, dah lama dia berperang dengan depa tu..

"tapi yang ni kes abang tiri dia..."

Makcik tau ka dak sebenarnya dia seronok dengan "kehilangan" ini?Dia saja je jadikan benda ni macam isu besar untuk nampak macam dia"ambil berat" padahal .."lantak pi kat hang la..lega aku rasa.."

"Kenapa kerajaan kita nampak risau dengan keadaan ni?"

Sebab benda ni  menjejaskan imej negara kita...Konon2 negara kita ni buat siasatan tak telus ,lambat dan sebagainya.Tambah merisaukan keadaan rakyat kita yang dilarang keluar di sana.


Tak de la sampai nak berperang .. Rasanya kalau pun berlaku perang ,bukan dengan Korea Utara...

Sekian..



Previous
Next Post »

8 komen disini

Click here for komen disini
13 March 2017 at 14:04 ×

Yer saya pun setuju tak nampak sampai nak berperang tapi yang menyampah tu golongan suka mempersendakan negara sendiri.. seolah2 merendah rendahkan kemampuan kita kalau terjadinya peperangan dengan korea utara.. & seolah2 macam kalau jadi perang tu satu benda yang kelakar. Dok buat lawak tak kena tempat.. Even tak sampai berperang.. kita mungkin tak rasa apa2.. tapi bagi mereka yang ada ahli keluarga kat sana.. confirm makan tak lalu, tidur tak lena. Sebab semua orang sedia maklum.. Korea utara di bawah pemerintah komunis yang kejam.. Hanya kerana rakyat dia tengok drama korea selatan pun boleh kena hukum bunuh..

Reply
avatar
13 March 2017 at 14:08 ×

betul setuju.....kalau nak berperang awal lagi dia dah perang dgn korea selatan

Reply
avatar
13 March 2017 at 14:13 ×

kalau boleh taknak ambil tahu drama orang² atasan ni..janji Malaysia ni aman damai dah..

~ Kisahsidairy~

Reply
avatar
13 March 2017 at 14:14 ×

baru sekejap tadi terbaca. cerita pasal raja bomoh. dia dah pagar bumi dan langit malaysia. kononnya benteng dari serangan korea utara. hehehehe.

Reply
avatar
13 March 2017 at 15:49 ×

setuju tp mule2 risau jgk lah di hati kite nih...
udahla negara depa tu jns negara komunis, plk tu ada senjata nuklear....
tp btl jgk, negara mana lah yg tak bermusuh ngn depa, depa mmg suke mencari musuh... klu btl tu abg tiri lg dia suke, takde sapa ganggu kekuasaan dia

Reply
avatar
Fiza Rahman
admin
14 March 2017 at 11:20 ×

Betul. Risau tetap ada tapi sampai nak berperang tu macam tak logik.

Reply
avatar
15 March 2017 at 09:46 ×

setuju juga, tp memang geram dengan golongan yang mempersendakan negara

Reply
avatar
15 March 2017 at 15:51 ×

x la gitu, kan diana.
ini perkara boleh settle.

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment