Skip to main content

DAH JANJI NAK KAHWIN TAPI KAU NAK LARI YE??RASAKAN....

Assalamualaikum...

Orang perempuan ni kalau  sekali kau dah janji macam-macam lepas tu dengan senang hati kau mungkir janji memang kau kena bersedia la dengan apa2 kemungkinan.Lagi-lagi zaman sekarang ni orang perempuan berani buat apa je.Palaing bahaya sekali bila janji bab kahwin.Hahhaha..Tapi sepatutnya si lelaki kalau tak mahu kahwin jangan la dimainkan perasaan perempuan tu...



Seperti yang berlaku di China seorang pengantin perempuan mengheret pasangan nya ke jalan raya gara-gara si lelaki tidak muncul dihari perkahwinan mereka.Dengan berpakaian pengantin dan solekan di wajah pengantin perempuan mengikat tangan dan mengheret lelaki yang dikatakan sebagai bakal suaminya itu ke jalan raya yang menjadi tumpuan orang ramai



Menurut apa yang dilaporkan  pengantin lelaki telah hilang pada hari bersejarah pasangan itu membuatkan pengantin perempuan keluar mencari lelaki tersebut. Tidak diketahui punca mengapa pengantin lelaki telah menghilangkan diri sedangkan tarikh dan masa sudah ditetapkan dan dipersetujui kedua pihak.



Nampaknya pengantin lelaki sepatutnya lebih bijak menyembunyikan diri sehingga mudah dikesan dan ditangkap oleh pengantin perempuan.Akibatnya dia diikat dan diheret ke jalan raya.Orang ramai yang menyaksikan kejadian tersebut turut memujuk pengantin lelaki supaya berkahwin.

Lelaki tersebut dilihat hanya bertahan ketika dirinya diheret dan ditarik oleh pengantin perempuan.



 Video tersebut menjadi viral di China .Namun ada yang berpendapat perkara tersebut hanya lakonan untuk mempromosikan produk tertentu dan ada juga yang berpendapat ianya hanya pertunjukan .Pendapat korang macam mana??

sekian..

Comments

  1. hahahaha kalau saya jadi laki ni pun tak mau kawen dengan perempuan tu.. Gila ganas hahahaa

    ReplyDelete
  2. Hahahahaha... Nasib badan lah.... Lepas tu kan "Malam ni malam pertama kau nak lari mana?" Haha...

    ReplyDelete
  3. Hahahha..
    Mcm2... Ni lah padahnya...
    Lg2 bab kawen.. Huhu..
    Nk kesian k nak gelak xtau la­čśů

    ReplyDelete
  4. Fuuhhh ganas nya haha... lebih baik jangan cuba2 janji kalau tak mampu nak tepati hoho...

    Jemput baca Kerja dari rumah dengan ilancee :) tq kak

    ReplyDelete
  5. kalau betul2 padan la muke lelaki tuh...
    sapa suruh cari pasal... ingat hati perempuan ni apa

    ReplyDelete
  6. Kalau dah janji kenalah tepati...tapi mpk mcm wayang je tu

    ReplyDelete
  7. Mcm lakonan je tu hih..apa2 pun janji tetap jnji memg kena tunaikan

    ReplyDelete
  8. kalau buat kat malaysia ni,
    jd lain lak.huhu

    ReplyDelete
  9. Kalau betul kejadian ni, memang kejam sungguh laaa....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …