Skip to main content

HILANG ORANG TERSAYANG DALAM SEKELIP MATA

Asslaamualaikum..



Kesian pada jiran saya ni..Suami nya dikabarkan meninggal dunia.Mesti sekarang dia sedang bersedih.Jiran saya ni penah jadi janda yang mempunyai 3 orang anak. Kemudian dia berkahwin dengan seorang lelaki warga Bangladesh.Diaorang berniaga jual sayuran di pasar Malam.

Memang kehidupan diaorang senang dan lelaki tu pun jaga anak2 tirinya dengan baik.Dihantar dan ambik ke sekolah, bila cuti dibawa anak-anak keluar .Diaorang ni muda lagi.Lelaki tu pun usia nya awal 30 an.


2, 3 hari lepas lelaki tu balik ke negara dia.Dia memang selalu juga balik sana .Tapi balik sorang je..Tapi kali ni dia balik dan keluarga nya kat sini dapat berita dia meninggal di sana .Puncanya dirompak dan dibunuh ketika naik teksi nak balik ke rumah kelmarin.

Walaupun suaminya tinggalkan kereta, van, motorsikal untuk isterinya disini tapi dah tentu kehilangan suami bagi kesan juga dalam hidup isterinya..kan??Lagi-lagi diaorang ni baru je berkahwin.Kalau tak salah saya tahun lepas kot. Mungkin lepas ni isterinya teruskan je perniagaan diaorang.

--------------



Mengenangkan apa yang terjadi pada jiran saya buat saya lebih bersyukur dengan apa yang ada sekarang.Jiran saya tu mungkin ada segalanya berbanding saya ni..Macam langit dan bumi kot...tapi tanpa suami disisi umpama patah sebelah sayapnya.Harap nya jiran saya sabar dan teruskan kehidupan nya demi anak-anak.

Hargailah dan sayangilah insan-insan yang ada disisi kita.Siapa tahu antara kita siapa yang akan pergi dulu..kan??Pasangan kita mungkin ada yang tak sempurna dalam dirinya tapi kekurangan nya tu yang buat kita dan dia masih bersama kerana hidup perlu saling melengkapi dan menghargai.

Alfatihah...


sekian..


Comments

  1. sedihnya..alfatihah untuk suaminya

    ReplyDelete
  2. Innalillah semoga rohnya dicucuri rahmat Allah. kita ini milik Allah.

    ReplyDelete
  3. yup ada segalanya berbentuk material takkan sama dengan adanya orang tersayang.. orang tersayang ni selalunya menjadi kekuatan kita.. Semoga jiran kak diana tu tabah & semoga Allah permudahkan urusannya

    ReplyDelete
  4. Alfatihah buat arwah suami jiran Diana tu...

    Kehilangan orang tersayang bukannya seperti kehilangan barang. Memang cukup terasa peritnya walaupun kita ada segalanya. Sebab itulah sekarang ni selagi masih bersama, kita nikmati ajelah pahit manis hidup bersama. Manalah tahu apa akan jadi di kemudian hari.

    ReplyDelete
  5. sedihnya... dh la meninggalnya kt sana, jauh lak tu

    moga jiran awak tu sabar ye dik...

    ReplyDelete
  6. Allahuakbar. Innalillahi wa inna ilai hi rajiun
    .
    Allahumma urjuni fi musibati
    .
    Wa akhlif li khairan minha
    .
    Semoga roh arwah ditempatkan dalam golongan orang beriman.
    .
    😥
    .
    Tak sangka nak rompak sampai bunuh. Kejamnya

    ReplyDelete
  7. sedihnya... beruntungla sape2 yg ada suami disisi walaupun harta tak seberapa.. harta paling utama org2 yg kita sayang.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …