Wednesday, 4 January 2017

SITI SARAH: SAYA AKAN IKAT ANAK SAYA , JANJI ANAK-ANAK SELAMAT

Assalamualaikum..



Siti Sarah dalam  akaun instagramnya hari ni mengakui anak nya hilang di pusat membeli belah di Kuala Lumpur semalam.Kejadian yang berlaku sekelip mata itu membuat dirinya lebih berhati-hati dan mengambil keputusan untuk mengikat anaknya apabila keluar.

sitisarahraissuddin
Cinta hati ibu...
Semalam satu pengajaran dalam hidup saya ..
Zakira talita zahra hilang di sebuah komplax membeli belah d kuala lumpur! 
Ianya hanya perlukan 5 saat untuk terjadi.. Salah ibu ya saya akui, patutnya ibu ikat anak ibu. Biarlah apa org nk ckp. Nk kta ikat kucing ke, ikat ...... ke, janji ank ibu tak hilang. Bila saya tnya Talita ckp "Talita ikut org baik". Walaupun sblm ni puas saya ingatkan anak2 supaya jgn ikut org yg tidak dikenali, tp mereka hanyalah anak kecil. Siapalah saya utk beri peringatan, tp bermula dr kes inilah saya akan mngikat anak saya tanpa saya peduli apa org nk kata. Janji anak2 saya selamat. Kalau ada yg jual harness tu tolong bagi tau kat sini ... Terima kasih kepada puan Aisyah stuff monorel yg manjaga Talita ..


Shuib amat bersyukur kerana anaknya ditemui selamat atas bantuan seseorang yang bertindak membantu Talita mencari ibu bapanya. Shuib juga menasihati agar ibu bapa di luar sana tidak sesekali leka dan cuai ketika membeli belah..

Semoga kejadian seperti ini menjadi pengajaran untuk kita semua..Saya pun kurang suka kalau anak diikat tapi dalam keadaan tertentu anak kita memang sukar dikawal terutamanya di pusat membeli belah.Dalam keadaan ramai orang tu bukan senang kita nak kawal anak kita .Jadi adalah lebih baik ikat saja anak tu supaya kita sendiri tak terleka..

sekian..




6 comments:

  1. tolak tepi kata-kata orang..yang utama keselamatan anak-anak dan keluarga.

    ReplyDelete
  2. Saya dapat rasakan perasaan Siti Sarah macam mana sebab saya juga pernah mengalami situasi yang sama tapi kejadian yang saya alami berlaku di taman permainan Tasik Titiwangsa, KL. Huh! jadi gila saya sekejap... hilang pertimbangan. Kebetulan time tu kejadian kehilangan Song Seng baru je terjadi.

    ReplyDelete
  3. oh tidak saya pon takut. anak dua tahun ni kemain aktif nk pusing mall. urut dada saya tgk helagat dia.

    alhamdulillah selamat semuanya, kan..

    ReplyDelete
  4. kite yg dah tua ni pun kalu sesat dah menggelabah bagai nak rak inikan pula anak hilang? kita bkn hidup 20 thn yg lps...

    ReplyDelete
  5. safety 1st. harness salah 1 caranye. -ve thoughts, please go away..!

    ReplyDelete
  6. betul, keselamatan anak lagi penting sebab tu kena tegas dalam hal sebegini

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();