Friday, 13 January 2017

WALAUPUN GARANG TAPI TETAP MANJA ..

Assalamualaikum...



Antara saya dan suami , anak-anak kami memang manja dengan ayah mereka.Walaupun saya ni yang dok rumah mengadap mereka , yang melayan mereka dari pagi sampai malam tapi dengan ayah diaorang memang manja.Bukan sebab saya garang tau..hahahaha..Dengan ayah diaorang ni  kalau diaorang buat salah tetap kena marah jugak.Tapi dengan ayah manja jugak..






Tadi pagi saya dengar kat radio sinar ada topik tentang pemakaian harness pada anak-anak untuk kawal anak-anak kita ditempat awam.Apa yang saya dengar tadi katanya lebih elok kalau anak tu di dukung dan dipeluk sebab ada sentuhan kasih sayang kat situ berbading kita pakaikan harness.(Tapi kalau tak boleh kawal juga baik la dipakaikan harness tu..)



Saya rasa sebab tu anak-anak manja dengan ayah mereka sebab sejak diaorang bayi lagi sampai umur 3-4 tahun kalau keluar memang ayahnya yang akan dukung.Saya memang tak dukung anak kalau keluar.Bila dia tengok anak melasak atau  orang terlalu ramai kat satu2 tempat tu memang dia akan terus dukung anak.Anak tak nak dukung pun dia sibuk nak dukung.hahahah..



Itu lah kot puncanya kenapa dengan ayah diaorang kadang saya tengok berbulu mata ni.Menyampah sebab manja sangat.Lagi-lagi si kakak .Memang kecil2 ayahnya tak pernah marah sebab ayah dia kata kakak paling baik dan dengar cakap.Kalau adik dah berapa kali kena rotan kaki.hahhaah..

Kalau saya yang dukung anak mesti muka ketat macam ni...tapi ayah diaorang rilek je..
anak tak de pulak sibuk nak turun..hahahah







Jadi pada lelaki-lelaki tu kalau nak anak sayang korang ketat, padat dan sendat kerap2 lah dukung anak ye.Jangan bila keluar asyik je yang kena dukung anak ..Alasan nya anak nak dengan mak dia..Tu tanda-tanda anak tak selesa dengan ayah nya..Sebab tak biasa ..Lepas ni kena biasa-biasakan..


sekian..

4 comments:

  1. biasanya memang macam ni..anak buah sy pun lagi manja dan rapat dengan ayah dorg banding dengan ibunya

    ReplyDelete
  2. Memang manja dengan abah, rasanya dulu sampai form 1 pun kalau tertido kat ruang tamu, abah yang dukung bawak masuk bilik. Maklumlah badan kecik comey je.

    ReplyDelete
  3. sama la dengan anak saya.. ayah dia lagi banyak dukung dari sejak lahir. kalau masa kecik melasak kat tempat2 awam.. memang kena dukung.. tapi sekarang dah tak berdukung.. kalau dulu asyik berdukung sampai dekat 5 tahun. Tapi shahila nampak still manja walau saya garang hahaha

    ReplyDelete
  4. sama jgk dgn fasya.. sgt2 rapat n manja dgn papa dia.. mmg dr kecik, papa dia byk jaga..lya kan sakit skmo dlu..byk kna tgl, sbb kna buat rwatan hosp..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();