Skip to main content

NAK PILIH LELAKI TINGGI ATAU YANG RENDAH

Assalamualaikum..

Pertama kali saya jumpa suami saya , terdetik dalam hati tinggi nya dia ni.Hahah..Padahal sebenarnya dia tak la tinggi sampai saya kena dongak untuk tengok dia.Mungkin sebab saya ni rendah je jadi saya rasa dia sangat tinggi.Bagi wanita yang tinggi nya 160 atau lebih mungkin akan kata suami saya tak la tinggi sangat..Dulu saya tak de tetapkan pendirian  cuma nak dekat dengan lelaki tinggi saja ..Saya rasa rendah ke tinggi ke ok je asal kan baik dengan saya.




Tapi ada perempuan yang dia dah tetapkan lelaki yang nak jadi suami dia mesti lah lebih tinggi dari dia.kalau rendah atau sama tinggi tu memang tak de peluang la nak jadi pasangan dia,.Tinggi lebih 5cm dari dia pun tak boleh..kena lebih dari 15cm ...hahahahah..Itu citarasa orang la..kan??Dah dia suka macam tu..

Ada jugak yang mula-mula dia memang nak cari yang tinggi je..Tapi entah macam mana yang rendah tu pulak pandai ambil hatinya, lebih bergaya, lebih berharta..heheh..terus tak mampu nak tolak bila lelaki tu luahkan perasaan.Atau atau juga yang memang tiba-tiba pintu hatinya terbuka untuk tidak memandang pada rendah atau tinggi,tapi yang penting hatinya baik dan nampak keikhlasan nya.



Ada satu kajian mengatakan lelaki tinggi akan buat wanita lebih bahagia.Lelaki tinggi akan buat wanita rasa lebih selamat dan kebanyakan wanita yang mendapat suami yang tinggi akan mudah hamil dan subur.

Tapi lelaki yang lebih rendah dari isteri pun ada kelebihan nya tau.Lelaki yang lebih rendah atau sama rendah dengan isteri biasanya akan lebih mengutamakan isteri dan anak-anaknya.Dia suka berfikir jauh ke hadapan dan setiap tindakan nya terlihat lebih matang.Dan paling menarik lelaki rendah akan lebih banyak mengalah jika berselisih pendapat dengan pasangan.

Jadi lepas ni dah tahu ke nak pilih yang lebih tinggi atau yang lebih rendah??heheehh...

sekian..


Comments

  1. saya suami rendah sikit dari sya,,

    ReplyDelete
  2. sejujurnya suka tengok lelaki tinggi..tapi kalau untuk buat pasangan hidup, tu semua tolak tepi.

    ReplyDelete
  3. TINGGI ATAU RENDAH XYAH FIKIR SGT YG PENTING BAIK HATINYA.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah terima apa adanya...syukur..hihi..

    ReplyDelete
  5. saya dulu memang dah target kalau boleh nak suami yang tinggi tu normal la.. Alhamdulillah dapat yang tinggi normal. sebab saya ni pendek. Tinggi 140cm jer hahaha

    ReplyDelete
  6. Kmi cma tinggi, kiranya jodoh la tu

    ReplyDelete
  7. kalau akak, dr dulu kalau blh mmg nk laki yg lg tinggi n bsr dr akak...

    tp dulu pnh bertunang ngn lelaki yg lbh rendah n kck dr akak, mungkin dh jodoh akak dpt jgk suami yg lbh tinggi n beso dr akak,so akak nmpak la kecik skit hehehehe

    ReplyDelete
  8. AM dan isteri sama tinggi kot..
    Tak pun AM tinggi sikit je..
    Hihihi..

    Ikhlas Dari
    Along Misuari

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …