Wednesday, 18 January 2017

HILANG ORANG TERSAYANG DALAM SEKELIP MATA

Asslaamualaikum..



Kesian pada jiran saya ni..Suami nya dikabarkan meninggal dunia.Mesti sekarang dia sedang bersedih.Jiran saya ni penah jadi janda yang mempunyai 3 orang anak. Kemudian dia berkahwin dengan seorang lelaki warga Bangladesh.Diaorang berniaga jual sayuran di pasar Malam.

Memang kehidupan diaorang senang dan lelaki tu pun jaga anak2 tirinya dengan baik.Dihantar dan ambik ke sekolah, bila cuti dibawa anak-anak keluar .Diaorang ni muda lagi.Lelaki tu pun usia nya awal 30 an.


2, 3 hari lepas lelaki tu balik ke negara dia.Dia memang selalu juga balik sana .Tapi balik sorang je..Tapi kali ni dia balik dan keluarga nya kat sini dapat berita dia meninggal di sana .Puncanya dirompak dan dibunuh ketika naik teksi nak balik ke rumah kelmarin.

Walaupun suaminya tinggalkan kereta, van, motorsikal untuk isterinya disini tapi dah tentu kehilangan suami bagi kesan juga dalam hidup isterinya..kan??Lagi-lagi diaorang ni baru je berkahwin.Kalau tak salah saya tahun lepas kot. Mungkin lepas ni isterinya teruskan je perniagaan diaorang.

--------------



Mengenangkan apa yang terjadi pada jiran saya buat saya lebih bersyukur dengan apa yang ada sekarang.Jiran saya tu mungkin ada segalanya berbanding saya ni..Macam langit dan bumi kot...tapi tanpa suami disisi umpama patah sebelah sayapnya.Harap nya jiran saya sabar dan teruskan kehidupan nya demi anak-anak.

Hargailah dan sayangilah insan-insan yang ada disisi kita.Siapa tahu antara kita siapa yang akan pergi dulu..kan??Pasangan kita mungkin ada yang tak sempurna dalam dirinya tapi kekurangan nya tu yang buat kita dan dia masih bersama kerana hidup perlu saling melengkapi dan menghargai.

Alfatihah...


sekian..


11 comments:

  1. sedihnya..alfatihah untuk suaminya

    ReplyDelete
  2. Innalillah semoga rohnya dicucuri rahmat Allah. kita ini milik Allah.

    ReplyDelete
  3. yup ada segalanya berbentuk material takkan sama dengan adanya orang tersayang.. orang tersayang ni selalunya menjadi kekuatan kita.. Semoga jiran kak diana tu tabah & semoga Allah permudahkan urusannya

    ReplyDelete
  4. Alfatihah buat arwah suami jiran Diana tu...

    Kehilangan orang tersayang bukannya seperti kehilangan barang. Memang cukup terasa peritnya walaupun kita ada segalanya. Sebab itulah sekarang ni selagi masih bersama, kita nikmati ajelah pahit manis hidup bersama. Manalah tahu apa akan jadi di kemudian hari.

    ReplyDelete
  5. sedihnya... dh la meninggalnya kt sana, jauh lak tu

    moga jiran awak tu sabar ye dik...

    ReplyDelete
  6. Allahuakbar. Innalillahi wa inna ilai hi rajiun
    .
    Allahumma urjuni fi musibati
    .
    Wa akhlif li khairan minha
    .
    Semoga roh arwah ditempatkan dalam golongan orang beriman.
    .
    😥
    .
    Tak sangka nak rompak sampai bunuh. Kejamnya

    ReplyDelete
  7. sedihnya... beruntungla sape2 yg ada suami disisi walaupun harta tak seberapa.. harta paling utama org2 yg kita sayang.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();