Skip to main content

SHARNAZ AHMAD DAN NOORNABILA BAKAL MELANGSUNGKAN PERKAHWINAN MARCH INI

Assalamualaikum...



Dah nak kahwin dah rupanya hero Tamil sorang ni...hahahah...Ada yang tanya saya kenapa saya selalu panggil dia hero tamil. Dah tentu lah sebab gaya bercakap nya tu..Kalau biasa tengok filem tamil mesti tahu cara bercakap diaorang cemana. Ok lah..lupa kan tu..Nak cerita pasal dia nak kahwin ni..

Berdasarkan dari apa yang dikongsi oleh pasangan yang sama muka ni ,Sharnaz dan Nabila akan mendirikan rumahtangga pada 31 march 2017 . Majlis disebelah pengantin perempuan akan berlangsung pada 2 April.Mesti ramai peminat Sharnaz Ahmad yang gembira dengan berita ni.Maklum la, dia kan ada sejarah cinta yang pahit juga la satu masa dulu..kan??

Ramai yang mendoakan semoga pasangan ni cepat bertemu jodoh.Mana tak nya ..Kalau dah asyik bergambar melekat je naik sakit juga mata yang memandang,hahahah..


Tengok gambar-gambar yang dikongsi oleh mereka di insta ni , cantik sangat Noornabila ni..kan??Dulu masa awal-awal hubungan diaorang ni ada yang siap cemuh lagi..Konon nya nak kan Sharnaz pilih la anak dara ,memandangkan Sharnaz kan bujang..Aih..dah hati suka kat yang tu mana la boleh paksa2..kan??lagipun bukan nya bini orang.Apa ingat kalau janda ni tak boleh pilih yang bujang ke??Ke nak suruh ambik laki orang..

Stress makcik dengan golongan manusia yang suka susun kasta dan darjat ni . Manusia kuno yang entah dari mana la datang nya..Yang miskin kena kawen dengan yang miskin. Yang dok kampung kena kahwin dengan orang kampung..Yang belajar takat tingkatan 5 kena kahwin dengan yang ada spm je..errghhh!!bila manusia macam ni nak pupus ye??


sekian..

Comments

  1. Semoga dapat berbahagia & menjadi suami isteri sampai ke syurga bersama sama 😃
    .
    Saling menjadi pakaian antara satu sama lain

    ReplyDelete
  2. Mak Neelofa pun cantiklah Dee itu yg anak-anak dia pun cantik-cantik
    Betul Dee... pilihan org kita jgn komen sebaiknya doakan kebahagiaan mereka.

    ReplyDelete
  3. Betullah tu, dah katanya jodohkan.... Terpulang pada orang yg nak kawen, anak dara ke janda ke kalau dah suka semuanya un sempurna jadinya. Nabila tu walaupun janda tapi body mcm anak dara tu....

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah...bila jodoh dah sampai masanya... :)

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …