Skip to main content

SITI SARAH: SAYA AKAN IKAT ANAK SAYA , JANJI ANAK-ANAK SELAMAT

Assalamualaikum..



Siti Sarah dalam  akaun instagramnya hari ni mengakui anak nya hilang di pusat membeli belah di Kuala Lumpur semalam.Kejadian yang berlaku sekelip mata itu membuat dirinya lebih berhati-hati dan mengambil keputusan untuk mengikat anaknya apabila keluar.

sitisarahraissuddin
Cinta hati ibu...
Semalam satu pengajaran dalam hidup saya ..
Zakira talita zahra hilang di sebuah komplax membeli belah d kuala lumpur! 
Ianya hanya perlukan 5 saat untuk terjadi.. Salah ibu ya saya akui, patutnya ibu ikat anak ibu. Biarlah apa org nk ckp. Nk kta ikat kucing ke, ikat ...... ke, janji ank ibu tak hilang. Bila saya tnya Talita ckp "Talita ikut org baik". Walaupun sblm ni puas saya ingatkan anak2 supaya jgn ikut org yg tidak dikenali, tp mereka hanyalah anak kecil. Siapalah saya utk beri peringatan, tp bermula dr kes inilah saya akan mngikat anak saya tanpa saya peduli apa org nk kata. Janji anak2 saya selamat. Kalau ada yg jual harness tu tolong bagi tau kat sini ... Terima kasih kepada puan Aisyah stuff monorel yg manjaga Talita ..


Shuib amat bersyukur kerana anaknya ditemui selamat atas bantuan seseorang yang bertindak membantu Talita mencari ibu bapanya. Shuib juga menasihati agar ibu bapa di luar sana tidak sesekali leka dan cuai ketika membeli belah..

Semoga kejadian seperti ini menjadi pengajaran untuk kita semua..Saya pun kurang suka kalau anak diikat tapi dalam keadaan tertentu anak kita memang sukar dikawal terutamanya di pusat membeli belah.Dalam keadaan ramai orang tu bukan senang kita nak kawal anak kita .Jadi adalah lebih baik ikat saja anak tu supaya kita sendiri tak terleka..

sekian..




Comments

  1. tolak tepi kata-kata orang..yang utama keselamatan anak-anak dan keluarga.

    ReplyDelete
  2. Saya dapat rasakan perasaan Siti Sarah macam mana sebab saya juga pernah mengalami situasi yang sama tapi kejadian yang saya alami berlaku di taman permainan Tasik Titiwangsa, KL. Huh! jadi gila saya sekejap... hilang pertimbangan. Kebetulan time tu kejadian kehilangan Song Seng baru je terjadi.

    ReplyDelete
  3. oh tidak saya pon takut. anak dua tahun ni kemain aktif nk pusing mall. urut dada saya tgk helagat dia.

    alhamdulillah selamat semuanya, kan..

    ReplyDelete
  4. kite yg dah tua ni pun kalu sesat dah menggelabah bagai nak rak inikan pula anak hilang? kita bkn hidup 20 thn yg lps...

    ReplyDelete
  5. safety 1st. harness salah 1 caranye. -ve thoughts, please go away..!

    ReplyDelete
  6. betul, keselamatan anak lagi penting sebab tu kena tegas dalam hal sebegini

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …