Skip to main content

ISU KOREA UTARA: TIDAK LA RASA SAMPAI NAK BERPERANG

Assalamualaikum...




Semalam ada makcik sorang tu kata "risau la..takut negara kita ni berperang dengan negara Korea Utara tu..depa tu kejam.."

Bagus nya makcik peka dengan isu semasa..Tak macam setengah orang boleh tanya pulak apa isu negara kita ada krisis dengan Korea Utara tu..Rasa macam."eh2..kau buka FB untuk baca pasal artis je ke"

Ok Makcik..untuk pengetahuan makcik bukan negara kita je ada krisis dengan Korea Utara..Belambak makcik oi...Dengan negara di selatan nya pun dia bergaduh..jadi kalau dia nak berperang, dah lama dia berperang dengan depa tu..

"tapi yang ni kes abang tiri dia..."

Makcik tau ka dak sebenarnya dia seronok dengan "kehilangan" ini?Dia saja je jadikan benda ni macam isu besar untuk nampak macam dia"ambil berat" padahal .."lantak pi kat hang la..lega aku rasa.."

"Kenapa kerajaan kita nampak risau dengan keadaan ni?"

Sebab benda ni  menjejaskan imej negara kita...Konon2 negara kita ni buat siasatan tak telus ,lambat dan sebagainya.Tambah merisaukan keadaan rakyat kita yang dilarang keluar di sana.


Tak de la sampai nak berperang .. Rasanya kalau pun berlaku perang ,bukan dengan Korea Utara...

Sekian..



Comments

  1. Yer saya pun setuju tak nampak sampai nak berperang tapi yang menyampah tu golongan suka mempersendakan negara sendiri.. seolah2 merendah rendahkan kemampuan kita kalau terjadinya peperangan dengan korea utara.. & seolah2 macam kalau jadi perang tu satu benda yang kelakar. Dok buat lawak tak kena tempat.. Even tak sampai berperang.. kita mungkin tak rasa apa2.. tapi bagi mereka yang ada ahli keluarga kat sana.. confirm makan tak lalu, tidur tak lena. Sebab semua orang sedia maklum.. Korea utara di bawah pemerintah komunis yang kejam.. Hanya kerana rakyat dia tengok drama korea selatan pun boleh kena hukum bunuh..

    ReplyDelete
  2. betul setuju.....kalau nak berperang awal lagi dia dah perang dgn korea selatan

    ReplyDelete
  3. kalau boleh taknak ambil tahu drama orang² atasan ni..janji Malaysia ni aman damai dah..

    ~ Kisahsidairy~

    ReplyDelete
  4. baru sekejap tadi terbaca. cerita pasal raja bomoh. dia dah pagar bumi dan langit malaysia. kononnya benteng dari serangan korea utara. hehehehe.

    ReplyDelete
  5. setuju tp mule2 risau jgk lah di hati kite nih...
    udahla negara depa tu jns negara komunis, plk tu ada senjata nuklear....
    tp btl jgk, negara mana lah yg tak bermusuh ngn depa, depa mmg suke mencari musuh... klu btl tu abg tiri lg dia suke, takde sapa ganggu kekuasaan dia

    ReplyDelete
  6. Betul. Risau tetap ada tapi sampai nak berperang tu macam tak logik.

    ReplyDelete
  7. setuju juga, tp memang geram dengan golongan yang mempersendakan negara

    ReplyDelete
  8. x la gitu, kan diana.
    ini perkara boleh settle.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …