Skip to main content

ANDY LAU PATAH TULANG PINGGUL JATUH DARI KUDA

Assalamualaikum..




Pertengahan tahun 90 an dulu mana ada siapa kita disini yang kenal artis korea.Filem korea pun tak de disiarkan di kaca tv.Yang ada hanya filem-filem dan drama tv dari Hongkong.Waktu tu antara artis Hongkong Yang menjadi sebutan ramai ialah , Leon Lai Meng, Jacky Chan, Anita mui , dan ramai lagi..Dan salah seorang yang mempunyai jutaan peminat disini ialah Andy Lau.

Terbaru berita mengenai  pelakon Andy Lau ,beliau dikabarkan terjatuh dari kuda ketika ketika pengambaran sebuah iklan Teh di Thailand minggu lalu

 
Beliau  dibawa pulang  ke Hong Kong Khamis lalu dan terus dibawa ke Hong Kong Sanatorium & Hospital untuk rawatan. Beberapa tulang dibahagian pinggulnya patah dan dia perlu ditahan di wad selama 6-9 minggu.Manakala untuk sembuh sepenuhnya ianya mengambil masa selama 6-9 bulan.

Andy Lau yang kini berusia 55 tahun adalah seorang pelakon dan juga penyanyi . Kejadian ini pasti menjejaskan kempen promosi filem dan nyanyian   dan beberapa konsert akhir tahun di Coliseum yang sudah dirancang sejak awal mungkin akan dibatalkan .



Menurut Straits Time,  penyanyi Alan Tam, baru-baru ini mengunjungi beliau  hospital tapi terpaksa memendek kan masa lawatan disebabkan Andy Lau merasa kesakitan dan perlu berehat secukupnya..Apple Daily melaporkan bahwa kos rawatan nya berjumlah HK $ 3.000.000 (US $ 390.000). Namun Andy Lau mempunyai Insurans diri berjumlah  US $ 50 juta.

Saya juga antara salah seorang peminat filem-filem lakonan pelakon ni.macam tak percaya yang usia nya dah 55 tapi masih aktif berlakon filem , iklan dan bakal mengadakan kosert di hujung tahun nanti.Memang laris sepanjang masa dia ni.Semoga palakon kesayangan ramai ni cepat sembuh.


sekian

Comments

  1. dah lama tak dgr citer pelakon hk ni..

    ReplyDelete
  2. muka ttp hensem wlupun dah tua ... betui sape tak kenal andy lau ngan pelakon hongkong tp klu korg tanya aku pasal pelakok korea aku tak kenal hahaha jenuh nk google pulak

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …