Wednesday, 8 February 2017

HINA UMAT ISLAM: FILEM BARU SHAHRUKH KHAN DI BOIKOT

Assalamualaikum,..


Saya antara peminat filem-filem lakonan Shahrukh Khan.kalau dalam filem tu dia jadi jahat pun saya tengok.Ada ramai lagi peminat-peminat Shahrukh Khan yang sentiasa ternanti-nanti filem lakonan nya.Terbaru filem RAEES yang sedang hangat dengan kempen promosinya diseluruh dunia .

Filem RAEES mengisah kan seorang pengusaha membuat minuman keras yang juga seorang penyeludup dikenali sebagai Raees Bhai.Kejahatan yang dilakukan oleh Raees Bhai sukar di kesan pihak polis kerana kekejaman nya.Berlaku beberapa konflik apabila seorang pegawai polis mendedahkan kejahatan Raees Bhai.

Apa yang mengecewakan Shahrukh Khan dan team RAEES adalah filem ini tidak diluluskan untuk tayangan di Pakistan kerana terdapat unsur-unsur menghina orang islam dalam filem berunsurkan gengster tersebut.


Kerajaan pakistan menegaskan filem tersebut tidak melambangkan sisi seorang muslim yang baik kerana watak utama nya yang beragama islam tapi melakukan banyak kejahatan.

Pakistan adalah antara negara  yang memberi pulangan terbesar kepada industri perfileman di india dan keadaan ini sudah pasti memberi kesan buruk pada RAEES.

Tak pe la..yang pasti nya kalau masuk Malaysia filem ni laku keras sebab orang Malaysia ramai Minat Shahrukh Khan..kan??hehehe

sekian..


3 comments:

  1. kalu akak tingin jgk nk tgk...
    sbb akak ni jns tgk cite sbb minat hero, jln cite klu best kite layan
    bkn suh ikut jd penjenayah ke apa gitu lah

    ReplyDelete
  2. lagi banyak kontrovesi lagi kita nak tengok, sbb nya nk tau apa yang di maksudkan tu... x gitu?

    ReplyDelete
  3. Teringat cerita Bajrangi Bhaijaan yang ada isu jugak pasal kes keagamaan ni. Tapi setuju, kalau masuk Malaysia memang cerita ni laku keras. Mungkinlah... by the way memang dah masuk Malaysia kot sebab nampak poster dia depan mall. Hihi

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();