Friday, 6 January 2017

NASI BUAT SAYA MURUNG DAN SEDIH

Assalamualaikum...


Semalam saya bagitahu suami nak makan mee kari..Padahal tengah diet ni..Tekak masih lagi nak makan macam-macam..Hahhaha..Tak sedar badan dah gemuk.Saya memang senang gemuk.Kalau orang lain makan nasik seminggu pun tak naik-naik berat nya tapi saya ni cukup la 3 hari makan nasi mesti berat naik 1-2 kg...Seram kan?? Sebab itu saya tak makan nasik dan jarang2 ambil makanan yang berat.



Makan tu memang seronok tapi lepas makan buat saya tak gembira.Ada yang kata tak makan nasi mana boleh...Kalau nak tahu apa diet yang sesuai dengan kita salah satunya ialah kita gembira dengan diet yang kita buat.Kalau kita murung dan sedih je masa berdiet itu tandanya diet kita tak sihat dan tak sesuai untuk kita.Kalau saya tak makan nasik, bersenam setiap hari memang saya rasa seronok dan senang hati.Nasi memang buat saya tak gembira..hahaah

Saya lebih suka makan buah, roti dan telur..3 benda ni saya boleh makan 3 kali sehari. Pun dah cukup buat saya kenyang dan lawas dengan baik..Jadi kenapa pulak saya perlu kan nasi..kan??



Tapi yang paling penting sekali kena bersenam..Satu hari sekali kena keluarkan peluh .Saya lebih suka berpeluh dari rasa kering sepanjang hari macam orang demam.Sebab itu saya tak boleh berkerja dalam bilik yang ada pendingin hawa.Lemah badan saya,.jadi malas je..

Tapi tu la..malas makan nasik dan selalu bersenam pun susah lagi nak kurus..hahahha..

sekian..




1 comment:

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();