Skip to main content

SHARNAZ AHMAD DAN NOORNABILA BAKAL MELANGSUNGKAN PERKAHWINAN MARCH INI

Assalamualaikum...



Dah nak kahwin dah rupanya hero Tamil sorang ni...hahahah...Ada yang tanya saya kenapa saya selalu panggil dia hero tamil. Dah tentu lah sebab gaya bercakap nya tu..Kalau biasa tengok filem tamil mesti tahu cara bercakap diaorang cemana. Ok lah..lupa kan tu..Nak cerita pasal dia nak kahwin ni..

Berdasarkan dari apa yang dikongsi oleh pasangan yang sama muka ni ,Sharnaz dan Nabila akan mendirikan rumahtangga pada 31 march 2017 . Majlis disebelah pengantin perempuan akan berlangsung pada 2 April.Mesti ramai peminat Sharnaz Ahmad yang gembira dengan berita ni.Maklum la, dia kan ada sejarah cinta yang pahit juga la satu masa dulu..kan??

Ramai yang mendoakan semoga pasangan ni cepat bertemu jodoh.Mana tak nya ..Kalau dah asyik bergambar melekat je naik sakit juga mata yang memandang,hahahah..


Tengok gambar-gambar yang dikongsi oleh mereka di insta ni , cantik sangat Noornabila ni..kan??Dulu masa awal-awal hubungan diaorang ni ada yang siap cemuh lagi..Konon nya nak kan Sharnaz pilih la anak dara ,memandangkan Sharnaz kan bujang..Aih..dah hati suka kat yang tu mana la boleh paksa2..kan??lagipun bukan nya bini orang.Apa ingat kalau janda ni tak boleh pilih yang bujang ke??Ke nak suruh ambik laki orang..

Stress makcik dengan golongan manusia yang suka susun kasta dan darjat ni . Manusia kuno yang entah dari mana la datang nya..Yang miskin kena kawen dengan yang miskin. Yang dok kampung kena kahwin dengan orang kampung..Yang belajar takat tingkatan 5 kena kahwin dengan yang ada spm je..errghhh!!bila manusia macam ni nak pupus ye??


sekian..

Comments

  1. Semoga dapat berbahagia & menjadi suami isteri sampai ke syurga bersama sama 😃
    .
    Saling menjadi pakaian antara satu sama lain

    ReplyDelete
  2. Mak Neelofa pun cantiklah Dee itu yg anak-anak dia pun cantik-cantik
    Betul Dee... pilihan org kita jgn komen sebaiknya doakan kebahagiaan mereka.

    ReplyDelete
  3. Betullah tu, dah katanya jodohkan.... Terpulang pada orang yg nak kawen, anak dara ke janda ke kalau dah suka semuanya un sempurna jadinya. Nabila tu walaupun janda tapi body mcm anak dara tu....

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah...bila jodoh dah sampai masanya... :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …