Skip to main content

PEMINAT MAKIN BOSAN DENGAN LAWAK PICKUP LINES SEPAHTU

Assalamualaikum...



Kumpulan Sepahtu memang ramai peminatnya.Saya sendiri suka tonton rancangan yang ada Sepahtu.Nampak serasi gabungan Jep dan Shuib bersama Rahim..Kan??Sejak awal kemunculan mereka , setiap persembahan mereka pasti mendapat sambutan penonton.

Walaupun saya tak melanggan siaran Warna di Astro , tapi saya selalu menonton Sepahtu Reunion di youtube.Tak nak terlepas dengar lawak-lawak diaorang tu.Awal-awal dulu memang best tapi sejak akhir-akhir ni persembahan diaorang macam bosan sikit.


Bukan saya saja yang perasan tapi ramai penonton rasa benda yang sama bila mereka kerap buat lawak pickup line dan Chia Chia Chia tu..Setiap minggu macam lawak tu je yang diaorang ada.

Tapi perkara tu tak sedikit pun membuatkan jumlah penonton berkurangan.Setiap minggu rancangan yang disiarkan secara langsung ni sentiasa mendapat sambutan hangat.Mungkin kerana ramai peminat percaya sepahtu mampu mengubah persembahan mereka menjadi lebih menarik.






Saya sendiri walaupun dah bosan dengan lawak pickup lineS mereka tetap nak tengok sebab saya rasa mereka tahu peminat nak kan pembaharuan .Tapi bila tonton, masih buat lawak yang sama agak kecewa.Lepas tu berharap minggu depan diaorang buat Sepahtu Reunion akan lebih menarik.



Kat situ je dah nampak peminat masih sayang kan diaorang,Tapi kalau tak ubah lambat laun orang blah je..Lagipun sekarang mungkin tak de pelawak yang boleh tandingi diaorang.tapi sikit masa nanti kalau ada yang lebih bagus jangan hairan kalau peminat lari.Apa pun masih ramai yang terhibur dengan persembahan mereka.Tak de pickup Line pun mereka tetap kelakar..kan??

sekian..

Comments

  1. tak leh komen entry ni sbb aku mmg tak layan cerita mcm ni terutamanya yg dok buat kelakar ngok ngek ni .. tak minat ... sedangkan radio mmg pun aku dah tak dgr sbb asek buat lawak bodo je .. tah ape ... aku nk dgr radio bkn sore org dok gelak je

    ReplyDelete
  2. Setiap orang ada masanya
    .
    Satu masa nanti penonton akan bosan juga
    .
    Muka baru pun silih berganti
    .
    😃
    .
    Maznee pun tak layan sangat rancangan cam ni

    ReplyDelete
  3. ooo ok..kita pun sokong dgn komen2 tersebut...sorry peminat sepah tu

    ReplyDelete
  4. Aida ok ok aje dgn diorang ni.
    Boleh la.
    Just terpaksa setuju la.
    Lawak diorang da xde yg baru.
    Da boleh diagak.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …