Wednesday, 25 January 2017

ADA TAK PECINTA HAIWAN YANG NAK BELA TIKUS

Assalamualaikum...

Korang rasa gambar kat bawah ni kelakar ke tidak..Bagi saya kelakar..Tapi ada yang kata cara ni kejam.Tengok gambar ni pun tahu pemilik gambar ni nak bergurau saja..Nak buat lawak tapi tak dia sangka dia di kecam oleh beberapa pecinta haiwan.

Gambar pertama , seekor tikus diikat kaki dan tangan sambil di badan nya tertera kertas bertulis "Walaupun saya dipukul hingga matii, saya tidak akan mengakui  saya mencuri nasi" 


Dan kemudian gambar kedua dalam keadaan yang sama , tertulis permohonan maaf tikus tersebut yang berbunyi "Saya tidak akan berani melakukannya lagi"

Kedua-dua gambar diatas dikecam netizen yang mendakwa mereka sebagai pecinta haiwan.

Korang rasa kejam ke gambar ni??kalau rasa gambar ni kejam , agaknya saya lagi kejam la kot.Sebab selalu saya pasang perangkap tikus, bila tikus masuk perangkap saya letak je tikus dan perangkap tu kat luar rumah.Biar dia mati dalam perangkap tu..

Jonjea berangan nak jadi tikus..


Haiwan perosak kot..Mana boleh simpan2..kena bunuh.Kalau ada sesiapa pecinta haiwan yang nak kata saya kejam , tolong pm alamat.Saya dapat tikus nanti saya nak hantar pi ke rumah awak.Biar awak bela tikus kat rumah..ok..ahahahah

4 comments:

  1. dulu. kalau tikus masuk perangkap... 2 3 nak bunuh kalau family suruh bunuh.... hurmmm :( rendam dalam baldi penuh ayakkk. biarlah kau lemas sana. hati ini kena kejam ...

    ReplyDelete
  2. kita boleh bunuh haiwan perosak cuma tak boleh menyeksa dia.. even cicak pun dapat pahala kalau kita bunuh tapi kalau kita seksa dia tetap kita berdosa. Mungkin bagi pencinta haiwan cara ni seolah2 menyeksa tikus tu kot.. kalau di ikat masa dia belum mati.. kalau dah mati rasanya tak perlu jadi isu

    ReplyDelete
  3. Tapi kesian juga sebab macam diseksa
    Baik bunuh ajelah jgn terseksa gitu kan..
    Eh... kakak ni geli pun juga hihi..

    ReplyDelete
  4. Saya pencinta haiwan...memang patut tikus dimusnahkan kerana ia makhluk perosak...tapi dengan menangkap dan mengikat kaki begini siksa mata yang melihat, pencinta haiwan ni hatinya mudah kesian..lebih baik bunuh terus dari dibiar begini :-(

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();