Thursday, 22 December 2016

NAK PILIH LELAKI TINGGI ATAU YANG RENDAH

Assalamualaikum..

Pertama kali saya jumpa suami saya , terdetik dalam hati tinggi nya dia ni.Hahah..Padahal sebenarnya dia tak la tinggi sampai saya kena dongak untuk tengok dia.Mungkin sebab saya ni rendah je jadi saya rasa dia sangat tinggi.Bagi wanita yang tinggi nya 160 atau lebih mungkin akan kata suami saya tak la tinggi sangat..Dulu saya tak de tetapkan pendirian  cuma nak dekat dengan lelaki tinggi saja ..Saya rasa rendah ke tinggi ke ok je asal kan baik dengan saya.




Tapi ada perempuan yang dia dah tetapkan lelaki yang nak jadi suami dia mesti lah lebih tinggi dari dia.kalau rendah atau sama tinggi tu memang tak de peluang la nak jadi pasangan dia,.Tinggi lebih 5cm dari dia pun tak boleh..kena lebih dari 15cm ...hahahahah..Itu citarasa orang la..kan??Dah dia suka macam tu..

Ada jugak yang mula-mula dia memang nak cari yang tinggi je..Tapi entah macam mana yang rendah tu pulak pandai ambil hatinya, lebih bergaya, lebih berharta..heheh..terus tak mampu nak tolak bila lelaki tu luahkan perasaan.Atau atau juga yang memang tiba-tiba pintu hatinya terbuka untuk tidak memandang pada rendah atau tinggi,tapi yang penting hatinya baik dan nampak keikhlasan nya.



Ada satu kajian mengatakan lelaki tinggi akan buat wanita lebih bahagia.Lelaki tinggi akan buat wanita rasa lebih selamat dan kebanyakan wanita yang mendapat suami yang tinggi akan mudah hamil dan subur.

Tapi lelaki yang lebih rendah dari isteri pun ada kelebihan nya tau.Lelaki yang lebih rendah atau sama rendah dengan isteri biasanya akan lebih mengutamakan isteri dan anak-anaknya.Dia suka berfikir jauh ke hadapan dan setiap tindakan nya terlihat lebih matang.Dan paling menarik lelaki rendah akan lebih banyak mengalah jika berselisih pendapat dengan pasangan.

Jadi lepas ni dah tahu ke nak pilih yang lebih tinggi atau yang lebih rendah??heheehh...

sekian..


9 comments:

  1. saya suami rendah sikit dari sya,,

    ReplyDelete
  2. sejujurnya suka tengok lelaki tinggi..tapi kalau untuk buat pasangan hidup, tu semua tolak tepi.

    ReplyDelete
  3. TINGGI ATAU RENDAH XYAH FIKIR SGT YG PENTING BAIK HATINYA.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah terima apa adanya...syukur..hihi..

    ReplyDelete
  5. saya dulu memang dah target kalau boleh nak suami yang tinggi tu normal la.. Alhamdulillah dapat yang tinggi normal. sebab saya ni pendek. Tinggi 140cm jer hahaha

    ReplyDelete
  6. Kmi cma tinggi, kiranya jodoh la tu

    ReplyDelete
  7. kalau akak, dr dulu kalau blh mmg nk laki yg lg tinggi n bsr dr akak...

    tp dulu pnh bertunang ngn lelaki yg lbh rendah n kck dr akak, mungkin dh jodoh akak dpt jgk suami yg lbh tinggi n beso dr akak,so akak nmpak la kecik skit hehehehe

    ReplyDelete
  8. AM dan isteri sama tinggi kot..
    Tak pun AM tinggi sikit je..
    Hihihi..

    Ikhlas Dari
    Along Misuari

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();