Skip to main content

INI CARA PALING SWEET KALAU NAK TEGUR SIKAP ISTERI

Assalamualaikum...



Korang pernah tak tanya suami korang " Awak rasa saya ni orang yang macam mana?"

Soalan tu ramai lelaki tak suka jawab sebab dia nak berterus terang tapi tak boleh sebab dia tahu silap cakap nanti bergaduh..Tau2 je la orang perempuan ni , kalau suami kata "nasik lembik sikit hari ni.." dia punya sentap tu sampai henyot pipi .Punya buruk nya.

Kalau isteri tanya soalan macam tu jangan lah bagi jawapan yang buruk-buruk saja..Satu je soalan dia..kau pulak senaraikan habis buruk dia.macam la esok kau tak jumpa isteri kau dah..

Pelan-pelan boleh tak??Bagi 3 sikap isteri yang baik tapi selit kan satu yang tak best.Contohnya..

"awak ni bertanggungjawab , pandai didik anak, saya paling suka tengok awak ajar anak mengaji..Cuma bila awak garang sangat saya rasa nak menyorok bawah katill"


Mudah tak??Jangan serius sangat masa bercakap dengan dia..Selit2 sikit lawak supaya dia tak la rasa stress..Ni tidak..Biasa yang terjadi...

"awak ni orang nya bukan tak baik..baik memang baik..cuma kadang mulut awak kurang ajar sikit.Awak ubah la sikap buruk awak tu.Bagi contoh yang baik pada ank-anak.."


Kalau kau seorang isteri , kau stress tak dengar benda macam tu keluar kat mulut suami kau? Isteri ni dia pantang kalau suami nak mengajar dia tapi dengan cara yang akan buat dia jadi benci.

Saya memang suka tanya suami saya " abang rasa kita orang yang macam mana?"




saya suka tanya sebab dia akan bagi jawapan yang buat saya senang hati, ketawa berdekah-dekah dan dalam masa yang saya saya ubah sikit2 tabiat buruk saya..

Dia bukan banyak pun puji saya  tapi sebab kata-katanya sedap didengar..Best tak suami saya??

Jangan rampas ye...hahahah..


sekian...

Comments

  1. Ini sama dengan kaedah doktor Muhaiya
    .
    😃
    .
    Puji 3 kali dan tegur sekali
    .
    Kena bina hubungan baik duku baru nasihat melekat di hati
    .
    😉
    .
    Seni menegur.
    .
    Telinga tak panas, kasih tak putus
    .
    Fikiran tak kusut

    ReplyDelete
  2. Suami perlu tahu setakat mana tahap kesabaran isterinya jika dirasa teguran sebabkan kecil hati isteri berpnjangan elok hapuskan dgn gurauan...baru normal ok

    ReplyDelete
  3. Tak baikkan rampas suami.. Tetapi berkongsi tu sweet

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …