Skip to main content

ADA TAK PECINTA HAIWAN YANG NAK BELA TIKUS

Assalamualaikum...

Korang rasa gambar kat bawah ni kelakar ke tidak..Bagi saya kelakar..Tapi ada yang kata cara ni kejam.Tengok gambar ni pun tahu pemilik gambar ni nak bergurau saja..Nak buat lawak tapi tak dia sangka dia di kecam oleh beberapa pecinta haiwan.

Gambar pertama , seekor tikus diikat kaki dan tangan sambil di badan nya tertera kertas bertulis "Walaupun saya dipukul hingga matii, saya tidak akan mengakui  saya mencuri nasi" 


Dan kemudian gambar kedua dalam keadaan yang sama , tertulis permohonan maaf tikus tersebut yang berbunyi "Saya tidak akan berani melakukannya lagi"

Kedua-dua gambar diatas dikecam netizen yang mendakwa mereka sebagai pecinta haiwan.

Korang rasa kejam ke gambar ni??kalau rasa gambar ni kejam , agaknya saya lagi kejam la kot.Sebab selalu saya pasang perangkap tikus, bila tikus masuk perangkap saya letak je tikus dan perangkap tu kat luar rumah.Biar dia mati dalam perangkap tu..

Jonjea berangan nak jadi tikus..


Haiwan perosak kot..Mana boleh simpan2..kena bunuh.Kalau ada sesiapa pecinta haiwan yang nak kata saya kejam , tolong pm alamat.Saya dapat tikus nanti saya nak hantar pi ke rumah awak.Biar awak bela tikus kat rumah..ok..ahahahah

Comments

  1. dulu. kalau tikus masuk perangkap... 2 3 nak bunuh kalau family suruh bunuh.... hurmmm :( rendam dalam baldi penuh ayakkk. biarlah kau lemas sana. hati ini kena kejam ...

    ReplyDelete
  2. kita boleh bunuh haiwan perosak cuma tak boleh menyeksa dia.. even cicak pun dapat pahala kalau kita bunuh tapi kalau kita seksa dia tetap kita berdosa. Mungkin bagi pencinta haiwan cara ni seolah2 menyeksa tikus tu kot.. kalau di ikat masa dia belum mati.. kalau dah mati rasanya tak perlu jadi isu

    ReplyDelete
  3. Tapi kesian juga sebab macam diseksa
    Baik bunuh ajelah jgn terseksa gitu kan..
    Eh... kakak ni geli pun juga hihi..

    ReplyDelete
  4. Saya pencinta haiwan...memang patut tikus dimusnahkan kerana ia makhluk perosak...tapi dengan menangkap dan mengikat kaki begini siksa mata yang melihat, pencinta haiwan ni hatinya mudah kesian..lebih baik bunuh terus dari dibiar begini :-(

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…